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ATRIMS
Agreement on Trade-Related Investment Measures
Agreement on Trade-related Investment Measures
Committee on Trade Related Investment Measures
TRIM
TRIMs
Text
Trade and Investment Canadian Performance Measures
Trade related investment measures
Trade-related investment measure
Trade-related investment measures

Vertaling van "Trade and Investment Canadian Performance Measures " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Trade and Investment : Canadian Performance Measures

Commerce et investissement : tendances, performance récente et enjeux


trade-related investment measure | trade-related investment measures | TRIM [Abbr.] | TRIMs [Abbr.]

mesures concernant les investissements et liées au commerce | TRIM [Abbr.]


trade-related investment measures [ TRIMs | trade related investment measures ]

mesures concernant les investissements liées au commerce [ MIC | mesures concernant les investissements et liées au commerce ]


TRIMs [ trade-related investment measures ]

TRIMS [ mesures concernant les investissements liés au commerce | TRIM ]


Agreement on Trade-Related Investment Measures

Accord sur les mesures concernant les investissements et liées au commerce


Agreement on Trade-related Investment Measures

Accord sur les mesures concernant les investissements et liées au commerce


Committee on Trade Related Investment Measures

Comité des mesures concernant les investissements et liées au commerce


Agreement on Trade-Related Investment Measures [ ATRIMS ]

Accord sur les mesures concernant les investissements et liées au commerce [ ATRIMS ]


Agreement on Trade-Related Investment Measures

Accord sur les mesures concernant les investissements et liées au commerce


TRIM, trade-related investment measure

mesure concernant les investissements et liée au comerce
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. Stresses the view that free and fair trade in itself is the most useful tool in helping developing countries to help themselves; points out the major impact that trade and investment can have on the sustainable development of least advanced poor countries and on fighting poverty and combating human rights violations where it is tailored accordingly, carried out with long-term objectives, clearly targeted, framed within clear performance rules, and connecte ...[+++]

1. insiste sur l'idée qu'un commerce libre et loyal est en soi l'outil le plus utile en ce qu'il aide les pays en développement à s'aider eux-mêmes; met en exergue l'important rôle que le commerce et l'investissement pourraient jouer en faveur du développement durable des pays pauvres les moins avancés ainsi que dans la lutte contre la pauvreté et pour le respect des droits de l'homme, s'ils sont adaptés en conséquence, conduits par des objectifs à long terme, clairement ciblés, encadrés par des règles claires d'exécution et rel ...[+++]


(Return tabled) Question No. 454 Ms. Hélène Laverdière: With regard to the Extractives Cooperation for Enhanced Economic Development (EXCEED) Program under the Department of Foreign Affairs, Trade and Development (DFATD): (a) which officials from DFATD and other departments, including the Privy Council Office, will be responsible for administering this program; (b) what was the entire process, including consultation, leading to the establishment of the program and what were the related dates; (c) did an external audit and evaluation ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 454 Mme Hélène Laverdière: En ce qui concerne le Programme de coopération avec les industries extractives pour un développement économique amélioré (programme EXCEED) au sein du ministère des Affaires étrangères, du Commerce et du Développement (MAECD): a) quels responsables du MAECD et d’autres ministères, y compris le Bureau du Conseil privé, seront chargés de l’administration de ce programme; b) quel est le processus complet de la création de ce programme, y compris le processus de consultation, en précisant les dates pertinentes; c) un comité externe d'évaluation et de vérification a-t-il effectu ...[+++]


(b) improving market access and developing trade, investment and business opportunities for European companies by means of economic partnerships and business and regulatory cooperation. This objective shall be measured by the Union's share in foreign trade with key partner countries and by trade and investments flows to partner countries specifically targeted by actions, programmes and measures under this Regulation;

(b) l’amélioration de l’accès aux marchés et le développement des échanges, des investissements et des débouchés pour les entreprises européennes au moyen de partenariats économiques et d’une coopération dans les domaines du commerce et de la réglementation; La réalisation de cet objectif se mesure par la part de l'Union dans le commerce extérieur de pays partenaires clés et par les courants d'échanges et d'investissements vers des pays partenaires, axés spécifiquement sur des actions, des programmes et des ...[+++]


(b) improving access to third country markets, boosting trade, eliminating barriers to trade and investment while also counteracting unwarranted and/or unjustified protectionist measures and regulatory barriers, by promoting international standards, improving the protection of intellectual property rights, and creating a secure climate for investment and new trading opportunities for European companies worldwide, in particular for small and medium-sized enterprises (SMEs), ...[+++]

