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Adult apprenticeships
Adult education
Adult education center
Adult education centre
Adult employment training
Adult occupational training
Adult school
Adult students learning
Adult teaching
Adult training centre
Adult vocational training
Association for adult vocational training
Continuing vocational training
Distance training
E-training
Education of parents
Education of women
Manpower training
PETRA
Pre-vocational training
Sandwich training
Training of adults
Training of women
UN institutes for research and training
UN research and training institutes
United Nations institutes for research and training
United Nations research and training institutes
Vocational training
Workers' education

Vertaling van "Training adults " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
adult vocational training [ adult occupational training | adult employment training ]

formation professionnelle des adultes


adult education [ education of parents | education of women | training of adults | training of women | workers' education ]

éducation des adultes [ éducation des femmes | éducation des parents | éducation ouvrière | formation des adultes | formation des femmes ]


Action programme for the training and preparation of young people for adult and working life | Action Programme for the vocational training of young people and their preparation for adult and working life | PETRA [Abbr.]

Programme d'action communautaire sur la formation professionnelle des jeunes et leur préparation à la vie adulte et professionnelle | Programme d'action pour la formation et la préparation des jeunes à la vie d'adulte et professionnelle | programme d'action pour la formation professionnelle des jeunes et la préparation des jeunes à la vie active et professionnelle | Programme d'action pour la formation professionnelle et la préparation des jeunes à la vie adulte et professionnelle | PETRA [Abbr.]


adult education centre [ adult education center | adult school | adult training centre ]

centre d'éducation des adultes [ centre de formation des adultes | école d'adultes ]


Adult Education and Training in Canada: Report of the 1994 Adult Education and Training Survey

Éducation et formation des adultes au Canada: rapport de l'Enquête sur l'éducation et sur la formation des adultes, 1994


adult vocational training | continuing vocational training

formation professionnelle continue


Association for adult vocational training

Association nationale pour la formation professionnelle des adultes | Association pour la formation professionnelle des adultes | AFPA [Abbr.]


adult apprenticeships | adult teaching | adult education | adult students learning

éducation des adultes


vocational training [ distance training | e-training | manpower training | pre-vocational training | sandwich training ]

formation professionnelle [ e-formation | formation à distance | formation de la main-d'œuvre | formation en alternance | formation préprofessionnelle ]


UN research and training institutes [ UN institutes for research and training | United Nations institutes for research and training | United Nations research and training institutes ]

Instituts de recherche et de formation ONU
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EUROVOC descriptor: European cooperation education policy economic and social cohesion continuing vocational training adult education continuing education teaching

Descripteur EUROVOC: coopération européenne politique de l'éducation cohésion économique et sociale formation professionnelle continue éducation des adultes éducation permanente enseignement


— to improve the labour market relevance of education and training and to adapt it to the needs of identified target groups (for example young people in vocational training, adults, parents returning to the labour market, low-skilled and older workers, migrants and other disadvantaged groups, in particular people with disabilities).

— des mesures permettant d'améliorer la pertinence de l'éducation et de la formation pour le marché du travail et de l'adapter aux besoins de groupes cibles déterminés (par exemple jeunes en formation professionnelle, adultes, parents qui réintègrent le marché du travail, travailleurs les moins qualifiés et âgés, migrants et autres groupes défavorisés, en particulier les personnes handicapées).


— to improve the labour market relevance of education and training and to adapt it to the needs of identified target groups (for example young people in vocational training, adults, parents returning to the labour market, low-skilled and older workers, migrants and other disadvantaged groups, in particular people with disabilities).

— des mesures permettant d'améliorer la pertinence de l'éducation et de la formation pour le marché du travail et de l'adapter aux besoins de groupes cibles déterminés (par exemple jeunes en formation professionnelle, adultes, parents qui réintègrent le marché du travail, travailleurs les moins qualifiés et âgés, migrants et autres groupes défavorisés, en particulier les personnes handicapées).


