Member States : an action plan The resolution also calls on the Member States to : a) promote a diversified and realistic picture of the skil
ls and potential of women and men in society; b) take action aimed at disseminating this image by implementing measures with a view to : - providing appropriate measures to ensure respect for human dignity and an absence of discrimination on grounds of sex; - implementing and/or encouraging regular information and awareness campaigns to : promote awareness in advertising agencies, the media and the public so that they can identify material in advertising and the media which is
...[+++] discriminatory on grounds of sex; promote in advertising and the media a diversified and realistic picture of the skills and potential of women and men in society; - supporting and/or promoting fora for discussion, consultation, monitoring where appropriate within a framework of voluntary self- regulation - and follow-up with regard to material in advertising and the media which is discriminatory on grounds of sex; - supporting studies and initiatives which increase awareness in advertising agencies and the media so that, in the course of their activities, they give greater priority to equality of opportunity and contribute to a more balanced sharing of responsibilities, in particular in public, political, economic, professional, social and family life; - placing special importance on values connected with equality of opportunity in all its forms and at all levels of education and training, particularly training for professions in advertising and the media; - promoting the balanced participation of women and men in production bodies, administrative bodies and decision-making posts.États membres : un plan d'action La résolution invite également les États membres : a) à promouvoir une image diversifiée et réaliste des possibilités et aptitude
s des femmes et des hommes dans la société; b) à entreprendre des actions visant à diffuser cette image, par l'application de mesures, afin de: - prévoir les mesures appropriées pour assurer le respect de la dignité humaine et la non discrimination en raison du sexe; - réaliser et/ou promouvoir périodiquement des campagnes d'information et de sensibilisation visant à: - favoriser la prise de
conscience dans ...[+++] les agences de publicité, les médias et le public, permettant d'identifier les contenus discriminatoires fondés sur le sexe et véhiculés par la publicité et les médias; - promouvoir
dans la publicité et les médias une image diversifiée et réaliste des possibilités et aptitudes des femmes et des hommes
dans la société; - soutenir et/ou promouvoir l'existence d'instances de discussion, de consultation, de surveillance - le cas échéant
dans le cadre de l'autorégulation volontaire - et de suivi concernant les contenus discriminatoires et fondés sur le sexe véhiculés par la publicité et les médias; - soutenir la recherche et les initiatives incitant les agences de publicité et les médias à accorder,
dans leurs activités, une plus grande priorité à l'égalité des chances et à contribuer à un partage plus équilibré des responsabilités, notamment
dans la vie publique, politique, économique, professionnelle, sociale et familiale; - accorder une importance particulière aux valeurs liées à l'égalité des chances sous toutes ses formes et à tous les niveaux de l'éducation et de la formation, et notamment de la formation des professionnels de la publicité et des médias
; - promouvoir une participation équilibrée des femmes et des hommes aux instances de production, aux organes administratifs et aux postes de décision.