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ARION
Anthropology
CANARIE
CANARIE National Test Network
CHES
Canadian Health Education Society
Canadian Health Education Specialists Society
Canadian Society for the Study of Education
Canadian Society for the Study of Higher Education
Centre for the Study of Education in Changing Societies
Human societies studies
MiR-PEI
SSILA
Study human societies
The study of human societies

Vertaling van "Canadian Society for the Study Education " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Society for the Study of the Indigenous languages of the Americas | SSILA [Abbr.]

Société pour l'étude des langues indigènes des Amériques | SSILA [Abbr.]


Canadian Health Education Society [ CHES | Canadian Health Education Specialists Society ]

Société canadienne en éducation sanitaire [ Société canadienne des spécialistes en éducation sanitaire ]


human societies studies | the study of human societies | anthropology | study human societies

étudier les sociétés humaines


Canadian Society for the Study of Higher Education

Société canadienne pour l'étude de l'enseignement supérieur


Canadian Society for the Study of Education

Société canadienne pour l'étude de l'éducation


Centre for the Study of Education in Changing Societies

Centre d'étude de l'enseignement dans les sociétés en mutation


Programme of study visits for decision-makers in the educational field | Study Visits Scheme for education specialists and administrators | ARION [Abbr.]

Programme de visites d'étude pour les spécialistes de l'éducation | programme de visites d'études pour les spécialistes et les administrateurs en matière d'éducation | ARION [Abbr.]


FDEA Ordinance of 11 March 2005 on the Minimum Requirements for the Recognition of Study Programmes and Continuing Education and Training at Professional Education Institutions [ MiR-PEI ]

Ordonnance du DFE du 11 mars 2005 concernant les conditions minimales de reconnaissance des filières de formation et des études postdiplômes des écoles supérieures [ OCM ES ]


CANARIE | Canadian Network for the Advancement of Research, Industry and Education | CANARIE National Test Network

seau CANARIE | CANARIE
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
There will also be a European forum on sport. The Presidency will invite ministers to look at a number of subjects that seem to me to be extremely important for the cohesion of our society and for the educational value of sport, particularly health and sport, anti-doping, and also the fact that we need to maintain sport at grass-roots level, ensuring that clubs are given feedback about the players they train and the issues of a dual career, of dual training.

Il y aura également un forum européen des sports et la Présidence invitera les ministres à se pencher sur un certain nombre de sujets qui me paraissent extrêmement importants pour la cohésion de nos sociétés et pour la valeur éducative du sport, notamment la santé et le sport, la lutte contre le dopage, le fait aussi qu’il convient de maintenir un enracinement local au sport, de faire en sorte que les clubs puissent avoir un retour en ce qui concerne les joueurs qui sont formés dans les centres de formation, et le problème de double c ...[+++]


In terms of equal opportunities for both genders, there are seven main factors that give rise to discrimination against young women and girls in terms of access to education: (1) economic considerations in socially disadvantaged families favouring education for boys; (2) gender-based prejudices in the choice of field of study; (3) objective gender-based reasons hindering the completion of studies; (4) gender-based reasons preventing young women from raising t ...[+++]

En matière d'égalités des chances pour tous, il est possible de déterminer sept domaines fondamentaux dans lesquels nous pouvons observer les discriminations des femmes et des jeunes filles en matière d'accès à l'éducation, à savoir: (1) les aspects économiques dans les familles défavorisées qui privilégient l'éducation des garçons, (2) les préjugés liés au genre lors du choix de la discipline scolaire, (3) les raisons objectives liées au genre qui font obstacle à l'achèvement des études, (4) les raisons liées au genre qui empêchent l ...[+++]


‘museum’ means a non-profit making, permanent institution in the service of society and of its development, and open to the public, which acquires, conserves, researches, communicates and exhibits, for purposes of study, education and enjoyment, material evidence of people and their environment.

