Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Light single aircraft training

Vertaling van "Light single aircraft training " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
light single aircraft training

entraînement sur appareil léger monomoteur
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
JAR-compliant training organisations shall be allowed to provide training for a Part-FCL private pilot licence (PPL), for the associated ratings included in the registration and for a light aircraft pilot licence (LAPL) until 8 April 2018 without complying with the provisions of Annex VI and VII, provided that they were registered before 8 April 2015’.

Les organismes de formation conformes au JAR sont autorisés à dispenser des formations en vue de la délivrance d'une licence “partie FCL” de pilote privé, des qualifications associées figurant dans l'enregistrement et d'une licence de pilote d'aéronef léger jusqu'au 8 avril 2018 sans se conformer aux dispositions des annexes VI et VII, à condition qu'ils aient été enregistrés avant le 8 avril 2015».


Moreover, to allow the necessary time to develop those rules, the date of application of the provisions of Annex VII to Regulation (EU) No 1178/2011 for training organisations providing training only for national licences that are eligible for conversion into Part-FCL light aircraft pilot licences, balloon pilot licences and sailplane pilot licences should be postponed to 8 April 2018.

De plus, afin de laisser le temps nécessaire à l'élaboration de ces règles, il convient de repousser au 8 avril 2018 la date d'application des dispositions de l'annexe VII du règlement (UE) no 1178/2011 concernant les organismes dispensant une formation uniquement en vue de la délivrance de licences nationales éligibles à la conversion en licences «partie FCL» de pilote d'aéronef léger, de pilote de ballon et de pilote de planeur.


In addition, on the basis of feedback from Member States and stakeholders it has been found that the requirements of Annex VII of Regulation (EU) No 1178/2011 may be disproportionate to the activity and associated risk of training organisations providing training only for the light aircraft pilot licence, private pilot licence, balloon pilot licence and sailplane pilot licence.

En outre, sur la base du retour d'information d'États membres et de parties prenantes, il a été établi que les exigences de l'annexe VII du règlement (UE) no 1178/2011 peuvent être disproportionnées par rapport à l'activité, et au risque associé, des organismes qui dispensent une formation uniquement en vue de la délivrance de licences de pilote d'aéronef léger, de pilote privé, de pilote de ballon et de pilote de planeur.


3. By way of derogation from paragraph 1, Member States may decide not to apply the provisions of Annexes VI and VII to a training organisation providing training only for a national licence that is eligible in accordance with Article 4(3) of Regulation (EU) No 1178/2011, for conversion into a Part-FCL light aircraft pilot licence (LAPL), sailplane pilot licence (SPL) or balloon pilot licence (BPL) until 8 April 2018.

3. Par dérogation au paragraphe 1, les États membres peuvent décider de ne pas appliquer les dispositions des annexes VI et VII aux organismes dispensant une formation uniquement en vue de la délivrance d'une licence nationale éligible, conformément à l'article 4, paragraphe 3, du règlement (UE) no 1178/2011, à la conversion en licence «partie FCL» de pilote d'aéronef léger, de pilote de planeur ou de pilote de ballon jusqu'au 8 avril 2018.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Annexes VI and VII to training organisations providing training only for the light aircraft pilot licence, private pilot licence, balloon pilot licence or sailplane pilot licence until 8 April 2015;

les annexes VI et VII pour les organismes de formation qui ne dispensent des formations que dans le cadre de l’octroi de licences de pilote d’aéronef léger, de licences de pilote privé, de licences de pilote de ballon ou de licences de pilote de planeur, jusqu’au 8 avril 2015;


28. Notes that the continuing development of the Battle Groups will address the first deficiency in large measure; notes that the planned construction of the A400 M transport aircraft will not resolve the second deficiency completely and urges that measures be taken to address the deficiency further; urges, nonetheless, that consideration be given to establishing a rotation scheme for the deployment of forces; demands, in view of a rotation scheme of this kind, common standards in training, for instance as regards helicopters; con ...[+++]

28. note que le développement continu de "groupes de combat" comblera la première lacune dans une large mesure; constate que la construction prévue d'avions de transport A400 M ne résoudra pas complètement le problème de la seconde lacune et demande instamment que des mesures soient prises pour combler cette dernière lacune; insiste néanmoins pour que soit examinée la possibilité d'établir un système de rotation pour le déploiement des forces; demande, en ce qui concerne ce système de rotation, que des normes communes soient établies pour la formation, notamment sur hélicoptères; considère qu'une formation intégrée permettrait d'améliorer la capacité opérationnelle tout en réduisant les coûts; insiste fermement, en ce qui concerne cett ...[+++]


28. Notes that the continuing development of the ‘Battle Groups’ will address the first deficiency in large measure; notes that the foreseen construction of the A400 M transport aircraft will not resolve the second deficiency completely and urges that measures be undertaken to address the deficiency further; urges, nonetheless, that consideration be given to establishing a rotation scheme for the deployment of forces; demands, in view of a rotation scheme of this kind, common standards in training, as regards helicopters, for insta ...[+++]

28. note que le développement continu de "groupes de combat" comblera la première lacune dans une large mesure; constate que la construction prévue d'avions de transport A400 M ne résoudra pas complètement le problème de la seconde lacune et demande instamment que des mesures soient prises pour combler cette dernière lacune; insiste néanmoins pour que soit examinée la possibilité d'établir un système de rotation pour le déploiement des forces; demande, en ce qui concerne ce système de rotation, que des normes communes soient établies pour la formation, notamment sur hélicoptères; note qu'une formation intégrée permettrait d'améliorer la capacité opérationnelle tout en réduisant les coûts; insiste fermement, en ce qui concerne cette der ...[+++]


(a) ‘Airport’ shall mean a civil airport which has more than 50 000 movements per year (a movement being a take-off or landing of civil subsonic jet aeroplanes), excluding those purely for training purposes on light aircraft

(a) "Aéroport", un aéroport civil dont le trafic excède 50 000 mouvements par an (un mouvement étant un décollage ou un atterrissage d'avions à réaction subsoniques civils), à l'exclusion de ceux effectués exclusivement à des fins d'entraînement sur des avions légers.


(a) ‘Airport’ shall mean a civil airport which has more than 50 000 movements per year (a movement being a take-off or landing), excluding those purely for training purposes on light aircraft.

(a) "Aéroport", un aéroport civil dont le trafic excède 50 000 mouvements par an (un mouvement étant un décollage ou un atterrissage), à l'exclusion de ceux effectués exclusivement à des fins d'entraînement sur des avions légers.


In the light of possible language problems it is sensible for them to take their training course or courses in a single Member State.

Dans la perspective d'éventuels problèmes linguistiques, il est judicieux que ces conducteurs puissent suivre leur(s) formation(s) dans un seul État membre.




Anderen hebben gezocht naar : light single aircraft training     Light single aircraft training     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Light single aircraft training' ->

Date index: 2024-12-24
w