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Alcoholic hallucinosis
Analysis step
Assessment phase
Assessment step
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
DDE Analysis
Delirium tremens
Design phase
Direct Data Entry Analysis
Direct phase analysis
Directional phase changer
Directional phase shifter
Directional phase-shifter
Disorder of personality and behaviour
Faisability assessment phase
Faisability study phase
Feasibility assessment phase
Feasibility study phase
Jealousy
Non-reciprocal phase-shifter
Paranoia
Phase A
Preliminary analysis phase
Project design phase
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS

Vertaling van "Direct phase analysis " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


directional phase changer | directional phase shifter | directional phase-shifter | non-reciprocal phase-shifter

déphaseur directif | déphaseur non réciproque


directional phase changer | directional phase shifter

déphaseur directif


assessment phase | assessment step | project design phase | design phase | analysis step

phase de planification | phase d'évaluation | phase d'analyse | phase d'analyse et de planification


directional phase shifter | directional phase changer

déphaseur non réciproque | déphaseur directif


directional phase shifter [ directional phase changer ]

déphaseur directionnel [ déphaseur directif | déphaseur non réciproque ]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-rep ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison compl ...[+++]


phase A | preliminary analysis phase | faisability study phase | faisability assessment phase

phase A | phase d'étude de faisabilité | phase d'étude préliminaire


phase A [ preliminary analysis phase | feasibility study phase | feasibility assessment phase ]

phase A [ phase d'étude de faisabilité | phase d'évaluation de faisabilité ]


DDE Analysis [ Direct Data Entry Analysis ]

Analyse EDD [ Analyse entrée directe des données ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Stresses that in some cases the Directive’s flexibility has allowed many Member States to embark on energy efficiency measures, and believes this flexibility in alternative measures is crucial for Member States to implement energy efficiency programmes and projects in the future; demands that the loopholes in the existing Directive which are responsible for underachievement of the Directive, especially in Article 7, be removed while keeping adequate flexibility for the Member States to choose among the measures; notes that the EPRS study on the implementation of Article 7 , which is based on figures notified by the Member States, comes ...[+++]

souligne que, dans certains cas, la flexibilité de la directive a permis à de nombreux États membres de s'engager dans des mesures en matière d'efficacité énergétique et estime que cette flexibilité concernant les mesures alternatives est primordiale pour que les États membres mettent en œuvre, à l'avenir, des programmes et des projets d'efficacité énergétique; exige que les lacunes de la directive actuelle, qui entravent la pleine mise en œuvre de cette directive, notamment à son article 7, soient éliminées et qu'une flexibilité suffisante soit cependant conservée afin que les États membres puissent faire un choix parmi les mesures dis ...[+++]


The selection of projects will be based on an evaluation comprising two phases, an initial external selection phase, with independent experts basing their assessment on a set of standard criteria to ensure transparency and equal treatment of all eligible proposals. This will be followed by an internal selection phase under the direction of the Directorate General responsible for Mobility and Transport (DG MOVE), which will undertake a qualitative analysis of the ov ...[+++]

Leur sélection prendra la forme d'une évaluation en deux phases: une première sélection externe, réalisée par des experts indépendants suivant une liste de critères de base pour garantir la transparence et l'égalité de traitement de toutes les propositions éligibles, et une deuxième sélection interne, dirigée par la direction générale de la mobilité et des transports (DG MOVE), qui réalisera une analyse qualitative de la valeur glo ...[+++]


I was almost done with page 7 of my presentation, and one of the points I wanted to make was that in fulfilling our obligation under the departmental action plan of gender-based analysis, Suzanne had mentioned we have worked directly with 15 federal organizations so far over the past two years, those who are asked to implement in a phased-in approach the different elements of the action plan.

J'avais presque terminé de parler de la diapo 7. Concernant notre obligation de rendre des comptes dans le cadre du Plan d'action pour l'analyse comparative des sexes, Suzanne a dit que nous collaborions directement depuis deux ans avec 15 organismes fédéraux qui devaient mettre en oeuvre une approche par étapes liée aux divers éléments du plan d'action.