(b) l'amélioration de l'accès aux marchés des pays tiers, l'augmentation des échanges commerciaux, la suppression des obstacles au commerce et aux investissements, en luttant également, par ailleurs, contre les mesures protectionnistes indues et/ou injustifiées et les barrières réglementaires par la promotion de normes internationales, l'amélioration de la protection des droits de propriété intellectuelle, ainsi que l'offre d'un cadre sûr pour les investissements et de nouveaux débouchés commerciaux, au niveau ...[+++]


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24. Considers that due priority should be given to trade and investment barriers that affect European service sectors, including ICT and telecommunication, professional and business services, financial services, construction, retail and distribution; these non-tariff measures, including domestic regulations, ownership restrictions and various crisis measures (including discriminatory provisions in public procurement), are of particular importance given the ...[+++]

24. est d'avis que la priorité devrait être dûment accordée aux obstacles au commerce et aux investissements qui touchent les secteurs européens des services, notamment les TIC et les télécommunications, les services professionnels et les entreprises, les services financiers, la construction, le commerce de détail et la grande distribution; ces mesures non tarifaires, y compris les réglementations nationales, les restrictions de propriété et les nombr ...[+++]


They are the wrong way round. I shall read the amendment with the technical changes: ‘calls for a permanent solution to be found, as a matter of urgency, in the field of TRIMs – trade-related investment measures – and of TRIPs – trade-related aspects of intellectual property rights – to ensure access to medicines for countries with no manufacturing capacity facing public health concerns’.

Voici l’amendement après quelques modifications techniques: «invite à trouver d’urgence, dans le domaine des MIC - mesures concernant les investissements et liées au commerce - et des ADPIC - aspects des droits de propriété intellectuelle qui touchent au commerce - une solution permanente qui garantisse un accès aux médicaments aux pays ne disposant pas de capacité de production qui sont confrontés à des problèmes de santé publique».


[Text] Question No. 184 Mr. Bill Casey: With regard to the government’s position and actions regarding employment insurance (EI) benefits for spouses of employees of the government or private sector employees who have been posted overseas and who are unable to receive unemployment insurance benefits, even though these citizens are still registered in constituencies across Canada: (a) how many spouses of Canadian diplomats, Canadian foreign-service employees or private sector employees have fil ...[+++]

[Texte] Question n 184 M. Bill Casey: Au sujet de la position du gouvernement et des mesures qu’il a prises concernant les prestations d’assurance-emploi (AE) pour les conjoints des employés du gouvernement ou du secteur privé qui ont été affectés à l’étranger et qui ne peuvent toucher des prestations d’AE même si ces citoyens sont toujours inscrits dans des circonscriptions canadiennes: a) combien de conjoints de diplomates canadiens, d’employés canadiens du service extér ...[+++]


Measures aimed at facilitating trade and investment between EU and Canadian Small and Medium Enterprises

Mesures destinées à faciliter les échanges commerciaux et les flux d'investissement entre les petites et moyennes entreprises européennes et canadiennes


Ms. McDonough (Halifax), seconded by Mr. Blaikie (Winnipeg Transcona), moved, That, in the opinion of this House, this government has sabotaged Canadian democracy by pursuing a trade policy that gives excessive power to unelected and unaccountable international trade organizations and erodes the ability of Canada's elected representatives to act in the public interest; and That therefore the government should not negotiate any further liberalization of trade or investment at the Seattle meeting of the World Trade Organisation (WTO) or the Free Trade Area of the Americas (FTAA) without first securing enforceable international rules on core labour standards, environmental protection, cultural diversity, the preservation of public health care ...[+++]

M McDonough (Halifax), appuyée par M. Blaikie (Winnipeg Transcona), propose, Que, de l'avis de la Chambre, le gouvernement en place a saboté la démocratie canadienne en poursuivant une politique commerciale qui accorde des pouvoirs excessifs à des organismes internationaux non élus et n'ayant pas de comptes à rendre et qui sape la capacité des représentants élus du Canada d'agir dans l'intérêt du public; qu'en conséquence, le gouvernement ne devrait pas négocier en vue d'une nouvelle libéralisation du commerce ou de l'investissement au sommet de Seattle de l'Organisation mondiale du commerce (OMC) ou dans le cadre de la Zone de libre-échange des Amériques (ZLEA), tant que ne seront pas mises en place des règles internationales applicables ...[+++]


International trade and investment have, over the years, played a pervasive role in shaping our economy and thus have, in a sense, determined the level of competitiveness and the level of productivity in our economy, as we see it at present, both of which in turn play back into how well we're doing as Canadians and as Canadian-based enterprises and activities in Canada's interna ...[+++]

Le commerce et l'investissement internationaux ont joué au fil des ans un rôle omniprésent dans notre économie et ont ainsi, d'une certaine façon, défini son niveau de compétitivité et son niveau de productivité qui, on le constate à présent, influent à leur tour sur la performance du Canada en matière de commerce et d'investissement.




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Date index: 2024-09-23
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