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Assess your artistic coaching competences
Assess your competences for artistic coaching
Assessing your competences for artistic coaching
Determine value of gems
Mean reflectance
Set of seemingly competing values

Vertaling van "Set seemingly competing values " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
set of seemingly competing values

ensemble de valeurs apparemment concurrentes


mean reflectance | Rm,'mean'does not seem to signify'arithmetic mean',since it is possible to speak of'the mean value of Rm'or'the mean value of Rmax' [Abbr.]

pouvoir réflecteur aléatoire | PRal [Abbr.]


assess your artistic coaching competences | assessing your competences for artistic coaching | assess your competences for artistic coaching | determine value of gems

évaluer ses compétences en matière de coaching artistique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Our plan during the election set out our values and priorities, a growing economy, a modernized health care system and investing in knowledge to equip Canadians to compete in a changing world.

Pendant la campagne électorale, notre programme exposait nos valeurs et nos priorités: une économie croissante, un régime de santé modernisé et l'investissement dans le savoir pour permettre aux Canadiens d'être concurrentiels dans un monde en évolution.


(b) in the absence of a measured higher heating value of the fuel referred to in paragraph (a), the default higher heating value, set out in column 2 of Schedule 5, for the fuel’s type, as set out in column 1 but, in the absence of that default higher heating value, a default higher heating value for that fuel type established by a body that is internationally recognized as being competent to establish default higher heating values for fuels.

b) en l’absence de la mesure du pouvoir calorifique supérieur visée à l’alinéa a), le pouvoir calorifique supérieur par défaut mentionné à la colonne 2 de l’annexe 5 pour le combustible visé à la colonne 1 ou, à défaut, celui établi par un organisme reconnu à l’échelle internationale comme compétent pour établir des pouvoirs calorifiques supérieurs par défaut pour les combustibles.


(b) if paragraph (1)(b) applies, the default higher heating value, set out in column 2 of Schedule 5, for the fuel’s type, as set out in column 1 and, in the absence of that default higher heating value, a default higher heating value for that fuel type established by a body that is internationally recognized as being competent to establish default higher heating values for fuels; and

b) dans le cas visé à l’alinéa (1)b), le pouvoir calorifique supérieur par défaut prévu à la colonne 2 de l’annexe 5 pour le combustible visé à la colonne 1 ou, en l’absence d’un tel pouvoir calorifique, celui établi par un organisme reconnu à l’échelle internationale comme compétent pour établir des pouvoirs calorifiques supérieurs par défaut pour les combustibles;


Even if the increase in the financial debt assumed by France Télécom since 1996 and the amounts in question now seem to rule out the risk of bankruptcy of the undertaking referred to by the French Republic if the arrangements provided for by the 1990 Law had continued, the aid measure seems to be necessary in the future to allow France Télécom to be able to compete on the markets concerned on the basis of merit, without being handicapped by the burden of social security costs inherited from the past which its competitors do not have t ...[+++]

Même si l’accroissement de la dette financière assumée par France Télécom depuis 1996 et les montants en cause à ce jour semblent écarter le risque de faillite de l’entreprise évoqué par la République française si le régime prévu par la loi de 1990 s’était poursuivi, la mesure d’aide apparaît comme nécessaire à l’avenir pour permettre que France Télécom puisse livrer sur les marchés concernés une concurrence fondée sur les mérites, sans être handicapée par le poids de charges sociales héritées du passé que n’ont pas à supporter ses concurrents.


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The provisions regarding the control of transit or transhipments seem to have, to a certain extent, increased the possibility to verify the licit purposes of such shipments however do not seem allowing competent authorities to verify the licit purposes in every case.

Les dispositions concernant le contrôle du transit ou des transbordements semblent avoir, dans une certaine mesure, accru la possibilité de vérifier les finalités licites de telles expéditions mais elles ne permettent cependant pas aux autorités compétentes de vérifier les finalités licites dans chaque cas.


Tier 3, which relies on detailed measurement and/or modelling, seems more relevant for the calculation of ‘regional’ cultivation values (cf. Section 3.3 of this Communication) than for other calculations of actual values.

