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ASO
Air Service Ordinance
CATSE
Energy transport capacity
Energy transport capacity of the pipeline
GS-DETEC
General Secretariat DETEC
OrgO-DETEC
Psychogenic depression
Reactive depression
Single episodes of depressive reaction
Utilities Directive

Vertaling van "Energy transport capacity the pipeline " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
energy transport capacity of the pipeline

capacité de transport d'énergie


energy transport capacity

capacité de transport d'énergie


Directive 2004/17/EC coordinating the procurement procedures of entities operating in the water, energy, transport and postal services sectors | Utilities Directive

directive secteurs spéciaux | directive relative aux secteurs spéciaux


Definition: In typical mild, moderate, or severe depressive episodes, the patient suffers from lowering of mood, reduction of energy, and decrease in activity. Capacity for enjoyment, interest, and concentration is reduced, and marked tiredness after even minimum effort is common. Sleep is usually disturbed and appetite diminished. Self-esteem and self-confidence are almost always reduced and, even in the mild form, some ideas of guilt or worthlessness are often present. T ...[+++]

Définition: Dans les épisodes typiques de chacun des trois degrés de dépression: léger, moyen ou sévère, le sujet présente un abaissement de l'humeur, une réduction de l'énergie et une diminution de l'activité. Il existe une altération de la capacité à éprouver du plaisir, une perte d'intérêt, une diminution de l'aptitude à se concentrer, associées couramment à une fatigue importante, même après un effort minime. On observe habituellement des troubles du sommeil, et une diminution de l'appétit. Il existe presque toujours une diminution de l'estime de soi et de la confiance en soi et, fréquemment, des idées de culpabilité ou de dévalorisa ...[+++]


Seminar on the Strengthening of the Training Capacity in Industrial Energy Management in African, Latin American and Caribbean Countries

Séminaire sur le renforcement de la capacité de formation à la gestion énergétique dans l'industrie dans les pays d'Afrique, d'Amérique latine et des Caraïbes


Canada -- British Columbia -- Pacific Coast Energy Company of Vancouver Agreement on the Vancouver Island Pipeline Project

Entente Canada -- Colombie-Britannique -- Pacific Coast Energy Company de Vancouver sur le gazoduc de l'île de Vancouver


Task Force on the Capacity of the Air Transport System in ECAC | CATSE [Abbr.]

Equipe de travail sur la capacité du système de transport aérien dans la CEAC | CATSE [Abbr.]


Ordinance of 4 October 1999 on the Air Service at the Federal Department of the Environment, Transport, Energy and Communications | Air Service Ordinance [ ASO ]

Ordonnance du 4 octobre 1999 sur le service de vol au Département fédéral de l'environnement, des transports, de l'énergie et de la communication | Ordonnance sur le service de vol [ OSVo ]


General Secretariat of the Federal Department of the Environment, Transport, Energy and Communications | General Secretariat DETEC [ GS-DETEC ]

Secrétariat général du Département fédéral de l'environnement, des transports, de l'énergie et de la communication | Secrétariat général DETEC [ SG-DETEC ]


Organisation Ordinance of 6 December 1999 for the Federal Department of the Environment, Transport, Energy and Communications [ OrgO-DETEC ]

Ordonnance du 6 décembre 1999 sur l'organisation du Département fédéral de l'environnement, des transports, de l'énergie et de la communication [ Org DETEC ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
40. Believes that, in order for RES production to be efficient, improvements in grid flexibility, infrastructure and energy transport capacity are required;

40. estime que, pour que la production d'électricité à partir de sources renouvelables soit efficace, il convient d'améliorer la flexibilité du réseau, les infrastructures et les capacités d'acheminement de l'énergie;


38. Believes that, in order for RES production to be efficient, improvements in grid flexibility, infrastructure and energy transport capacity are required;

38. estime que, pour que la production d'électricité à partir de sources renouvelables soit efficace, il convient d'améliorer la flexibilité du réseau, les infrastructures et les capacités d'acheminement de l'énergie;


By allowing our investments in energy transportation infrastructure, particularly pipelines, to fall behind investments in production, Canada finds itself today in the position of selling our oil and gas far below international market prices.

Nos investissements dans des infrastructures de transport de l'énergie, en particulier dans des oléoducs, accusent un retard par rapport à nos investissements dans la production. Cela étant, le Canada est forcé de vendre son pétrole et son gaz à des prix qui sont bien en deçà des cours sur les marchés internationaux.


According to the Canadian Energy and Pipeline Association, the annual value of energy transported over regulated pipelines to both Canadians and export customers has exceeded $100 billion each year for the past five years, but this is just the tip of the proverbial iceberg.

