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Forum of Senior Service Delivery Officials
PSSDC
Public Sector Service Delivery Council
SOAC
SSDO Forum
Senior Service Delivery Officials Forum

Vertaling van "Forum Senior Service Delivery Officials " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Federal-Provincial-Territorial Senior Service Delivery Officials Forum [ SSDO Forum | Senior Service Delivery Officials Forum ]

Forum fédéral-provincial-territorial des agents supérieurs de la prestation de services [ Forum des agents supérieurs de la prestation de services ]


Public Sector Service Delivery Council [ PSSDC | Senior Service Delivery Officials Forum ]

Conseil de la prestation des services du secteur public [ CPSSP | Forum des agents supérieurs de la prestation de services ]


Forum of Senior Service Delivery Officials

Forum des agents supérieurs de la prestation de services


Senior Officials Advisory Committee for the Information Services Market | SOAC [Abbr.]

Groupe consultatif de hauts fonctionnaires pour le marché des services d'information | SOAC [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
If service delivery is to improve, and local government to become more accountable to its citizens, the capacities of local community (hromada), district (rayon) and regional (oblast) administrations will need to be strengthened and the administrative culture of elected officials and public servants radically improved.

Pour améliorer les services fournis et faire en sorte que les autorités locales rendent davantage de comptes aux citoyens, il sera nécessaire de renforcer les capacités des administrations des localités (hromada), des districts (rayon) et des régions (oblast) et d’améliorer radicalement la culture administrative des élus et des fonctionnaires.


We meet with senior Revenue Canada officials in this forum and discuss these issues.

Nous rencontrons de hauts fonctionnaires de Revenu Canada au sein de ce comité pour débattre de ces questions.


The Office of the Commissioner of Official Languages published a study on Part VII in 1996, which showed, on the basis of a survey, that senior public service officials had a dual interpretation of the commitment set out in section 41.

Le Commissariat aux langues officielles, dans une étude publiée en 1996 sur la partie VII, a bien démonté, à partir d'un sondage, qu'il y avait, sur le plan des cadres de la fonction publique fédérale, une double perception de l'engagement prévu à l'article 41.


Witness(es): From the Treasury Board Secretariat: Diana Monnet, Assistant Secretary, Official Languages Branch; Joseph Riccardi, Senior Program Officer, Official Languages Branch, Policy and Products; Gérald Groulx, Program Officer, Official Languages Branch, Programs and Liaison; Anne Boudreault, Counsel, Legal Services Branch.

Témoins: Du Secrétariat du Conseil du Trésor: Diana Monnet, Secrétaire adjointe, Direction des langues officielles; Joseph Riccardi, Agent principal de programme, Direction des langues officielles, Politique et produits; Gérald Groulx, Agent de programme, Direction des langues officielles, Programmes et liaison; Anne Boudreault, Avocate, Direction des services juridiques.


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The board also sent notices to legal aid offices; public legal education and information organizations; the Association of Canadian Court Administrators; non- governmental organizations working directly with offenders, including the Elizabeth Fry Society, the John Howard Society, the National Association of Friendship Centres, among others; the Canadian Association of Chiefs of Police; third-party service providers; provincial parole boards; heads of corrections; the National Joint Committee of Senior Criminal Justice Official ...[+++]

La commission a aussi envoyé des avis aux organismes suivants : les bureaux d'aide juridique; les organismes de vulgarisation et d'information juridiques; l'Association des administrateurs judiciaires du Canada; les organisations non gouvernementales qui travaillent directement auprès des délinquants, entre autres, la Société Elizabeth Fry, la Société John Howard et l'Association nationale des centres d'amitié; l'Association canadienne des chefs de police; les entreprises privées œuvrant dans le domaine des pardons; les commissions provinciales des libérations conditionnelles; les responsables des services correctionnels; le Comi ...[+++]


(10) Due to the variety of PES models, tasks and forms of service delivery it is up to each Member State to nominate from the senior management of its Public Employment Services one member for the Board of the PES Network. Where applicable the member should represent in the Board the other Public Employment Services from the Member State.

(10) En raison de la diversité des modèles des SPE, de leurs missions et des formes que prennent les services qu'ils offrent, il appartient à chaque État membre de désigner le membre de l'encadrement supérieur qui siégera au conseil du réseau. Le cas échéant, celui-ci représentera au conseil les autres services publics de l'emploi de l'État membre considéré.


(10) Due to the variety of PES models, tasks and forms of service delivery it is up to each Member State to nominate one member from the senior management of its Public Employment Services and one or more alternate members to the Board of the PES Network.

(10) En raison de la diversité des modèles des SPE, de leurs missions et des formes que prennent les services qu'ils offrent, il appartient à chaque État membre de désigner, parmi les hauts responsables de ses services publics de l’emploi, un membre titulaire et un ou plusieurs membres suppléants qui siégeront au conseil du réseau.


(12) Due to the variety of PES models, tasks and forms of service delivery, it is up to Member States to nominate, from the senior management of the PES, one member and one alternate member for the Board of the Network ('the Board').

(12) En raison de la diversité des modèles de SPE, de leurs missions et des formes que prennent les services qu'ils offrent, il appartient aux États membres de nommer, parmi les hauts responsables de leurs SPE, un membre titulaire et un membre suppléant au conseil d'administration du réseau (ci-après dénommé «conseil d'administration»).


16. Considers it implausible, on the basis of the testimonies and documents received to date, that certain European governments were not aware of the activities linked to extraordinary rendition taking place on their territory; in particular, considers it utterly implausible that many hundreds of flights through the airspace of several Member States, and a similar number of movements in and out of European airports could have taken place without the knowledge of either the security services or the intelligence services and without senior officials ...[+++]from those services at least giving thought to the link between those flights and the practice of extraordinary rendition; notes that this assumption is supported by the fact that senior figures in the US administration have always claimed to have acted without encroaching on the national sovereignty of European countries;

16. estime invraisemblable, sur la base des témoignages et de la documentation recueillie jusqu'ici, que certains gouvernements européens n'avaient pas connaissance des activités liées à la restitution extraordinaire qui avaient lieu sur leur territoire; en particulier, estime absolument invraisemblable que des centaines de vols à travers l'espace aérien de plusieurs États membres, avec autant de mouvements dans des aéroports européens, aient pu avoir lieu sans que ni les services de sécurité, ni les services de renseignement en aient connaissance et sans que les responsables de ces services se soient à tout le moins interrogés sur le r ...[+++]


16. Considers it implausible, on the basis of the testimonies and documents received to date, that certain European governments were not aware of the activities linked to extraordinary rendition taking place on their territory; in particular, considers it utterly implausible that many hundreds of flights through the airspace of several Member States, and a similar number of movements in and out of European airports could have taken place without the knowledge of either the security services or the intelligence services and without senior officials ...[+++]from those services at least giving thought to the link between those flights and the practice of extraordinary rendition; notes that this assumption is supported by the fact that senior figures in the US administration have always claimed to have acted without encroaching on the national sovereignty of European countries;

16. estime invraisemblable, sur la base des témoignages et de la documentation recueillie jusqu'ici, que certains gouvernements européens n'avaient pas connaissance des activités liées à la restitution extraordinaire qui avaient lieu sur leur territoire; en particulier, estime absolument invraisemblable que des centaines de vols à travers l'espace aérien de plusieurs États membres, avec autant de mouvements dans des aéroports européens, aient pu avoir lieu sans que ni les services de sécurité, ni les services de renseignement en aient connaissance et sans que les responsables de ces services se soient à tout le moins interrogés sur le r ...[+++]




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Date index: 2021-11-21
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