«musée», une institution permanente, sans but lucratif, au service de la société et de son développement, ouverte au public, qui acquiert, conserve, étudie, communique et expose, à des fins d’études, d’éducation et d’agrément, des objets témoignant de l’homme et de son environnement.


(g)‘museum’ means a non-profit making, permanent institution in the service of society and of its development, and open to the public, which acquires, conserves, researches, communicates and exhibits, for purposes of study, education and enjoyment, material evidence of people and their environment.

g)«musée», une institution permanente, sans but lucratif, au service de la société et de son développement, ouverte au public, qui acquiert, conserve, étudie, communique et expose, à des fins d’études, d’éducation et d’agrément, des objets témoignant de l’homme et de son environnement.


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[21] Support for this will be drawn from ongoing analysis and consultations on the following topics: the economic and social impact of ICTs, including on employment; the legal and economic aspects of a Single Market for the information society; future policy needs for new networks and the Internet, privacy and trust issues in the ubiquitous information society; user-created content; a long-term reflection on the role of ICTs in ...[+++]

[21] Cette évaluation sera fondée sur les analyses en cours et sur des consultations sur les sujets suivants: l’incidence économique et sociale des TIC, notamment sur l’emploi; les aspects juridiques et économiques du marché unique de la société de l’information; les besoins futurs d’actions communautaires en matière de nouveaux réseaux et d’internet et les problèmes de protection de la vie privée et de confiance dans la société de l’information omniprésente; les contenus créés par l’utilisateur; une réflexion à long terme sur le rôle des TIC en matière de développement durable; enfin, le développement d’une société de l’in ...[+++]


- the International Centre for European Training in study, education, training and research on issues of European and world unification, federalism, regionalism and the changing structures of contemporary society, from a world federalist viewpoint.

- le Centre international de formation européenne: étude, enseignement, formation et recherche sur les problèmes de l'unification européenne et mondiale, le fédéralisme, le régionalisme et les transformations des structures de la société contemporaine, d'un point de vue fédéraliste mondial.


the International Centre for European Training in study, education, training and research on issues of European and world unification, federalism, regionalism and the changing structures of contemporary society, from a world federalist viewpoint.

le Centre international de formation européenne: étude, enseignement, formation et recherche sur les problèmes de l'unification européenne et mondiale, le fédéralisme, le régionalisme et les transformations des structures de la société contemporaine, d'un point de vue fédéraliste mondial.


the International Centre for European Training in study, education, training and research on issues of European and world unification, federalism, regionalism and the changing structures of contemporary society, from a world federalist viewpoint;

le Centre international de formation européenne, dans l'étude, l'enseignement, la formation et la recherche sur les problèmes de l'unification européenne et mondiale, le fédéralisme, le régionalisme et les transformations des structures de la société contemporaine, selon une prospective fédéraliste globale;


- the International Centre for European Training in study, education, training and research on issues of European and world unification, federalism, regionalism and the changing structures of contemporary society, from a world federalist viewpoint.

- le Centre international de formation européenne, dans l'étude, l'enseignement, la formation et la recherche sur les problèmes de l'unification européenne et mondiale, le fédéralisme, le régionalisme et les transformations des structures de la société contemporaine, selon une prospective fédéraliste globale.


It requires that education systems can be adapted and developed so as to deliver the basic skills and competences everyone needs in the knowledge society; to make lifelong learning attractive and rewarding; and to reach out to everyone in society, however far from education and training they may consider themselves, with ways of developing their skills and making the best use of them.

Il requiert que les systèmes d'enseignement puissent être adaptés et renforcés pour être à même de procurer les aptitudes et compétences de base nécessaires à tous dans la société de l'information, de rendre l'éducation et la formation tout au long de la vie attrayantes et gratifiantes, d'atteindre toutes les composantes de la société - aussi éloignées de l'éducation et de la formation qu'elles pensent être - en leur permettant de développer leurs compétences et de les exploiter de manière optimale.




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Date index: 2023-12-31
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