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Body under public law
IIHL
IIPF
International Institute of Humanitarian Law
International Institute of Public Finance
International Institute of Public Law
International law
International public law
NDPB
Non-departmental public body
Public body
Public institution
Public international law
Public law institutions
Quango
Quasi-autonomous non-governmental organisation
Quasi-autonomous non-governmental organization
UNIDROIT

Traduction de «International Institute Public Law » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
International Institute of Law of the French-Speaking Countries

Institut international de droit d'expression et d'inspiration française [ IDEF | Institut international de droit d'expression française | Institut international de droit des pays d'expression française ]


International Institute of Public Law

Institut international de droit public


International Institute for the Unification of Private Law

Institut international pour l'unification du droit privé


International Institute of Humanitarian Law | IIHL [Abbr.]

Institut international de droit humanitaire | IIDH [Abbr.]


International Institute of Public Finance | IIPF [Abbr.]

Institut international de finances publiques | IIFP [Abbr.]


International Institute for the Unification of Private Law | UNIDROIT [Abbr.]

Institut international pour l'unification du droit privé | UNIDROIT [Abbr.]


public institution [ body under public law | NDPB | non-departmental public body | public body | Quango | quasi-autonomous non-governmental organisation | quasi-autonomous non-governmental organization | Public law institutions(ECLAS) ]

établissement public [ organisme de droit public | organisme public | organisme public autonome ]




international law | international public law

droit international public | droit international | droit des gens
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Stronger domestic institutions and laws are helping to put crucial international conventions into place.

Le renforcement des institutions intérieures et des législations nationales contribue à mettre en place des conventions internationales déterminantes.


The EU therefore contributes towards strengthening the effectiveness of the multilateral system and reforming the system of governance of the UN *, for a stronger international society founded on the proper functioning of international institutions and due process of law.

Ainsi, l’UE contribue au renforcement de l’efficacité du système multilatéral et la réforme du système de gouvernance de l’ONU *, pour une société internationale plus forte, fondé sur le bon fonctionnement des institutions internationales et le respect du droit.


A similar discussion was held under the aegis of UNIDROIT ("International Institute for the Unification of Private Law") with respect to all services offered by the GNSS.

Une discussion similaire a eu lieu sous l’égide d’UNIDROIT (Institut international pour l’unification du droit privé) en ce qui concerne l’ensemble des services proposés par le GNSS.


(Return tabled) Question No. 454 Ms. Hélène Laverdière: With regard to the Extractives Cooperation for Enhanced Economic Development (EXCEED) Program under the Department of Foreign Affairs, Trade and Development (DFATD): (a) which officials from DFATD and other departments, including the Privy Council Office, will be responsible for administering this program; (b) what was the entire process, including consultation, leading to the establishment of the program and what were the related dates; (c) did an external audit and evaluation committee assess the creation of this program; (d) what are (i) the reasons for establishing this program, (ii) the objectives, (iii) the mandate, (iv) the operations ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 454 Mme Hélène Laverdière: En ce qui concerne le Programme de coopération avec les industries extractives pour un développement économique amélioré (programme EXCEED) au sein du ministère des Affaires étrangères, du Commerce et du Développement (MAECD): a) quels responsables du MAECD et d’autres ministères, y compris le Bureau du Conseil privé, seront chargés de l’administration de ce programme; b) quel est le processus complet de la création de ce programme, y compris le processus de consultation, en précisant les dates pertinentes; c) un comité externe d'évaluation et de vérification a-t-il effectué des vérifications relativement à la création ce programme; d) quels sont (i) les motifs de la création ...[+++]


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Member States and the Commission shall ensure the protection of information which is considered confidential or classified by a Member State, an international institution, the Commission or any third party, in accordance with EU and national law, in particular:

Les États membres et la Commission assurent la protection des informations qui sont considérées comme confidentielles ou classifiées par un État membre, une institution internationale, la Commission ou toute tierce partie, conformément à la législation nationale et de l’Union européenne, et en particulier:


The jurisprudence of the UN is so important for all of those who believe in international institutions, international law and the rule of law that is needed to safeguard the people who live in countries such as Libya.

La jurisprudence de l'ONU est si importante pour tous ceux qui croient aux institutions internationales, au droit international et à la primauté du droit nécessaire pour protéger les populations de pays comme la Libye.


[24] UNIDROIT (the "International Institute for the Unification of Private Law") is an independent intergovernmental organisation whose purpose is to study needs and methods for modernising, harmonising and co-ordinating private and in particular commercial law as between States and groups of States.

[24] Unidroit (institut international pour l'unification du droit privé) est une organisation intergouvernementale indépendante, qui a pour vocation d'étudier les besoins en matière de modernisation, d'harmonisation et coordination du droit privé, notamment commercial, d'États ou de groupes d'États ainsi que les méthodes à employer à cet effet.


They are the Association International de Droit Pénal, the AIDP, and the International Law Association, the ILA. In addition, since its establishment in the 1970s, the International Institute of High Studies in Criminal Sciences, the ISISC, based in Siracusa, has been very involved.

Il s'agit de l'Association internationale de droit pénal, ou AIDP, et l'Association de droit international, ou ADI. En outre, depuis sa mise sur pied dans les années 1970, l'Institut supérieur international de sciences criminelles, ou ISISC, établi à Siracusa, a été très actif à cet égard.


We cannot, for many purposes, seek the rule of international law, seek to create international institutions, seek to obtain peace and security throughout the world through the role of international law and then, when asked by big brother to participate in NATO bombings, run off and abandon years of work at the United Nations.

Nous ne pouvons pas, dans certains cas, essayer de faire régner la règle du droit international, de créer des institutions internationales, d'obtenir la paix et la sécurité dans le monde entier grâce à la loi internationale puis, lorsqu'on nous demande de participer à un bombardement de l'OTAN, partir ventre à terre et faire fi d'années de travail au sein des Nations Unies.


[12] Unless otherwise indicated the information in this chapter is drawn from the following: Department of Health, National Service Framework for Mental Health, 1999; Select Committee on Health, Fourth Report: Provision of NHS Mental Health Services, 2000; McCulloch, Andrew, Matt Muijen and Heather Harper, “New Developments in Mental Health Policy in the United Kingdom” International Journal of Law and Psychiatry, Vol. 23, No. 3-4, 2000; The Sainsbury Centre for Mental Health, “Mental Health Policy: the challenges facing the new Government,” July 2001; Department of Health, The Journey to Recovery – The Government’s Vision for Mental ...[+++]

[12] À moins d’indication contraire, les renseignements contenus dans le présent chapitre proviennent des sources suivantes : ministère de la Santé, National Service Framework for Mental Health, 1999; Select Committee on Health, Fourth Report: Provision of NHS Mental Health Services, 2000; McCulloch, Andrew, Matt Muijen et Heather Harper, « New Developments in Mental Health Policy in the United Kingdom » International Journal of Law and Psychiatry, vol. 23, n 3-4, 2000; The Sainsbury Centre for Mental Health, « Mental Health Policy: the challenges facing the new Government, » juillet 2001; ministère de la santé, The Journey to Recove ...[+++]


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