— to improve the labour market relevance of education and training and to adapt it to the needs of identified target groups (for example young people in vocational training, adults, parents returning to the labour market, low-skilled and older workers, migrants and other disadvantaged groups, in particular people with disabilities).

— des mesures permettant d'améliorer la pertinence de l'éducation et de la formation pour le marché du travail et de l'adapter aux besoins de groupes cibles déterminés (par exemple jeunes en formation professionnelle, adultes, parents qui réintègrent le marché du travail, travailleurs les moins qualifiés et âgés, migrants et autres groupes défavorisés, en particulier les personnes handicapées).


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– measures to improve the labour market relevance of education and training and to adapt it to the needs of identified target groups (for example young people in vocational training, adults, parents returning in the labour market, low skilled and other workers, migrants and other disadvantaged groups, in particular people with disabilities ).

– des mesures permettant d'améliorer la pertinence de l'éducation et de la formation pour le marché du travail et de l'adapter aux besoins de groupes cibles déterminés (par exemple jeunes en formation professionnelle, adultes, parents qui réintègrent le marché du travail, travailleurs les moins qualifiés et âgés, migrants et autres groupes défavorisés, en particulier les personnes handicapées).


– measures for the provision of skills development for various target groups where these are identified as priorities in national or regional strategic policy frameworks ( for example young people in vocational training, adults, parents returning in the labour market, low skilled and older workers, migrants and other disadvantaged groups, in particular people with disabilities) ;

– des mesures visant à proposer des dispositifs d'acquisition de compétences répondant aux besoins de différents groupes-cibles identifiés comme étant prioritaires dans les cadres stratégiques nationaux ou régionaux (par exemple jeunes en formation professionnelle, adultes, parents qui réintègrent le marché du travail, travailleurs les moins qualifiés et âgés, migrants et autres groupes défavorisés, en particulier les personnes handicapées );


EUROVOC descriptor: action programme economic and social cohesion continuing vocational training adult education continuing education

Descripteur EUROVOC: programme d'action cohésion économique et sociale formation professionnelle continue éducation des adultes éducation permanente


14. Urges the Commission to examine opportunities to strengthen anti-discrimination legislation in the area of education, focusing on desegregation, and to report on its findings to Parliament within one year following adoption of this resolution; reiterates that equal access to quality education should be a priority under a European strategy on the Roma; urges the Commission to redouble its efforts to fund and support actions in the Member States which aim to integrate Romani children into mainstream education from an early age; urges the Commission to support programmes fostering positive action for Roma in the fields of secondary and higher education, including vocational training ...[+++]

14. invite instamment la Commission à examiner la possibilité de renforcer la législation antidiscrimination en matière d'éducation, en mettant l'accent sur la déségrégation, et à rendre compte de ses conclusions au Parlement dans un délai d'un an suivant l'adoption de la présente résolution; réaffirme que l'égalité d'accès à une éducation de qualité doit compter parmi les priorités d'une stratégie européenne pour les Roms; demande à la Commission de redoubler d'efforts pour financer et soutenir les actions menées dans les États membres afin d'intégrer les enfants roms dans le système éducatif dès leur plus jeune âge; invite instamment la Commission à soutenir les programmes promouvant des actions positives en faveur des Roms dans les se ...[+++]


These are based on the main types of education and training provision (school, university, vocational training, adult education) found in the Member States: by and large, they are extensions of the existing programmes and actions (although there are some important changes).

Ces sous-programmes reposent sur les principaux types de structures existantes dans les États membres en matière d'éducation et de formation (établissement scolaire, université, formation professionnelle, formation des adultes): dans une large mesure, ils se présentent comme des extensions des actions et programmes existants (en dépit de certains changements importants).


I can tell Mrs Pack that the precise opposite is the case: the fact is that we will be extending the Tempus Plus programme to all types of schooling, that is to say, to schools, vocational training, adult education and universities.

Je peux dire à Mme Pack que c’est exactement le contraire qui se passe: nous allons étendre le programme Tempus Plus à tous les types d’enseignement, c’est-à-dire, les écoles, la formation professionnelle, l’enseignement pour adultes et les universités.


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