Le niveau 3, qui s'appuie sur des mesures et/ou une modélisation détaillées, apparaît plus approprié pour le calcul des valeurs «régionales» des cultures (voir le point 3.3 de la présente communication) que pour les autres calculs de valeurs réelles.


1. Where the competent authority of the Member State of establishment receives an application for refund of value added tax under Article 5 of Directive 2008/9/EC of 12 February 2008 laying down detailed rules for the refund of value added tax, provided for in Directive 2006/112/EC, to taxable persons not established in the Member State of refund but established in another Member State (7) and Article 18 of that Directive is not applicable, it shall, within 15 calendar days of its receipt and by electronic means, forward the applicati ...[+++]

1. Lorsque l’autorité compétente de l’État membre d’établissement reçoit une demande de remboursement de la taxe sur la valeur ajoutée en application de l’article 5 de la directive 2008/9/CE du 12 février 2008 définissant les modalités du remboursement de la taxe sur la valeur ajoutée, prévu par la directive 2006/112/CE, en faveur des assujettis qui ne sont pas établis dans l’État membre du remboursement, mais dans un autre État membre (7) et que l’article 18 de ladite directive n’est pas applicable, elle transmet la demande par voie ...[+++]


Secondly, the production values in terms of the quality of the set that you build and the quality of the costumes do not seem to be as high in Quebec because programs are not actually competing with the extremely expensive American programs, which have the best production values on earth.

Deuxièmement, les valeurs de production, la qualité des décors et des costumes, ne semblent pas aussi élevées au Québec, où les émissions n'entrent pas en compétition avec les émissions américaines, qui ont les meilleures valeurs de production du monde.


I repeat: By restoring fiscal sovereignty to this country, by setting in motion a permanent fiscal recovery, the government has restored the confidence to compete, and we have done so without abandoning the shared values of Canadians, the values of a nation with a human face.

Je le répète, en rétablissant la souveraineté budgétaire de notre pays, en mettant en branle un redressement budgétaire permanent, le gouvernement a restauré la confiance pour soutenir la concurrence. Nous l'avons fait sans abandonner les valeurs que partagent les Canadiens, les valeurs d'un pays à visage humain.


WHEREAS , FINALLY , THE CLASSIFICATION OF CITRUS FRUITS WHICH IS ANNEXED TO THAT REGULATION SHOULD BE MODIFIED IN CERTAIN WAYS TO TAKE ACCOUNT OF VARIOUS PRACTICAL REQUIREMENTS FOUND NECESSARY AND TO ENABLE STANDARD AVERAGE VALUES TO BE FIXED AND APPLIED WHICH REFLECT MORE ACCURATELY THE NORMAL PRICE AS DEFINED BY ARTICLE 1 OF REGULATION ( EEC ) N 803/68 ; WHEREAS IT WOULD SEEM APPROPRIATE TO PUBLISH AS AN ANNEX TO THIS REGULATION THE NEW CLASSIFICATION OF CITRUS FRUITS FOR THE PURPOSE OF ESTABLISHING THE STANDARD AVERAGE VALUES ;

CONSIDERANT , ENFIN , QUE LA CLASSIFICATION DES AGRUMES ANNEXEE AUDIT REGLEMENT DOIT SUBIR CERTAINES MODIFICATIONS POUR TENIR COMPTE DE DIVERSES EXIGENCES PRATIQUES CONSTATEES ET PERMETTRE LA DETERMINATION ET L'APPLICATION DE VALEURS MOYENNES FORFAITAIRES REFLETANT MIEUX LE PRIX NORMAL DEFINI PAR L'ARTICLE 1ER DU REGLEMENT ( CEE ) N 803/68 ; QU'IL APPARAIT UTILE DE PUBLIER , EN ANNEXE AU PRESENT REGLEMENT , LA NOUVELLE CLASSIFICATION DES AGRUMES POUR L'ETABLISSEMENT DES VALEURS MOYENNES FORFAITAIRES ;




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Date index: 2021-02-24
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