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Asian Network of HRD Planning Institutes
GDLM
Global Development Learning Network
Knowledge Network
Network of Learning and Development Institutes
OLA
Open Learning Agency
Open Learning Institute

Vertaling van "Network Learning and Development Institutes " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Network of Learning and Development Institutes

Réseau des Instituts d'apprentissage et de perfectionnement


Open Learning Agency [ OLA | Open Learning Institute | Knowledge Network ]

Open Learning Agency [ OLA | Open Learning Institute | Knowledge Network ]


Global Development Learning Network | GDLM [Abbr.]

Réseau mondial de formation pour le développement


Asian Network of Human Resource Development Planning Institutes [ Asian Network of HRD Planning Institutes ]

Asian Network of Human Resource Development Planning Institutes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Under this new phase of the Programme, and in line with the Annex to the 'Tempus III' decision, Tempus continues to contribute to the reform of higher education structures and institutions and their management through targeted projects in clearly specified areas including University Management, Curriculum Development, Institution Building, Networking and Mobility Projects.

Dans cette nouvelle phase du programme, et conformément à l'annexe de la décision "Tempus III", Tempus continue à contribuer à la réforme des structures de l'enseignement supérieur, des établissements et de leur gestion, par des projets ciblés dans des domaines clairement spécifiés, comprenant la gestion universitaire (MU), le développement de programmes d'études (CD), le renforcement des institutions (IB), la coopération en réseau (NP) et la mobilité (Mob).


Under this latest phase, Tempus continued to contribute to the reform of higher education structures and institutions and their management through targeted projects in clearly-specified areas, including University Management, Curriculum Development, Institution Building, Networking and Mobility Projects.

Dans cette dernière phase, Tempus continue de contribuer à la réforme des structures de l'enseignement supérieur, des établissements et de leur gestion, par des projets ciblés dans des domaines clairement spécifiés, comprenant la gestion universitaire (MU), le développement de programmes d'études (CD), le renforcement des institutions (IB), la coopération en réseau (NP) et la mobilité (Mob).


As centres of knowledge, expertise and learning, higher education institutions can drive economic development in the territories where they are located; they can bring talented people into innovative environments and harness regional strengths on a global scale; they can foster an open exchange of knowledge, staff and expertise.

En tant que centres de connaissances, de compétences et d’apprentissage, les établissements d’enseignement supérieur peuvent stimuler le développement économique dans les régions où ils sont établis; ils peuvent attirer des personnes de talent vers des environnements innovants et exploiter des atouts régionaux à l’échelle mondiale; ils peuvent favoriser un échange ouvert de connaissances, de personnel et de compétences.


Question No. 578 Ms. Jinny Jogindera Sims: With regard to the planned reductions in departmental spending for the International Assistance Envelope announced in Budget 2012, for the each of the fiscal years between 2012-2013 and 2014-2015: (a) what is the total dollar amount of reductions in official development assistance; (b) what is the total dollar amount of reductions in non-official development assistance; (c) what is the total dollar amount of reductions to administrative costs at the Canadian International Development Agency (CIDA); (d) when will the restructuring plans for CIDA be announced; (e) what is total dollar amount o ...[+++]

Question n 578 Mme Jinny Jogindera Sims: En ce qui concerne les réductions prévues dans les dépenses ministérielles au titre de l’enveloppe de l’aide internationale et annoncées dans le budget 2012, pour chaque exercice allant de 2012-2013 à 2014-2015: a) quel est le total en argent des réductions de l’aide publique au développement; b) quel est le total en argent des réductions de l’aide autre que l’aide publique au développement; c) quel est le total en argent des réductions touchant les coûts administratifs de l’Agence canadienne de développement international (ACDI); d) quand ...[+++]


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9. Includes: Forum of Federations; Clayoquot Biosphere Trust Society; Pacific Salmon Endowment Fund Society; Canadian Institute for Research on Linguistic Minorities, Unviversity of Moncton; Frontier College Learning Foundation; Canadian Institute for Health Information; Precarn; Canadian Network for Advancement of Research, Industry and Education; Canadian Inst ...[+++]

(9) Comprend : Forum des fédérations; Clayoquot Biosphere Trust Society; Fonds de dotation pour le saumon du Pacifique; Institut canadien pour la recherche sur les minorités linguistiques, Université de Moncton; Fondation pour l’alphabétisation du Collège Frontière; Institut canadien d’information sur la santé; Precarn; Réseau canadien pour l’avancement de la recherche, de l’industrie et de l’enseignement; Institut canadien de recherches avancées; Centre canadien pour l’apprentissage.


Other foundations also include: the Canadian Institute for Health Information, the Green Municipal Enabling Fund, Precarn, the Canadian Network for the Advancement Research, Industry and Education, the Canadian Institute for Advanced Research, and the Canadian Centre for Learning and Development.

Il existe d'autres fondations, notamment l'Institut canadien de l'information sur la santé, le Fonds d'habilitation municipale vert, Precarn, le Réseau canadien pour l'avancement de la recherche, de l'industrie et de l'enseignement et le Canadian Centre for Learning and Development.


The workplace skills strategy will encourage skills development and use through collaborative partnerships with business, unions, learning and training institutions, and sector councils.

La Stratégie des compétences en milieu de travail va encourager le développement des compétences et leur utilisation grâce à des partenariats avec le secteur privé, les syndicats, les établissements d'apprentissage et de formation et les conseils sectoriels.


multilateral networks, as referred to in Article 5(1)(e), run by consortia of higher education institutions and representing a discipline or a cross-disciplinary field, (‘Erasmus thematic networks’) which aim to develop new learning concepts and competences.

les réseaux multilatéraux visés à l'article 5, paragraphe 1, point e), dirigés par des consortiums d'établissements d'enseignement supérieur et représentant une discipline ou un domaine interdisciplinaire («réseaux thématiques Erasmus»), qui ont pour but de développer de nouvelles compétences et de nouveaux concepts d'apprentissage.


In order to meet the needs of the labour market, alternance schemes — which combine learning in educational institutions and at the workplace — should be encouraged, and training for adults in enterprises and in higher education establishments developed.

Afin de répondre aux besoins du marché du travail, il convient d'encourager les régimes d'alternance, qui associent apprentissage en milieu scolaire et sur le lieu de travail, et de développer la formation des adultes dans les entreprises et dans les établissements d'enseignement supérieur.


Footnote (12) lists “Others — Endowments and Foundations,” and they are as follows: Forum of Federations; Clayoquot Biosphere Trust Society; Pacific Salmon Endowment Fund Society; Canadian Institute for Research on Linguistic Minorities, University of Moncton; Frontier College Learning Foundation; Canadian Institute for Health Information; Precarn; Canadian Network for Advancement of ...[+++]

À la note de bas de page 12, on dit « Autres fonds de dotation et fondations », et elles sont les suivantes : Forum des fédérations; Clayoquot Biosphere Trust Society; Fonds de dotation pour le saumon du Pacifique; Institut canadien de recherche sur les minorités linguistiques — Université de Moncton; Fondation de l'alphabétisation du Collège Frontière; Institut canadien de l'information sur la santé; Precarn; CANARIE; Institut canadien de la recherche avancée et Centre canadien sur l'apprentissage.




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Date index: 2024-04-22
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