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AMLO-FINMA 2
Consumption expenditure
Expenditure by households
FINMA Anti-Money Laundering Ordinance 2
Family expenditure
Final consumption of households
Household expenditure
Household spending
Involvement of the private sector
National health expenditures in Canada 1970-1982
Private capital expenditure
Private consumers'expenditure
Private consumption
Private creditor
Private enterprise
Private sector
Private sector creditor
Private sector expenditure
Private sector involvement
Private sector participation
Private undertaking
Private-sector liquidity

Traduction de «Private sector expenditure » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
private sector expenditure

dépenses dans le secteur privé


expenditure by households | family expenditure | final consumption of households | household expenditure | household spending | private consumers'expenditure | private consumption

consommation des ménages | consommation finale des ménages | consommation privée


private sector [ private enterprise | private undertaking ]

entreprise privée [ secteur privé ]


private creditor | private sector creditor

créancier du secteur privé | créancier privé


private-sector liquidity

disponibilité monétaire [ ressource financière ]




National health expenditures in Canada 1970-1982, with comparative data for the United States, provincial data and sectoral analysis [ National health expenditures in Canada 1970-1982 ]

Les dépenses nationales de santé au Canada, 1970-1982, avec données comparatives des Etats-Unis données des provinces et analyses par secteur [ Les dépenses nationales de santé au Canada, 1970-1982 ]


consumption expenditure [ Private consumption(STW) ]

dépense de consommation


involvement of the private sector [ private sector involvement | private sector participation ]

participation du secteur privé


Ordinance of the Swiss Financial Market Supervisory Authority of 24 October 2006 on the Prevention of Money Laundering and the Financing of Terrorism in the Private Insurance Sector | FINMA Anti-Money Laundering Ordinance 2 [ AMLO-FINMA 2 ]

Ordonnance de l'Autorité fédérale de surveillance des marchés financiers du 24 octobre 2006 sur la prévention du blanchiment d'argent et du financement du terrorisme dans le domaine des assurances privées | Ordonnance 2 de la FINMA sur le blanchiment d'argent [ OBA-FINMA 2 ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It describes how Community technical assistance will now focus on gaps, such as air pollution projects and directives involving private sector expenditure, and work closely with Candidate Countries on their directive specific financing plans for problem areas in waste and air pollution and training for local authorities.

Elle décrit comment l'aide technique de la Communauté va être désormais axée sur certains retards, notamment en ce qui concerne les projets dans le domaine de la pollution de l'air et les directives impliquant la participation du secteur privé, et présente l'étroite collaboration entretenue avec les pays candidats pour les aider à préparer des plans de financement dans des domaines à problème tels que les déchets, la pollution de l'air et la formation des pouvoirs locaux.


Focussing exclusively on the ability of the private and public sectors to translate investment in RD into patent applications,[14] the available metrics show that some countries are capable of extracting more impact from their public and private RD expenditures than others, as illustrated in Figure 3.

Si l'on se concentre exclusivement sur la capacité des secteurs public et privé à traduire les investissements dans la RD en demandes de brevet[14], les mesures disponibles indiquent que certains pays retirent davantage de leurs dépenses publiques et privées de RD que d'autres, comme l'illustre la figure 3.


The RD objective set at EU level is expressed in terms of RD intensity, which measures gross domestic expenditure of the public and private sector on RD as a percentage of GDP, i.e. the share of GDP invested in RD. Public funding of RD is a direct measure of the level of public effort in support of RD activities. Monitoring private funding of RD allows for the assessment of the effectiveness of policies aimed at attracting and fostering business RD investments and the development and growth of knowledge-intensive firms.

L’objectif en matière de RD fixé au niveau de l’UE est exprimé en intensité de RD, qui mesure les dépenses intérieures brutes de RD des secteurs public et privé sous la forme d’un pourcentage du PIB, c’est‑à‑dire le pourcentage du PIB investi en RD. Le financement public de la RD constitue une mesure directe du niveau de l’effort public destiné à soutenir les activités de RD. Le financement privé de la RD permet d’évaluer l’efficacité des politiques visant à attirer et à encourager les investissements des entreprises en RD, ainsi que le développement et la croissance des entreprises à forte intensité de connaissances ...[+++]


6. The breakdown of research expenditure between the public sector (government research organisations and universities) and the private sector varies considerably in the european countries.

Les profils de répartition des dépenses de recherche entre le secteur public (organisations publiques de recherche et universités) et le


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Member States should be able to decide to cover infrastructure expenditure through means other than direct State funding, such as public private partnership and private sector financing.

Les États membres devraient être en mesure de décider de couvrir les dépenses d'infrastructure par des moyens autres que le financement direct par l'État, comme un partenariat public-privé et un financement par le secteur privé.


Private-sector expenditure on education is four times as high in the United States and twice as high in Japan as it is here in Europe.

Les dépenses privées sont quatre fois plus importantes aux États-Unis et deux fois plus importantes au Japon que chez nous.


Firstly, there must be an increase in private-sector expenditure on research; a rate of increase of 9% per annum would be feasible if we were to do as the Commission communication on research policy recommends.

Un taux d’accroissement annuel de 9% est réalisable si nous suivons les recommandations énoncées par la Commission dans sa communication relative à la politique de la recherche.


Firstly, there must be an increase in private-sector expenditure on research; a rate of increase of 9% per annum would be feasible if we were to do as the Commission communication on research policy recommends.

Un taux d’accroissement annuel de 9% est réalisable si nous suivons les recommandations énoncées par la Commission dans sa communication relative à la politique de la recherche.


None of these have achieved the expenditure target set for 2010, namely 3% of GDP, two-thirds of which, it should be noted, is meant to be funded by the private business sector, although it must be stressed that the targets set by the Member States correspond to an increase in (public and private) research expenditure to 2.6% of GDP by 2010 – a marked improvement over the present state of affairs, which the honourable Member rightly described as amounting to virtual stagnation (with current re ...[+++]

Aucun d’entre eux n’a atteint l’objectif de dépense de 3 % du produit intérieur brut prévu pour 2010 et qui, il y a lieu de le signaler, devra être financé pour deux tiers par le secteur privé. Il convient toutefois de mettre en exergue que les objectifs fixés par les États membres correspondent à une augmentation des dépenses consacrées à la recherche (publique et privée) à 2,6 % du PIB pour 2010, ce qui constitue une amélioration notable par rapport à la situation actuelle, que l’honorable membre décrit à juste titre comme quasi-stagnante (aujourd’hui, les dépenses de recherche s’élèvent en moyenne à 1,9 % du PIB, ...[+++]


You know very well that, in the past, these budget consolidation successes that I have been talking about were not achieved by increasing income but by cutting expenditure. Those expenditure cuts led to a positive result, but also had negative affects. In many areas, public infrastructure is in a state of decay. In many places social networks are under great pressure and our investment patterns both in the private sector and in the public sector have led to key strategic deficiencies in compar ...[+++]

Les infrastructures publiques sont en friche dans de nombreux secteurs. Les réseaux sociaux sont tendus à l’extrême en maints endroits et nous présentons des lacunes stratégiques décisives dans notre politique d’investissements, tant en ce qui concerne le secteur privé que public, par comparaison avec nos compétiteurs sur la scène mondiale.


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