Selon l'Association canadienne de pipelines d'énergie, la valeur annuelle de l'énergie transportée dans des pipelines réglementés pour des consommateurs canadiens et étrangers à excédé 100 milliards de dollars pour chacune des cinq dernières années, mais ce n'est que la pointe de l'iceberg.


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The mandate of the Committee is to examine legislation and matters relating to energy, the environment and natural resources generally, including: (1) mines and natural resources, other than fisheries and forestry; (2) pipelines, transmission lines and energy transportation; (3) environmental affairs; and (4) other energy-related matters (Rule 86(1)(p)).

Le présent comité a pour mandat d'examiner les projets de loi ainsi que tout autre affaire concernant l'énergie, l'environnement et les ressources naturelles en général, y compris: (1) les mines, les ressources naturelles autres que les pêches et les forêts; (2) les oléoducs, les lignes de transmission et le transport de l'énergie et (3) l'environnement (alinéa 86(1)(p)).


We see a massive increase in the transportation of oil on rail, and no sign of this decelerating with the contemplated doubling of the exploitation of the oil sands and fixed capacity in pipelines, yet we're told by senior officials that they have all the capacity they need and all the inspectors they need.

Nous voyons une augmentation massive du transport de pétrole par chemin de fer, sans aucun signe de diminution étant donné qu'on envisage de doubler l'exploitation des sables bitumineux et que la capacité des pipelines est fixe, mais pourtant les hauts fonctionnaires nous disent qu'ils ont toute la capacité nécessaire et tous les inspecteurs dont ils ont besoin.


Question No. 419 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the risk of corrosion and spills and other safety concerns arising from the transport of bitumen in pipelines, and to government action to address these risks: (a) how does diluted bitumen compare with West Texas Intermediate (WTI) in terms of (i) abrasive material content, (ii) acid concentration, (iii) sulphur content, (iv) viscosity; (b) to what extent is diluted bitumen more likely than WTI to cause corrosion or erosion in the pipelines through which they respectively flow; (c) ...[+++]

Question n 419 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le risque de corrosion et de déversements et d’autres questions de sécurité découlant du transport de bitume par pipeline, et les mesures prises par le gouvernement pour réduire ces risques: a) comment le bitume dilué se compare-t-il au West Texas Intermediate (WTI) pour ce qui est (i) de la teneur en abrasifs, (ii) de la concentration en acides, (iii) de la teneur en soufre, (iv) de la viscosité; b) dans quelle mesure le bitume dilué est-il plus susceptible que le WTI de causer de la corrosion ou de l’érosion dans les pipeline ...[+++]


34. Notes that oil pipelines have been excluded from the trans-European energy networks and calls on the Member States and the Commission to consider including oil infrastructure in the trans-European energy networks (TEN-E) in view of current developments, in particular falling domestic production and the simultaneous rise in dependence on imports and the need for new transport capacities;

34. observe que les oléoducs sont exclus des réseaux transeuropéens d'énergie et invite les États membres et la Commission à envisager d'inclure les infrastructures pétrolières dans les réseaux transeuropéens d'énergie (RTE-E), compte tenu des développements actuels, et notamment de la baisse de la production intérieure, de l'accroissement parallèle de la dépendance à l'égard des importations et des besoins en nouvelles capacités de transport;


34. Notes that oil pipelines have been excluded from the trans-European energy networks and calls on the Member States and the Commission to consider including oil infrastructure in the trans-European energy networks (TEN-E) in view of current developments, in particular falling domestic production and the simultaneous rise in dependence on imports and the need for new transport capacities;

34. observe que les oléoducs sont exclus des réseaux transeuropéens d'énergie et invite les États membres et la Commission à envisager d'inclure les infrastructures pétrolières dans les réseaux transeuropéens d'énergie (RTE-E), compte tenu des développements actuels, et notamment de la baisse de la production intérieure, de l'accroissement parallèle de la dépendance à l'égard des importations et des besoins en nouvelles capacités de transport;


36. Notes that oil pipelines have been excluded from the trans-European energy networks and calls on the Member States and the Commission to consider including oil infrastructure in the TEN-E in view of current developments, in particular falling domestic production and the simultaneous rise in dependence on imports and the need for new transport capacities;

36. observe que les oléoducs sont exclus des réseaux transeuropéens d'énergie et invite les États membres et la Commission à envisager d'inclure les infrastructures pétrolières dans les RTE-E, compte tenu des développements actuels, et notamment de la baisse de la production intérieure, de l'accroissement parallèle de la dépendance à l'égard des importations et des besoins en nouvelles capacités de transport;




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Date index: 2023-06-02
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