Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Code for Broadcast Advertising of Alcoholic Beverages

Vertaling van "Code for Broadcast Advertising Alcoholic Beverages " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Code for Broadcast Advertising of Alcoholic Beverages

Code de la publicité radiodiffusée en faveur des boissons alcoolisées


Advisory Committee on Alcoholic Beverages Broadcast Advertising

Comité consultatif sur la publicité radiotélévisée en faveur de boissons alcoolisées


A Brief to the Canadian Radio-Television and Telecommunications Commission (CRTC) on the broadcast advertising of alcoholic beverages

Mémoire au Conseil de la radiodiffusion et des télécommunications canadiennes au sujet de la publicité sur l'alcool à la radio et à la télévision
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In its ruling of 13 July 2004, the Court found that indirect television advertising of alcoholic beverages resulting from hoardings visible during the retransmission of sporting events does not constitute a separate broadcast announcement in order to promote goods or services within the meaning of the Directive.

Dans son arrêt du 13 juillet 2004, la Cour relève que la publicité télévisée indirecte pour des boissons alcooliques résultant de panneaux visibles à l’écran lors de la retransmission de manifestations sportives ne constitue pas un message télévisé individualisable destiné à promouvoir des biens ou des services au sens de la directive.


The French law against smoking and alcoholism (the Evin law) bans direct or indirect television advertising of alcoholic beverages.

La loi française pour la lutte contre le tabagisme et l’alcoolisme (dite loi Evin) interdit la publicité télévisée directe ou indirecte des boissons alcooliques.


Tobacco products and medicines obtainable only on prescription are covered by television advertising bans and there are certain restrictions where alcoholic beverages are concerned.

Les produits du tabac de même que les médicaments soumis à prescription font l'objet d'interdictions de publicité télévisée. Les boissons alcooliques sont soumises à certaines restrictions.


While these provisions are generally supported by the interested parties, one Member State and some associations would nevertheless like to see stricter provisions on the advertising of alcoholic beverages.

De manière générale, ces dispositions sont soutenues par les parties intéressées. Un Etat Membre et certaines associations oeuvrant pour la protection des mineurs et de la santé publique sont néanmoins favorables à un renforcement des dispositions restreignant la publicité pour les boissons alcooliques.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(c) the commercial message complies with the Code for Broadcast Advertising of Alcoholic Beverages, published by the Commission on August 1, 1996.

c) le message publicitaire est conforme au Code de la publicité radiodiffusée en faveur des boissons alcoolisées, publié par le Conseil le 1 août 1996.


In recognition of longstanding societal concerns about the potential for advertising to negatively impact children, the commission requires broadcasters to adhere to two industry codes regarding advertising content: the code for broadcast advertising of alcoholic beverages and the broadcast code for advertising to children.

Conscient des inquiétudes que la société a toujours entretenues quant aux effets nocifs que la publicité risque d'avoir sur les enfants, le Conseil exige de la part des radiodiffuseurs qu'ils adhèrent à deux codes de l'industrie relatifs au contenu publicitaire: le Code de la publicité radiodiffusée en faveur de boissons alcoolisées et le Code de la publicité radiotélévisée destinée aux enfants.


In addition, the CRTC, a federal agency, implemented a Code for Broadcast Advertising, which regulates the presentation of alcoholic beverages.

Aussi, l'organisme fédéral qu'est le CRTC a édicté un code de la publicité radiodiffusée qui encadre la présentation de boissons alcoolisées sur les ondes.


the possibility of increased minimum excise rates; further harmonisation of excise rates; changes in the structure of excise duties, for instance as regards still and sparkling wines; customs nomenclature codes; the classification of alcoholic beverage products.

la possibilité de taux d'accises minimaux plus élevés; la poursuite de l'harmonisation des taux d'accises; les modifications dans la structure des droits d'accises, notamment en ce qui concerne les vins tranquilles et les vins mousseux; les codes de nomenclature douanière; le classement des boissons alcooliques.


He takes the view, in that regard, that television broadcasters do not have the means to obscure hoardings advertising alcoholic beverages and that modern image masking techniques cannot be used because they are costly.

Il estime, à cet égard, que les émetteurs de télévision ne disposent pas des moyens pour obscurcir les panneaux qui font la publicité de boissons alcoolisées et que les techniques modernes de camouflage d'images ne peuvent pas être utilisées, en raison de leurs coûts élevés.


compliance with certain criteria concerning advertisements for alcoholic beverages.

le respect de certains critères s'agissant de la publicité pour les boissons alcoolisées.




Anderen hebben gezocht naar : Code for Broadcast Advertising Alcoholic Beverages     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Code for Broadcast Advertising Alcoholic Beverages' ->

Date index: 2024-01-26
w