The European Parliament resolution of 11 March 2008 on sustainable European transport policy, taking into account European energy and environment policies states in paragraph 12: "Urges the Commission to submit by June 2008 at the latest, a comprehensible, transparent, generally applicable model for assessing the external costs of all modes of transport, on which to base future calculation of the charges to be paid for the use of infrastructure; observes that, under the Eurovignette Directive, that model must be accompanie ...[+++]

La résolution du Parlement européen du 11 mars 2008 sur la politique européenne du transport durable, eu égard aux politiques européennes de l'énergie et de l'environnement dispose, au paragraphe 12: "insiste pour que la Commission présente au plus tard en juin 2008 un modèle qui soit généralement applicable, transparent et compréhensible pour l'évaluation des coûts externes de tous les modes de transport et qui puisse servir de base pour le calcul futur des coûts d'utilisation des infrastructures; fait observer que ce modèle doit, conformément à la directive sur l'Eur ...[+++]


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12. Urges the Commission to submit by June 2008 at the latest, a comprehensible, transparent, generally applicable model for assessing the external costs of all modes of transport, on which to base future calculation of the charges to be paid for the use of infrastructure; observes that, under the Eurovignette Directive, that model must be accompanied by an analysis of the impact of internalising external costs for all modes of tr ...[+++]

12. insiste pour que la Commission présente au plus tard en juin 2008 un modèle qui soit généralement applicable, transparent et compréhensible pour l'évaluation des coûts externes de tous les modes de transport et qui puisse servir de base pour le calcul futur des coûts d'utilisation des infrastructures; fait observer que ce modèle doit, conformément à la directive sur l'Eurovignette, être accompagné d'une analyse de l'impact de l'in ...[+++]


12. Urges the Commission to submit by June 2008 at the latest, a comprehensible, transparent, generally applicable model for assessing the external costs of all modes of transport, on which to base future calculation of the charges to be paid for the use of infrastructure; observes that, under the Eurovignette Directive, that model must be accompanied by an analysis of the impact of internalising external costs for all modes of tr ...[+++]

12. insiste pour que la Commission présente au plus tard en juin 2008 un modèle qui soit généralement applicable, transparent et compréhensible pour l'évaluation des coûts externes de tous les modes de transport et qui puisse servir de base pour le calcul futur des coûts d'utilisation des infrastructures; fait observer que ce modèle doit, conformément à la directive sur l'Eurovignette, être accompagné d'une analyse de l'impact de l'in ...[+++]


11. Urges the Commission to submit by June 2008 at the latest, a comprehensible, transparent, generally applicable model for assessing the external costs of all modes of transport, on which to base future calculation of the charges to be paid for the use of infrastructure; observes that, under Directive 2006/38/EC, that model must be accompanied by an analysis of the impact of internalising external costs for all modes of transpor ...[+++]

11. insiste pour que la Commission présente au plus tard en juin 2008 un modèle qui soit généralement applicable, transparent et compréhensible pour l'évaluation des coûts externes de tous les modes de transport et qui puisse servir de base pour le calcul futur des coûts d'utilisation des infrastructures; fait observer que ce modèle doit, conformément à la directive 2006/38/CE, être accompagné d'une analyse des effets de l'interna ...[+++]


The Commission is still in the diagnostic phase which involves an analysis of the transposition and application of the consumer directives by the Member States.

La Commission se trouve toujours dans la phase de diagnostic, qui prévoit une analyse de la transposition et de l ’application des directives de protection des consommateurs par les États membres.


2.3. endorses the analysis contained in the White Paper on European governance on the subject of reaching citizens through regional and local democracy and the action points which the Commission suggests the Committee undertake in this area: playing a more proactive role in examining policy, organising the exchange of best practice on how local and regional authorities are involved in the preparatory phase of European decision-making at national level and reviewing the local and regional impact of certain ...[+++]

2.3. est satisfait de l'analyse du livre blanc de la Commission sur la gouvernance européenne, à savoir la nécessité d'atteindre le citoyen par le biais de la démocratie locale et régionale; est satisfait de même des actions que suggère la Commission pour le Comité sur ce point, à savoir (1) un rôle davantage proactif dans la définition des politiques, (2) l'échange de méthodes ayant fait leurs preuves en ce qui concerne l'association des collectivités locales et régionales à la préparation du processus décisionnel européen au niveau national et (3) l'examen des conséquences locales et régionales de certaines ...[+++]


54. Hopes that the Council and Commission will formally refer to it the recently concluded trade agreements and that the Commission will submit to it an analysis of the Free Trade Agreements already concluded with the candidate countries, paying attention to their compatibility with the EU common commercial policy during the preparatory phase; draws attention to the fact that the Commission has not presented to Parliament any quantitative assessment of the potential impact of the enlargement on "trade creation" and "trade diversion"; ...[+++]

54. attend du Conseil et de la Commission qu'ils le saisissent officiellement des accords commerciaux récemment conclus et que la Commission lui soumette une analyse des accords de libre échange déjà conclus avec les pays candidats, en ce qui concerne leur compatibilité avec la politique commerciale commune de l'Union européenne au cours de la phase de préadhésion; attire l'attention sur le fait que la Commission n'a présenté au Parlement aucune évaluation quantitative de l'impact potentiel de l'élargissement sur la " création d'écha ...[+++]


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