Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Confederation of American Educators
Confederation of Latin American Teachers
Federation of Latin American Democratic Organizations
Latin American Anti-Communist Confederation
Latin American Association of Congress Organizers
Latin American Confederation of Congress Organizers

Traduction de «Confederation Latin American Teachers » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Confederation of American Educators [ Confederation of Latin American Teachers ]

Confédération des enseignants américains


Latin American Confederation of Congress Organizers [ Latin American Association of Congress Organizers ]

Latin American Confederation of Congress Organizers [ Latin American Association of Congress Organizers ]


Federation of Latin American Democratic Organizations [ Latin American Anti-Communist Confederation ]

Federation of Latin American Democratic Organizations [ Latin American Anti-Communist Confederation ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
I feel the strong emotion because, in 1974 and 1976, 36 and 34 years ago, the World Confederation of Labour and the Latin-American Confederation of Workers, or the Central Latinoamericana de Trabajadores (CLAT), asked me to spend several months in Colombia to help to establish agricultural and food cooperatives.

J'interviens avec beaucoup d'émotion parce qu'en 1974 et en 1976, il y a 36 et 34 ans, j'ai été appelé à faire, au nom du Congrès mondial du travail et de la Confédération latino-américaine des travailleurs, ou la Central Latinoamericana de Trabajadores (CLAT), un séjour de plusieurs mois en Colombie pour collaborer à la mise en place de coopératives agricoles et de coopératives alimentaires.


The Commission will prioritise the creation of a common higher education area and undertakes to ensure that Latin American teachers and students are invited to visit European universities.

La Commission accorde une priorité à la construction d’un espace commun d’enseignement supérieur et s’engage à faire accueillir des étudiants et professeurs latino-américains dans les universités européennes.


This text was condemned not only by the United Nations High Commissioner for Human Rights, Amnesty International, the International Human Rights Federation, the European Trade Union Confederation, the Commission of the Bishops’ Conferences of the European Community and the fledgling Latin American democracies but also by eminent figures who are least likely to be suspected of excessive severity towards the European Union, such as Jacques Delors.

Ce texte a été condamné non seulement par la Haut commissaire des Nations unies aux droits de l'homme, par Amnesty international, par la Fédération internationale des droits de l'homme, par la Confédération européenne des syndicats, par la Commission des épiscopats de la Communauté européenne, par les Jeunes démocraties d'Amérique latine, mais par des personnalités aussi peu suspectes de sévérité excessive envers l'Union que Jacques ...[+++]


As a follow-up of the Guadalajara Summit (2004), the Commission intends to prioritise the building of the EU-LAC common EU-Latin America/Caribbean area of higher education. The aim is to ensure that more than 4000 Latin American teachers and students are invited to visit European universities for the 2007-2013 period.

Donnant suite au Sommet de Guadalajara, la Commission accorde une priorité à la construction d’un espace commun d’enseignement supérieur UE-ALC. Elle a pour objectif de faire accueillir plus de 4.000 étudiants et professeurs latino-américains, dans les universités européennes, sur la période 2007-2013.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
38. Applauds the Commission's proposal that an "EU-LAC common area of higher education" be established as a matter of priority, but regards as insufficiently ambitious the aim of welcoming no more than about 4 000 Latin American students and teachers to European universities in the period from 2007 to 2013; maintains that, to produce a real impact on the cultural and political mores of such a vast region, the above figure should b ...[+++]

38. se félicite de la proposition de la Commission de donner priorité à la construction d'un "Espace commun d'enseignement supérieur UE-ALC" mais juge par trop timide l'objectif d'accueillir seulement quelque 4 000 étudiants et professeurs latino-américains dans les universités européennes pour la période 2007-2013; souligne que pour influer réellement sur les modèles culturels et politiques d'une région aussi vaste, ce nombre devrait être multiplié au moins par trois; souligne qu'il faut également accorder une attention spéciale à l'éducation de base, afin de répond ...[+++]


38. Applauds the Commission proposal to build an ‘EU-LAC common area of higher education’ as a matter of priority, but does not consider it ambitious enough to aim to welcome no more than about 4000 Latin American students and teachers to European universities in the period from 2007 to 2013; maintains that, to produce a real impact on the cultural and political mores of such a vast region, the above figure should be at least treb ...[+++]

