Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air Traffic Control Services Continuation Act
Central freight traffic control
Centralised control of freight traffic
Continuous cybernetic control of freight traffic
Control of freight traffic
Freight traffic control
Integrated control of freight traffic
Integrated freight traffic control

Vertaling van "Continuous cybernetic control freight traffic " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
continuous cybernetic control of freight traffic

gestion cybernétique continue du trafic marchandises


central freight traffic control | centralised control of freight traffic | integrated control of freight traffic | integrated freight traffic control

gestion centralisée du trafic marchandises | gestion intégrée du trafic marchandises


control of freight traffic | freight traffic control

gestion du trafic marchandises


Air Traffic Control Services Continuation Act

Loi sur le maintien des services du contrôle de la circulation aérienne
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(e) to actively promote the participation and close involvement of all relevant stakeholders from the full rail value chain and from outside the traditional rail industry, in particular: manufacturers of railway equipment (both rolling stock and train control and traffic management systems) and their supply chain, infrastructure managers, railway operators (both passenger and freight), rail vehicle leasing companies, certifying agencies, professional staff associations, user associations (both passenger and freigh ...[+++]

(e) encourager activement la participation et l'implication de toutes les parties prenantes concernées tout au long de la chaîne de valeur ferroviaire et hors du secteur ferroviaire traditionnel, en particulier: les équipementiers (matériel roulant et systèmes de commande des trains et de gestion du trafic) et leurs fournisseurs, les gestionnaires d'infrastructures, les opérateurs ferroviaires (transport de voyageurs et de marchandises), les sociétés de location de véhicules ferroviaires, les organismes de certification, les organisations professionnelles, les associations d'usagers (transport de voyageurs et de marchandises), ainsi que ...[+++]


(e) to actively promote the participation and close involvement of all relevant stakeholders from the full rail value chain and from outside the traditional rail industry, in particular: manufacturers of railway equipment (both rolling stock and train control and traffic management systems) and their supply chain, infrastructure managers, railway operators (both passenger and freight), rail vehicle leasing companies, certifying agencies, professional staff associations, user associations (both passenger and freigh ...[+++]

encourager activement la participation et l'implication de toutes les parties prenantes concernées tout au long de la chaîne de valeur ferroviaire et hors du secteur ferroviaire traditionnel, en particulier: les équipementiers (matériel roulant et systèmes de commande des trains et de gestion du trafic ) et leurs fournisseurs, les gestionnaires d'infrastructures, les opérateurs ferroviaires (transport de voyageurs et de marchandises), les sociétés de location de véhicules ferroviaires, les organismes de certification, les organisations professionnelles, les associations d'usagers (transport de voyageurs et de marchandises), ainsi que les ...[+++]


For these reasons, it is necessary to conciliate the necessity of rules with a guaranteed flexibility of the management of the rail system, in order to limit the potential impact on passenger traffic, to avoid any possible conflicts between the different types of traffic and to improve the continuity of the freight traffic.

Pour ces raisons, il est nécessaire de concilier la nécessité de règles et une garantie de flexibilité de la gestion du système ferroviaire, de manière à limiter l'impact potentiel sur le transport de passagers, à éviter tout conflit éventuel entre les différents types de transport et à améliorer la continuité du transport de fret.


The specifications and standards for the continuity and interoperability of traffic and freight management services, in particular on the TEN-T network, shall include the following:

Les spécifications et les normes pour la continuité et l’interopérabilité des services de gestion de la circulation et du fret, en particulier sur les RTE-T, comprennent les éléments suivants:


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
As already demonstrated in the 2011 national reports, Member States have invested and have informed that they will continue to invest into priority areas I ‘Optimal use of road, traffic and travel data’ and priority area II ‘Continuity of traffic and freight management ITS services’ (further information in the Commission Staff Working Document ‘Analysis of Member States reports’)[34].

Ainsi qu'il ressortait déjà des rapports nationaux pour 2011, les États membres ont investi, et fait savoir qu’ils continueront à investir, dans les domaines prioritaires I «Utilisation optimale des données relatives aux routes, à la circulation et aux déplacements» et II «Continuité des services STI de gestion de la circulation et du fret» (de plus amples informations figurent dans le document de travail des services de la Commission «Analyse des rapports des États membres»)[34].


It also lists priority areas in which work is to be further pursued: optimal use of road, traffic and travel data (priority area I); continuity of traffic and freight management ITS services (priority area II), ITS road safety and security applications (priority area III), linking the vehicle with the transport infrastructure (priority area IV).

Elle définit aussi des domaines prioritaires pour la poursuite des travaux: l'utilisation optimale des données relatives aux routes, à la circulation et aux déplacements (domaine prioritaire I); la continuité des services STI de gestion de la circulation et du fret (domaine prioritaire II), les applications de STI à la sécurité et à la sûreté routières (domaine prioritaire III), et le lien entre le véhicule et les infrastructures de transport (domaine prioritaire IV).


I must say also that what we are doing, be it about financing infrastructures across trans-European networks or interoperability, which the European Rail Traffic Management System and European Train Control System is going to make possible for us, or the cross-acceptance of rolling stock or the promotion of freight traffic on European corridors, all these achievements s ...[+++]

Et je dois dire que tout ce que nous faisons, qu’il s’agisse du financement des infrastructures à travers les réseaux transeuropéens, de l’interopérabilité que le système ERTMS et ETCS va nous permettre, de l’acceptation croisée du matériel roulant ou de la promotion du trafic fret sur des corridors européens, toutes ces réalisations visent à obtenir un transfert modal le plus important possible.


Erik Meijer (GUE/NGL ), in writing (NL) While cuts continue to be made and both regional rail services and international rail connections continue to be thinned out as a result, there are now calls from right across the political spectrum for more passengers and more freight to be transported by rail by employing the same practices used in freight traffic by road and the cut-price airlines.

Erik Meijer (GUE/NGL ), par écrit . - (NL) Alors que les réductions budgétaires se poursuivent, avec pour conséquence un affaiblissement accru tant des services ferroviaires régionaux que des lignes internationales, des voix s’élèvent à présent de l’ensemble du spectre politique en faveur d’une augmentation du transport des voyageurs et des marchandises par le rail, par l’utilisation de pratiques similaires à celles utilisées pour le transport routier de marchandises et par les compagnies aériennes à bas prix.


The Directive stipulates that work on common standards should focus first on control and command and signalling, telematic applications for freight services, traffic operation and management (including staff qualifications), freight wagons and noise problems.

La directive prévoit que les travaux sur les normes communes se concentrent d'abord sur le contrôle-commande et la signalisation, sur les applications télématiques pour le fret, sur les conditions d'exploitation du trafic, incluant la qualification des personnels, sur les wagons utilisés pour le fret et enfin sur la question du bruit.


the first group of TSIs will cover control/command and signalling; telematic applications for freight services; traffic operation and management (including staff qualifications for cross-border services respecting the criteria defined in Annexes II and III); freight wagons; noise problems deriving from rolling stock and infrastructure.

le premier groupe de STI vise le contrôle-commande et la signalisation; les applications télématiques au service du fret; l'exploitation et gestion du trafic (y compris les qualifications du personnel pour les services transfrontaliers dans le respect des critères définis aux annexes II et III); les wagons pour le fret; les nuisances sonores liées au matériel roulant et à l'infrastructure.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Continuous cybernetic control freight traffic' ->

Date index: 2021-11-04
w