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ACTRA
Collection of Copyright Laws and Treaties of the World

Vertaling van "Collection Copyright Laws and Treaties the World " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Collection of Copyright Laws and Treaties of the World

Recueil des Lois et traités sur le droit d'auteur
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
22. Stresses that copyright is an important economic basis for creativity, employment and innovation, as well as the guarantor of cultural diversity, and that it is essential to enable Europe’s creative and cultural industries to compete on a global scale; stresses that further efforts are needed in the field of copyright to strike a balance between all key actors, and that any revision of copyright law should ensure adequate protection that fosters invest ...[+++]

22. souligne que le droit d'auteur est un fondement économique important pour la créativité, l'emploi et l'innovation, ainsi que le garant de la diversité culturelle, et qu'il est essentiel pour permettre au secteur culturel et créatif européen d'affronter la concurrence au niveau mondial; insiste sur la nécessité de déployer des efforts supplémentaires dans le domaine du droit d'auteur pour trouver un équilibre entre l'ensemble des acteurs essentiels, et sur le fait que toute révision de la législation sur le droit d'auteur devrait garantir un niveau de protection ...[+++]


You said earlier that we would comply with all the treaties — the World Intellectual Property Organization treaties and copyright treaties.

Vous avez affirmé tantôt qu'on se conformerait à tous les traités, c'est-à-dire les traités Internet de l'Organisation mondiale de la propriété intellectuelle et les traités sur le droit d'auteur.


Royalties collected by copyright collective societies in Canada and everywhere else in the world for exercising the rights granted to creators by the various copyright laws are often their sole source of income.

Les redevances que perçoivent les sociétés de gestion collective au Canada, et partout ailleurs dans le monde, pour l'exercice des droits consentis aux créateurs par les différentes lois sur le droit d'auteur représentent souvent leur seule source de revenus.


It worries me that this report does not even have the ambition to formulate a much-needed balance for copyright law in the digital world.

Ce qui m’inquiète, c’est que ce rapport n’a même pas l’ambition de définir un équilibre essentiel à la législation sur les droits d’auteur dans le monde numérique.


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It worries me that this report does not even have the ambition to formulate a much-needed balance for copyright law in the digital world.

Ce qui m’inquiète, c’est que ce rapport n’a même pas l’ambition de définir un équilibre essentiel à la législation sur les droits d’auteur dans le monde numérique.


We should remember that the WIPO copyright treaty and world performances and phonograms treaty, collectively known as the WIPO Internet treaties, were signed by Canada in 1997.

Rappelons que le Traité de l'OMPI sur le droit d'auteur et le Traité sur les interprétations et exécutions et les phonogrammes, qu'on appelle collectivement les Traités Internet de l'OMPI, ont été signés par le Canada en 1997.


Sophie Milman, “New copyright law would cut artists’ earnings: Digital devices exempt from copying fee levied on blank cassettes and CDs,” The Toronto Star, 9 June 2010; Alliance of Cinema, Television and Recording Artists [ACTRA], “Canada’s New Copyright Bill A Blow To Artists: ‘Half the Bill is missing,’” News release, Toronto, 2 June 2010; Canadian Music Creators Coalition, “CMCC: Time ...[+++]

Sophie Milman, « New copyright law would cut artists’ earnings: Digital devices exempt from copying fee levied on blank cassettes and CDs », The Toronto Star, 9 juin 2010; Alliance of Cinema, Television and Recording Artists [ACTRA], Canada’s New Copyright Bill A Blow To Artists: ‘Half the Bill is missing’, communiqué, Toronto, 2 juin 2010; Alliance canadienne des créateurs de musique, CMCC: Time to Invest in Supporting Artists Instead of Focusing on Punishing ...[+++]


Despite the existence of the Directive on copyright in the information society the situation in terms of the collective management of copyright and related rights for online services is extremely complex, particularly because of the territorial nature of copyright law and the absence of a pan-European licensing system.

En effet, malgré l'existence de la directive concernant les droits d'auteur dans la société de l'information, la situation dans le secteur de la gestion collective des droits d'auteur et des droits voisins, quand il s'agit de l'exploitation en ligne, est extrêmement complexe, en raison notamment du caractère territorial des droits d'auteur et de l'absence de licence paneuropéenne.


Copyright laws all over the world also place limitations on the rights of creators, and they do so to serve a broader public interest.

Les lois sur le droit d'auteur dans tous les pays du monde imposent aussi des limites aux droits des créateurs et ce pour le bien public.


The basic principles of copyright law, enshrined in international law and the laws of the EU Member States, provide the foundation for all forward-looking notions on rights management in the EU, whether they are collective (by means of collective management societies) or individual, in a balanced relationship between right-holders and licence-holders in the marketing of rights.

Les principes de base du droit d'auteur inscrits dans le droit international et dans la législation des États membres constituent la base de toute réflexion d'avenir sur la gestion des droits dans l'UE, que cette gestion soit collective (par l'intermédiaire de sociétés de gestion) ou individuelle, les titulaires de droits et les détenteurs de licences se retrouvant sur un pied d'égalité à l'égard de la commercialisation des droits.




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Date index: 2023-03-07
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