38. se félicite de la proposition de la Commission tendant à privilégier la construction d'un "Espace commun d'enseignement supérieur UE-ALC" mais juge par trop timide l'objectif d'accueillir seulement quelque 4 000 étudiants et professeurs latino-américains dans les universités européennes pour la période 2007-2013; souligne que pour influer réellement sur les modèles culturels et politiques d'une région aussi vaste ce nombre devrait être multiplié au moins par trois; souligne qu'il faut accorder une attention spéciale à l'éducation de base, afin de répond ...[+++]


38. Applauds the Commission's proposal that an "EU-LAC common area of higher education" be established as a matter of priority, but regards as insufficiently ambitious the aim of welcoming no more than about 4 000 Latin American students and teachers to European universities in the period from 2007 to 2013; maintains that, to produce a real impact on the cultural and political mores of such a vast region, the above figure should b ...[+++]

38. se félicite de la proposition de la Commission de donner priorité à la construction d'un "Espace commun d'enseignement supérieur UE-ALC" mais juge par trop timide l'objectif d'accueillir seulement quelque 4 000 étudiants et professeurs latino-américains dans les universités européennes pour la période 2007-2013; souligne que pour influer réellement sur les modèles culturels et politiques d'une région aussi vaste, ce nombre devrait être multiplié au moins par trois; souligne qu'il faut également accorder une attention spéciale à l'éducation de base, afin de répond ...[+++]


Other decisions might cover temporary immigration policies, the introduction of a special short-stay travel visa for entrepreneurs, university teachers, researchers, students, journalists, and trade unionists involved in the Euro-Latin American partnership, the use of immigration to foster development in countries of origin (assistance for immigrants’ projects in their countries of origin etc.), and clearly defined integration policies in host co ...[+++]

D’autres décisions éventuelles pourront porter sur la définition de politiques d’immigration temporaires, la création d’un visa de circulation spécifique aux hommes et femmes entrepreneurs, universitaires, chercheurs, étudiants, journalistes et syndicalistes qui participent à l’association euro-latino-américaine, la mobilisation de l’immigration au service du développement du pays d’origine (pour contribuer aux projets des immigrants dans leur pays d’origine, etc.), ainsi que la mise en œuvre d’une politique d’intégration clairement définie ...[+++]


Even today the bill is gathering a lot of support across the country from groups like MOSAIC in Vancouver, Storefront Orientation Services, Falun Gong members, the B.C. Latin American Congress, the Inland Refugee Society of B.C., members of the Fijian community, the Iranian-Canadian Community of Western Canada, the Vancouver Association of Chinese Canadians, and well known writers like Lydia Kwa and Sook Kong, a writer, a poet and a teacher.

Même de nos jours, ce projet de loi obtient un énorme appui dans tout le pays de groupes comme MOSAIC, à Vancouver, Storefront Orientation Services, les membres du Falun Gong, le B.C. Latin American Congress, la Inland Refugee Society of B.C., les membres de la communauté fidjienne, la communauté irano-canadienne de l'ouest du pays, la Vancouver Association of Chinese Canadians et des écrivains bien connus comme Lydia Kwa et Sook King, une écrivaine, une poète et une enseignante.


The infringements concern the requirement for a Greek certificate to open private schools (Greece - reasoned opinion for failure to apply two rulings of the Court of Justice), pharmacists' training (Italy - letter of formal notice for failure to apply a ruling of the Court), the recognition of dentists' diplomas issued by Latin-American countries (Spain - referral to the Court of Justice), provision of services by tourist guides (Portugal), the denomination of private schools (Greece) and recognition of the qualifications of lawyers (France), translators (Spain), teachers (Ge ...[+++]

Les infractions concernent l exigence de certificat grec pour l ouverture d ecoles privees (Grece - avis motive pour non-execution de deux arrets de la Cour de Justice), la formation des pharmaciens (Italie - mise en demeure pour non- execution d un arret de la Cour), la reconnaissance de diplomes de dentistes delivres par des pays latino-americains (Espagne - saisine de la Cour de justice), les prestations de service par des guides touristiques (Portugal), la denomination des ecoles privees (Grece) et la reconnaissance de diplomes d avocats (France), de traducteurs (Espagne) ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Confederation Latin American Teachers' ->

Date index: 2021-02-21
w