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Chain Institute
FRA
Footwear Retailers of America
International Association of Chain Stores
NACM
National Association of Chain Manufacturers
National Association of Shoe Chain Stores
Popular Price Shoe Retailer Association
Volume Footwear Retailers Association
Volume Footwear Retailers of America

Vertaling van "National Association Shoe Chain Stores " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Footwear Retailers of America [ FRA | Popular Price Shoe Retailer Association | National Association of Shoe Chain Stores | Volume Footwear Retailers Association | Volume Footwear Retailers of America ]

Footwear Retailers of America [ FRA | Popular Price Shoe Retailer Association | National Association of Shoe Chain Stores | Volume Footwear Retailers Association | Volume Footwear Retailers of America ]


National Association of Chain Manufacturers [ NACM | Chain Institute ]

National Association of Chain Manufacturers [ NACM | Chain Institute ]


International Center for Companies of the Food Trade and Industry [ International Association of Chain Stores ]

Centre international des entreprises du secteur alimentaire [ CIES | Comité international des entreprises à succursales ]


National association for occupational training for the manufacture and trade of shoes and articles of leather and hide

Association nationale pour la formation et la promotion professionnelle dans l'industrie et le commerce de la chaussure et des cuirs et peaux | AFPIC [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
I'm a lawyer from Washington, D.C. In my professional capacity, I serve as counsel to the Society of Independent Gasoline Marketers of America, as well as the National Association of Convenience Stores.

Je suis avocat à Washington, D.C., et à ce titre, j'agis comme conseiller auprès de la Society of Independent Gasoline Marketers of America et auprès de la National Association of Convenience Stores.


With the decline of local retailers in favour of national and international chain stores, the independent insurance brokerage industry represents one of the few opportunities for local capital formation to occur in small towns.

En raison du déclin des détaillants locaux au profit des commerces à succursales nationaux et internationaux, le secteur des courtiers d'assurance indépendants offre une des rares possibilités d'investissement local dans les petites villes en plus de fournir des emplois à plein temps toute l'année.


all data referred to in paragraph 2 may be stored if contacts or associates are suspected of having committed an offence falling within the scope of Europol's objectives, or have been convicted for the commission of such an offence, or if there are factual indications or reasonable grounds under the national law of the Member State concerned to believe that they will commit such an offence.

toutes les données visées au paragraphe 2 peuvent être stockées si les contacts et l'entourage sont soupçonnés d'avoir commis une infraction relevant des objectifs d'Europol ou ont été condamnés pour avoir commis une telle infraction, ou s'il existe des indices concrets ou de bonnes raisons de croire, au regard du droit national de l'État membre concerné, qu'ils commettront une telle infraction.


8. Asks the Commission to include a binding CSR clause in all bilateral trade and investment agreements signed by the EU, on the basis of principles of CSR as defined at the international level – with an emphasis on sustainable development and good governance and with a clear focus on human rights, decent work, labour standards, freedom of association, collective bargaining and other social considerations – in particular the 2010 update of the OECD Guidelines; suggests that this clause should ...[+++]

8. demande à la Commission d'inscrire une clause obligatoire sur la RSE dans tous les accords bilatéraux en matière de commerce et d'investissement signés par l'Union, sur la base des principes de la RSE définis au niveau international, en particulier la mise à jour de 2010 des principes directeurs de l'OCDE, clause qui mette l'accent sur le développement durable et la bonne gouvernance et qui soit clairement axée sur les droits de l'homme, le travail décent, les normes du travail, la liberté d'association, la négociation collective e ...[+++]


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14. Calls on the Commission to use incentive-based measures more effectively, and to be more vigilant in monitoring and ensuring that transnational corporations whose subsidiaries or supply chains are located in countries participating in the GSP and GSP+ – whether or not they have their registered office in the European Union – as well as the countries concerned a) comply with their national and international legal obligations in ...[+++]

14. demande à la Commission d'exploiter plus efficacement les mesures incitatives et de contrôler et de s'assurer, avec plus de vigilance, que les entreprises transnationales – qu'elles aient ou non leur siège social dans l'Union européenne – dont les filiales ou les chaînes d'approvisionnement se trouvent dans les pays participant aux systèmes SPG et SPG+, ainsi que les pays concernés, respectent leurs obligations légales, nationales et internationales en matière de droits de l'homme, de normes du travail, de normes sociales et de ré ...[+++]


Alliance for Natural Health (a Europe-wide association of manufacturers, wholesalers, distributors, retailers and consumers of food supplements), Nutri-Link Ltd (a small distributor and retailer), the National Association of Health Stores and the Health Food Manufacturers Association (trade associations representing around 580 companies, the majority of which are small firms which distribute dietary products in the United Kingdom) challenged the validity of the regulations transposing the directive into the law of England and Wales.

Alliance for Natural Health (association européenne regroupant des fabricants, grossistes, distributeurs, détaillants et consommateurs de compléments alimentaires), Nutri-Link Ltd (petit distributeur-détaillant) ainsi que National Association of Health Stores et Health Food Manufacturers Ltd (associations professionnelles représentant environ 580 sociétés qui distribuent des produits diététiques au Royaume-Uni) ont contesté, devant la High Court of Justice britannique, la validité des règlements britanniques qui transposent la directive.


Alliance for Natural Health, National Association of Health Stores and Others v Secretary of State for Health

Alliance for Natural Health, National Association of Health Stores et autres / Secretary of State for Health


dialogue with the food industry, consumer associations and national authorities through the High Level Forum for a Better Functioning Food Supply Chain

un dialogue avec l’industrie alimentaire, les associations de consommateurs et les autorités nationales par l’intermédiaire du Forum à haut niveau sur l’amélioration du fonctionnement de la chaîne d’approvisionnement alimentaire


16. Takes the view that a payment service provider should be responsible for the accurate execution of a payment order under the Member States’ national laws, and be required to prove that it has been, as soon as the customer’s order has entered his domain; rejects any extension of strict liability; is of the opinion, however, that within the legal relationship with his customer as regards errors of selection, the liability of a provider should also extend to other firms in the chain and technical facilities used by him; suggests that, through self-regulation, banking associations, network operators and merchants should adopt a procedure for clarifying internal liability questions promptly; takes the view that an appraisal of liability ...[+++]

16. considère que le prestataire de services de paiement doit être responsable de la bonne exécution de l'ordre du client, conformément aux dispositions juridiques des États membres, et que la charge de la preuve lui incombe, dès lors que l'ordre est parvenu dans sa sphère de responsabilité; s'oppose à une extension de la responsabilité objective; estime, cependant, que la responsabilité du prestataire, dans le cadre du rapport de droit qui le lie à son client s'agissant des erreurs de sélection, devrait être étendue à celle des entreprises intermédiaires et des installations techniques qu'il emploie; suggère que, par voie d'autorégulation, les organisations bancaires, les exploitants des réseaux de paiement et les commerçants définissen ...[+++]


I'm a past member of the board of directors of the National Association of Convenience Stores in Washington, D.C.—NACS is the abbreviation—which represents in excess of 100,000 convenience stores across North America.

Je suis ancien président du conseil d'administration de la National Association of Convenience Stores de Washington, D.C., soit la NACS, qui représente plus de 100 000 dépanneurs répartis dans toute l'Amérique du Nord.




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'National Association Shoe Chain Stores' ->

Date index: 2022-08-03
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