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Develop leather goods collection
Develop leather products collection
Develop shoe collection
Development process management
Disclose
Expiry of a collective labour agreement
Termination of agreement
Wage Development in Collective Bargaining in Ontario

Vertaling van "Develop a collection " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


develop footwear prototypes and collection | develop shoe collection | develop footwear collection | development process management

créer une collection de chaussures


Quarterly Review of Collective Bargaining Developments in Ontario [ Wage Development in Collective Bargaining in Ontario ]

Révision trimestrielle de l'évolution des négociations collectives en Ontario [ Évolution des salaires en Ontario règlements des négociations collectives ]


SAARC Workshop to Formulate a Collective Position for the World Summit for Social Development

SAARC Workshop to Formulate a Collective Position for the World Summit for Social Development


termination of agreement | expiry of a collective labour agreement

fin de la convention | expiration de la convention | expiration d'une convention collective de travail








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créer une collection d’articles en cuir


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percevoir la rétribution due pour l’utilisation des toilettes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
22. Calls for the transfer of skills between generations of workers to be organised in all plants which have unsatisfactory age pyramids for all highly skilled production posts; favours the promotion of the skills of young employees in businesses by means of a structural apprenticeship policy to develop the collective skills of employees; emphasises the importance of the skills and qualifications of workers in the base metal sector; calls for active employment and industrial policies ensuring that this knowledge is developed and recognised as an important asset of the European base metal industry; asks that the maintenance of industr ...[+++]

22. demande que le transfert de compétences entre générations de travailleurs soit organisé dans toutes les usines qui ont une pyramide des âges déséquilibrée pour toutes les fonctions hautement qualifiées dans la production; se dit en faveur de la promotion des compétences des jeunes salariés dans l'entreprise par une politique structurelle d'apprentissage visant au développement des compétences collectives des employés; souligne l'importance des compétences et des qualifications des travailleurs dans le secteur des métaux de base; demande la mise en place de politiques industrielles et de l'emploi dynamiques afin de garantir le déve ...[+++]


developed to collect reliable information with respect to one or several of the aspects set out in paragraph 1.

soit conçue de manière que des informations fiables sur un ou plusieurs des aspects énoncés au paragraphe 1 puissent être recueillies.


1. Points out that the EU Strategy for Central Asia identifies seven priorities but provides only a low level of resources; notes accordingly that EU assistance funds are too limited to allow the EU to have an impact in all policy areas; urges the EU to develop a collective vision and to define and articulate its priorities better; points out that development cooperation with the Central Asian states can yield results only if these states comply with international standards of democracy, governance, the rule of law and human rights; points out likewise that EU development cooperation must not be subordinated to economic, energy or se ...[+++]

1. relève que la stratégie européenne en Asie centrale identifie sept priorités mais ne prévoit que peu de ressources; constate dès lors que les fonds d'aide européens sont trop réduits pour que l'Union puisse exercer une réelle influence dans tous les domaines politiques; invite instamment l'Union à adopter une vision collective et à mieux définir et organiser ses priorités; fait observer que la coopération au développement avec les États d'Asie centrale ne peut produire d'effets que si ces États respectent les normes internationales en matière de démocratie, de gouvernance, d´État de droit et de droits de l'homme; souligne égalemen ...[+++]


2. Points out that the EU Strategy for Central Asia identifies seven priorities but provides only a low level of resources; notes accordingly that EU assistance funds are too limited to allow the EU to have an impact in all policy areas; urges the EU to develop a collective vision and to define and articulate its priorities better; points out that development cooperation with the Central Asian states can yield results only if these states comply with international standards of democracy, governance, the rule of law and human rights; points out likewise that EU development cooperation must not be subordinated to economic, energy or se ...[+++]

2. relève que la stratégie européenne en Asie centrale identifie sept priorités mais ne prévoit que peu de ressources; constate dès lors que les fonds d'aide européens sont trop réduits pour que l'Union puisse exercer une réelle influence dans tous les domaines politiques; invite instamment l'Union à adopter une vision collective et à mieux définir et organiser ses priorités; fait observer que la coopération au développement avec les États d'Asie centrale ne peut produire d'effets que si ces États respectent les normes internationales en matière de démocratie, de gouvernance, d'état de droit et de droits de l'homme; souligne égalemen ...[+++]


