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4.7
Albinatus jus
Conflict prevention
Droit d'aubaine
Euro-Jus network
IHL
International humanitarian law
Jus ad bellum
Jus albanagii
Jus albinatus
Jus belli
Jus contra bellum
Jus de presse
Jus in bello
Jus pascendi
Jus pascendi pecoris
Jus soli
Law in war
Law of armed conflict
Law of war
Law on resort to war
Law on the prevention of war
Laws of war
Pasture right
Prevention of conflict
Prevention of war
Right of aubaine
Rules applicable in armed conflict
Tallow

Vertaling van "Au jus " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
right of aubaine [ droit d'aubaine | jus albinatus | albinatus jus | jus albanagii ]

droit d'aubaine


international humanitarian law [4.7] [ IHL | jus in bello | law in war ]

droit international humanitaire [4.7] [ DIH | jus in bello ]


conflict prevention [ jus contra bellum | law on the prevention of war | prevention of conflict | prevention of war | [http ...]

prévention des conflits [ droit sur la prévention des conflits | jus contra bellum | prévention de la guerre ]


law of war [ jus ad bellum | law of armed conflict | law on resort to war ]

droit de la guerre [ droit des conflits armés | droit du recours à la guerre | jus ad bellum ]


tallow (including 'premier jus')

suifs y compris les suifs dits premiers jus






international humanitarian law [ IHL | jus belli | jus in bello | laws of war | rules applicable in armed conflict ]

droit international humanitaire [ DIH | jus belli | jus in bello | droit humanitaire de la guerre | droit de la guerre | lois de la guerre ]


pasture right [ jus pascendi pecoris | jus pascendi ]

droit de pâturage


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The first invites the Commission to separate Union citizenship from Member State nationality in light of the UK withdrawal from the EU ("EU Citizenship for Europeans: United in Diversity in spite of jus soli and jus sanguinis"), and the second calls on the Commission to uphold the right of Union citizens to move and reside freely within the European Union ("Retaining European Citizenship").

La première invite la Commission à distinguer la citoyenneté de l'UE de la nationalité d'un État membre dans le contexte du retrait du Royaume-Uni de l'UE («EU Citizenship for Europeans: United in Diversity in spite of jus soli and jus sanguinis»), tandis que la seconde appelle la Commission à préserver le droit des citoyens de l'Union de circuler et de résider librement dans l'UE («Retaining European Citizenship»).


Full text of the proposed "EU citizenship for Europeans: United diversity in spite of jus soli and jus sanguini" (available on 27 March 2017)

Texte intégral de la proposition d'initiative intitulée «EU citizenship for Europeans: United diversity in spite of jus soli and jus sanguini» (disponible le 27 mars 2017)


The Commission found that the "EU Citizenship for Europeans: United in Diversity in spite of jus soli and jus sanguinis" and the "Retaining European Citizenship" initiatives meet the conditions necessary for registration under the Regulation on European Citizens' Initiatives.

La Commission a estimé que les initiatives intitulées «EU Citizenship for Europeans: United in Diversity in spite of jus soli and jus sanguinis» et «Retaining European Citizenship» remplissaient les conditions d'enregistrement requises en vertu du règlement relatif aux initiatives citoyennes européennes.


The amendment implements the Joint Statement made by the European Parliament, the Council and the Commission on the separate discharge for Joint Undertakings under Article 209 of the Financial Regulation (29.5.2014), as confirmed by all stakeholders at the Round Table of 13 November 2014 on audit and discharge for JUs.

Cet amendement met en application la déclaration commune du 29 mai 2014 du Parlement européen, du Conseil et de la Commission sur la décharge distincte pour les entreprises communes conformément à l'article 209 du règlement financier, laquelle a été confirmée par l'ensemble des parties prenantes lors de la table ronde du 13 novembre 2014 sur l'audit et la décharge concernant les entreprises communes.


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67. Draws attention to a record increase of JUs over the recent years; notes in particular that these bodies are subject to the same framework Financial Regulation as the decentralised agencies but still do not include in their financial rules a clear reference to the powers of the IAS as their internal auditor;

67. attire l'attention sur le chiffre record des créations d'entreprises communes au cours des dernières années; observe en particulier que ces organes sont soumis au même règlement financier-cadre que les agences décentralisées mais n'intègrent pas encore dans leur réglementation financière une disposition faisant clairement du service d'audit interne leur organe d'audit interne compétent;


69. Is furthermore of the opinion that, in view of the size of their budget and complexity of their tasks, the JUs should set up an audit committee, reporting directly to their Administrative Board;

69. est en outre d'avis que, vu le volume de leur budget et la complexité de leurs missions, les entreprises communes devraient créer un comité d'audit chargé de faire directement rapport à leur comité directeur;


68. Welcomes, nevertheless, the IAS's intention to take this role of internal auditor of the JUs from the financial year 2011 onwards;

68. se félicite cependant de l'intention du service d'audit interne d'assumer ce rôle d'auditeur interne des entreprises communes dès l'exercice 2011;


15.02 | Unrendered fats of bovine cattle, sheep or goats; tallow (including "premier jus") produced from those fats |

15.02 | Suifs (des espèces bovine, ovine et caprine) bruts ou fondus, y compris les suifs dits "premiers jus" |


Contrary to the Joint Technology Initiative Joint Undertakings (JTI JUs) in which the EU systematically participates as a member, an ERIC is a legal entity of which the EU is not necessarily a member.

Contrairement à l’initiative technologique conjointe (ITC), constituée en entreprise commune avec la participation de l’UE, un ERIC est une entité juridique dont l’UE n’est pas forcément membre.


G. whereas the prohibition of torture is a peremptory norm of international law (jus cogens ) from which no derogation is possible and the obligation to protect against, investigate and sanction torture is an obligation owed by all states (erga omnes ), as provided by Article 5 of the Universal Declaration of Human Rights, Article 7 of the International Covenant on Civil and Political Rights, Article 3 of the European Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms (ECHR) and the related case law, Article 4 of the Charter of Fundamental Rights of the European Union, and national constitutions and laws of the Membe ...[+++]

G. considérant que l'interdiction de la torture est une norme impérative du droit international (jus cogens ) à laquelle il est impossible de déroger et que l'obligation de protéger contre la torture, d'enquêter sur les cas de torture et de les sanctionner est une obligation qui incombe à tous les États (erga omnes ), ainsi que le prévoient l'article 5 de la Déclaration universelle des droits de l'homme, l'article 7 du Pacte international relatif aux droits civils et politiques, l'article 3 de la convention européenne de sauvegarde des droits de l'homme et des libertés fondamentales (CEDH) et la jurisprudence en la matière, l'article 4 ...[+++]




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Date index: 2023-07-18
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