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ADR
ADR agreement
Acronym
An Act Respecting the Transportation of Dangerous Goods
An Act respecting Conditional Sales of Goods
CETDGGHS
Committee of Experts on the TDG and on the GHS
Dangerous Goods Transportation Act
Laws on the transportation of dangerous goods
Legislation on the transportation of dangerous goods
Regulations Respecting the Transportation of Goods
Review certification for ADR
Revise ADR certification
The Conditional Sales Act
Transportation of Goods Regulations
Transportation of dangerous goods legislation

Traduction de «An Act Respecting the Transportation Dangerous Goods » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Dangerous Goods Transportation Act [ An Act Respecting the Transportation of Dangerous Goods ]

Dangerous Goods Transportation Act [ An Act Respecting the Transportation of Dangerous Goods ]


Transportation of Goods Regulations [ Regulations Respecting the Transportation of Goods ]

Règlement sur le transit des marchandises [ Règlement concernant le transport des marchandises en transit ]


The Conditional Sales Act [ An Act respecting Conditional Sales of Goods ]

The Conditional Sales Act [ An Act respecting Conditional Sales of Goods ]


legislation on the transportation of dangerous goods | transportation of dangerous goods legislation | laws on the transportation of dangerous goods | legal requirements governing the transportation of dangerous goods

lois sur le transport de marchandises dangereuses


ADR agreement [ ADR [acronym] European agreement concerning the international carriage of dangerous goods by road | European agreement relating to the international transportation of dangerous goods by road ]

accord ADR [ ADR ]


revise ADR certification | revise certifications for the transportation of dangerous goods | review certification for ADR | revise certifications for dangerous good transportation

revoir les certificats de transport de marchandises dangereuses


Committee of Experts on the TDG and on the GHS | Committee of Experts on the Transport of Dangerous Goods and on the Globally Harmonized System of Classification and Labelling of Chemicals | CETDGGHS [Abbr.]

comité d'experts du transport des marchandises dangereuses et du système général harmonisé de classification et d'étiquetage des produits chimiques


Committee for the adaptation to scientific and technical progress of the legislation on transport of dangerous goods

Comité pour l'adaptation au progrès technique et scientifique de la législation relative au transport de marchandises dangereuses


Committee for the adaptation to scientific and technical progress of the legislation on transport of dangerous goods

Comité pour l'adaptation au progrès technique et scientifique de la législation relative au transport de marchandises dangereuses
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(j.2) respecting, in respect of particular dangerous goods, or classes, divisions, subdivisions and groups of dangerous goods, the means of containment to be used in importing, offering for transport, handling or transporting those goods;

j.2) régir, pour des marchandises dangereuses spécifiques ou pour des classes, des divisions, des subdivisions ou des groupes de marchandises dangereuses, les contenants à utiliser pour l’importation, la présentation au transport, la manutention et le transport de celles-ci;


21 (1) If a release of dangerous goods from a means of containment being used to handle or transport dangerous goods has resulted in death or injury to any person or damage to any property or the environment, the Minister may direct a public inquiry to be made, subject to the Canadian Transportation Accident Investigation and Safety Board Act, and may authorize any person or persons that the Minister considers qualified to conduct the inquiry.

21 (1) Le ministre peut ordonner la tenue, sous réserve de la Loi sur le bureau canadien d’enquête sur les accidents de transport et de la sécurité des transports, d’une enquête publique, sous la direction d’une personne qu’il estime qualifiée et autorise à cette fin, sur les rejets provenant de contenants utilisés pour la manutention ou le transport des marchandises dangereuses qui ont fait des victimes — morts ou blessés — ou causé des dommages aux biens ou à l’environnement.