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9. Recalls that the technical assistance programmes PHARE and TACIS settled by the EU in the intellectual property area helped and enabled the development of collective management societies in the countries of Central and Eastern Europe and the CIS, and especially, as part of the pre-accession strategy, in the new countries;

9. rappelle que les programmes d'assistance technique PHARE et TACIS institués par l'UE dans le domaine de la propriété intellectuelle ont permis le développement des sociétés de gestion collective dans les pays d'Europe centrale et orientale et dans la Communauté des États indépendants, et notamment dans les futurs États membres, dans le cadre de la stratégie de préadhésion;


9. Recalls that the technical assistance programmes PHARE and TACIS settled by the EU in the intellectual property area helped and enabled the development of collective management societies in the countries of Central and Eastern Europe and the CIS, and especially, as part of the pre-accession strategy, in the new countries;

9. rappelle que les programmes d'assistance technique PHARE et TACIS institués par l'UE dans le domaine de la propriété intellectuelle ont permis le développement des sociétés de gestion collective dans les pays d'Europe centrale et orientale et dans la Communauté des États indépendants, et notamment dans les futurs États membres, dans le cadre de la stratégie de préadhésion;


(12) The Community and its Member States are committed to upholding the principles agreed at the ICPD and the ICPD + 5 and call upon the international community, in particular the developed countries, collectively to bear the appropriate share of the financial burden defined in the ICPD Programme of Action.

(12) La Communauté et ses États membres se sont engagés à respecter les principes adoptés lors de la CIPD et la CIPD +5, et ils invitent la communauté internationale, notamment les pays développés, à assumer collectivement une part équitable de la charge financière définie dans le programme d'action de la CIPD.


RECOGNISING that European society and the economy as a whole are increasingly dependent on digital information and that the archiving of this information will be essential in the future in providing a comprehensive view of European development and collections,

CONSCIENT que la société européenne et l'économie dans son ensemble dépendent de plus en plus de l'information numérique et que l'archivage de cette information sera indispensable à l'avenir pour donner une vision complète de l'évolution et du patrimoine de l'Europe;


The eleven High Contracting Parties declare that the first of the arrangements for application of the agreements between management and labour at Community level - referred to in Article 4(2) - will consist in developing, by collective bargaining according to the rules of each Member State, the content of the agreements, and that consequently this arrangement implies no obligation on the Member States to apply the agreements directly or to work out rules for their transposition, nor any obligation to amend national legislation in force to facilitate their implementation.

Les onze Hautes Parties Contractantes déclarent que la première modalité d'application des accords entre les partenaires sociaux au niveau communautaire - à laquelle il est fait référence à l'article 4 paragraphe 2 - consistera dans le développement, par la négociation collective et selon les normes de chaque État membre, du contenu de ces accords et que, en conséquence, cette modalité n'implique pas, pour les États membres, l'obligation d'appliquer de façon directe ces accords ou d'élaborer des normes de transposition de ceux-ci, ni l'obligation de modifier les dispositions internes en vigueur pour faciliter leur mise en oeuvre.


The High Contracting Parties declare that the first of the arrangements for application of the agreements between management and labour at Community level - referred to in Article 118b(2) of the Treaty establishing the European Community - will consist in developing, by collective bargaining according to the rules of each Member State, the content of the agreements, and that consequently this arrangement implies no obligation on the Member States to apply the agreements directly or to work out rules for their transposition, nor any obligation to amend national legislation in force to facilitate their implementation.

Les Hautes Parties Contractantes déclarent que la première des dispositions pour l'application des accords entre partenaires sociaux au niveau communautaire - visés à l'article 118 B, paragraphe 2, du traité instituant la Communauté européenne - consistera à développer, au moyen de négociations collectives menées conformément aux règles de chaque État membre, le contenu des accords, et que, en conséquence, cette disposition n'implique aucune obligation pour les États membres d'appliquer directement des accords ou d'élaborer des règles pour leur transposit ...[+++]


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