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Advertising practitioner
Corporate advertising
Corporate image advertising
Educational psychologist
Educational psychology practitioner
IUOPA
IUPA
Institute of Canadian Advertising
Institute of Practitioners in Advertising
Institutional advertisement
Institutional advertising
Institutional advertising campaign
Institutional campaign
International Union of Practitioners in Advertising
Practitioner in advertising
Practitioner of educational psychology
Prestige advertising
Psychologist in education institution

Vertaling van "Institute Practitioners in Advertising " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Institute of Practitioners in Advertising

Institute of Practitioners in Advertising


International Union of Practitioners in Advertising | IUOPA [Abbr.] | IUPA [Abbr.]

Union Internationale des Publicitaires | UIP [Abbr.]




Institute of Canadian Advertising

Institut de la publicité canadienne






corporate advertising | institutional advertising | institutional advertisement | corporate image advertising | prestige advertising

publicité d'entreprise | publicité de prestige | publicité de notoriété | publicité corporative | publicité institutionnelle


educational psychology practitioner | practitioner of educational psychology | educational psychologist | psychologist in education institution

psychologue scolaire


institutional campaign | institutional advertising campaign

campagne institutionnelle
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Our organization currently comprises the following advertising associations and media: The Outdoor Advertising Association of Canada; Canadian Magazine Publishers Association; CTV; Maclean Hunter; the Toronto Sun; and both the Institute of Canadian Advertising and the Association of Quebec Advertising Agencies, to which I referred.

Notre organisme regroupe les associations et médias suivants: l'Association canadienne de l'affichage extérieur; la Canadian Magazine Publishers Association; CTV; Maclean Hunter; le Toronto Sun; de même que l'Institut de publicité canadienne et l'Association québécoise des agences de publicité.


Either we ask Professor Cameron at this late stage to produce a brief or, somehow, in the interests of time, insert her when the advertisers appear. There will in fact be three groups of them here on November 24: the Association of Canadian Advertisers, the Institute of Canadian Advertising, and the Canadian Media Directors' Council.

Je vous rappelle que le 24 novembre prochain, nous recevons l'Association canadienne des annonceurs Incorporée, l'Institut de la publicité canadienne et le Canadian Media Directors' Council.


Appearing before us today is Mr. Ron Lund, president and CEO of the Association of Canadian Advertisers; Monsieur Jacques Larose, vice-president of the Association of Canadian Advertisers; Ms. Janet Callaghan, vice-president and corporate media director of the Media Company, and director and past president of the Canadian Media Directors Council; Mr. David Harrison, president and CEO of Harrison, Young, Pesonen and Newell, and chair of the Institute of Canadian Advertising; and Mr. Clifford Sosnow, counsel for Lang Michener.

Nous accueillons aujourd'hui M. Ron Lund, PDG de l'Association canadienne des annonceurs; M. Jacques Larose, vice-président de l'Association canadienne des annonceurs; Mme Janet Callaghan, vice-présidente et directrice des médias des entreprises de la Media Company, ainsi que administratrice et ancienne présidente du Canadian Media Directors Council; M. David Harrison, PDG de Harrison, Young, Pesonen and Newell et président de l'Institut de la publicité canadienne; et M. Clifford Sosnow, conseiller chez Lang Michener.


Instead I would like to focus on setting the record straight on the points made to this committee by the Association of Canadian Advertisers, the Institute of Canadian Advertising and the Canadian Media Directors' Council, which I will refer to as the advertisers.

Je préférerais plutôt rétablir les faits à la suite du témoignage devant votre comité de l'Association canadienne des annonceurs, de l'Institut de la publicité canadienne et du Canadian Media Directors' Council, que j'appellerai les publicitaires.


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1. The coordinator shall communicate with the insolvency practitioner of a participating group member in the language agreed with the insolvency practitioner or, in the absence of an agreement, in the official language or one of the official languages of the institutions of the Union, and of the court which opened the proceedings in respect of that group member.

1. Le coordinateur communique avec le praticien de l'insolvabilité d'un membre du groupe participant dans la langue convenue avec le praticien de l'insolvabilité ou, à défaut d'accord en la matière, dans la langue officielle ou l'une des langues officielles des institutions de l'Union, et de la juridiction qui a ouvert la procédure à l'encontre de ce membre du groupe.


Nothing in this Chapter shall prevent credit institutions with head offices in other Member States from advertising their services through all available means of communication in the host Member State, subject to any rules governing the form and the content of such advertising adopted in the interests of the general good.

Aucune disposition du présent chapitre n'empêche les établissements de crédit dont l'administration centrale est située dans un autre État membre de faire de la publicité pour leurs services par tous les moyens de communication disponibles dans l'État membre d'accueil, pour autant qu'ils respectent les règles éventuelles régissant la forme et le contenu de cette publicité adoptées pour des raisons d'intérêt général.


if the misleading advertising or unlawful comparative advertising has not yet been published but publication is imminent, to order the prohibition of, or to institute appropriate legal proceedings for an order for the prohibition of, such publication.

lorsque la publicité trompeuse ou la publicité comparative illicite n'a pas encore été portée à la connaissance du public, mais que sa diffusion est imminente, à interdire cette diffusion ou à engager les poursuites appropriées en vue d'en faire ordonner l'interdiction.


to order the cessation of, or to institute appropriate legal proceedings for an order for the cessation of, misleading advertising or unlawful comparative advertising.

à ordonner la cessation ou à engager les poursuites judiciaires appropriées en vue de faire ordonner la cessation d'une publicité trompeuse ou d'une publicité comparative illicite.


11. Nothing in this Article shall prevent credit institutions with head offices in other Member States from advertising their services through all available means of communication in the host Member State, subject to any rules governing the form and the content of such advertising adopted in the interest of the general good.

11. Le présent article n'empêche pas les établissements de crédit dont le siège est situé dans un autre État membre de faire de la publicité pour leurs services par tous les moyens de communication disponibles dans l'État membre d'accueil, pour autant qu'ils respectent les règles éventuelles régissant la forme et le contenu de cette publicité arrêtées pour des raisons d'intérêt général.


Mr. David Harrison, President and CEO, Harrison Young Pesonen & Newell; Chairman, Institute of Canadian Advertising; and Director, Canadian Media Directors Council: Honourable senators, I am here today as chairman of the Institute of Canadian Advertising, which is the industry organization that represents advertising agencies.

M. David Harrison, président et chef de la direction, Harrison Young Pesonen & Newell; président de l'Institut de la publicité canadienne; et directeur du Canadian Media Directors Council: Honorables sénateurs, je suis ici aujourd'hui à titre de président de l'Institut de la publicité canadienne, organisation de notre secteur qui représente les agences de publicité.


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