(a) open and inspect, or request the opening and inspection of, any means of containment for which the inspector is designated, including any closures, valves, safety release devices or other appurtenances that are essential to the use of the means of containment to contain dangerous goods, if the inspector believes on reasonable grounds that it is being used to handle or transport dangerous goods or ...[+++]

a) ouvrir ou faire ouvrir pour examen, ou examiner ou faire examiner, les contenants — y compris les fermetures, vannes, dispositifs de détente ou autre équipement connexe essentiel à leur utilisation comme contenants de marchandises dangereuses — qu’il croit, pour des motifs raisonnables, servir à la manutention ou au transport de telles marchandises ou en contenir qui sont présentées au transport;


Not respecting common norms and standards when transporting dangerous goods could compromise safety and, as a result, put citizens and the environment at risk.

Le non-respect des normes et prescriptions communes lors du transport de marchandises dangereuses pourrait compromettre la sécurité et, par conséquent, entraîner un risque pour les citoyens et pour l’environnement.


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While CTA supports security measures, particularly with respect to transporting dangerous goods, our overriding message is that the regulations in all three areas outlined above must not create further duplication, overlap, and cost for motor carriers that are already complying with security regulations adopted by various departments and agencies in both Canada and the U.S. Let's first look at the security clearances.

L'ACC appuie les mesures de sûreté, particulièrement en ce qui concerne le transport des marchandises dangereuses, mais nous disons essentiellement que la réglementation dans les trois domaines que je viens d'aborder ne doit pas créer de dédoublement, de chevauchement et de coûts additionnels pour les transporteurs routiers qui doivent déjà se conformer à la réglementation sur la sûreté adoptée par différents ministères et organismes au Canada et aux États-Unis. Penchons-nous d'abord sur les habilitations de sécurité.


Transporting dangerous goods that are prohibited for transport or transporting such goods in a prohibited or non-approved means of containment or without identifying them on the vehicle as dangerous goods, thus endangering lives or the environment to such extent that it leads to a decision to immobilise the vehicle.

Transport de marchandises dangereuses interdites au transport ou transportées avec un moyen de confinement interdit ou non approuvé ou sans qu’il ne soit précisé sur le véhicule qu’il transporte des marchandises dangereuses, ce qui représente un danger pour les vies humaines et l’environnement dans une mesure telle que cela doit donner lieu à une décision d’immobilisation du véhicule.


Content of the national legislation: The rules in the ADR must be observed when transporting dangerous goods by road.

Contenu de la législation nationale: les règles de l’ADR doivent être respectées dans le transport de marchandises dangereuses par route.


‘vehicle’ shall mean any motor vehicle intended for use on the road, having at least four wheels and a maximum design speed exceeding 25 km/h, and any trailer, with the exception of vehicles which run on rails, mobile machinery and agricultural and forestry tractors that do not travel at a speed exceeding 40 km/h when transporting dangerous goods;

«véhicule»: tout véhicule à moteur destiné à circuler sur route, pourvu d’au moins quatre roues et ayant une vitesse maximale par construction supérieure à 25 km/h, ainsi que toute remorque, à l’exception des véhicules qui se déplacent sur rails, des machines mobiles et des tracteurs agricoles et forestiers qui ne dépassent pas 40 km/h lorsqu’ils transportent des marchandises dangereuses;


[7] Knowing that transportation of dangerous goods constitutes approximately 6 to 10 % of the overall figure of transported goods, a range of the amount of transported dangerous goods was calculated.

[7] Sachant que le transport des marchandises dangereuses représente environ 6 à 10% du total des marchandises transportées, une fourchette a été calculée en ce qui concerne le volume de marchandises dangereuses transportées.


Therefore old practises of previous reports were followed: a proportion of 6 % of all goods transported as a constant average value for estimating the amount of transported dangerous goods[10], an average journey of 110 kilometres and an average load of dangerous goods of 10 tonnes were used in the calculations.

On a donc procédé comme lors des rapports précédents: un pourcentage de 6 % de l’ensemble des marchandises transportées a été utilisé comme valeur moyenne constante pour estimer le volume de marchandises dangereuses transportées[10]. En outre, une moyenne de 110 kilomètres par voyage et une moyenne de 10 tonnes par chargement de marchandises dangereuses ont été utilisées dans les calculs.




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'An Act Respecting the Transportation Dangerous Goods' ->

Date index: 2022-11-18
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