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Autonomous Community body
Civil Service Tribunal
Community service body
Conference of Railway Road Service
Decentralised Community body
EC institutional body
EC satellite body
EC specialised body
ERA
EU Agencies and decentralised bodies
EU office or agency
European Civil Service Tribunal
European Monitoring Centre
European Railway Agency
European Union Agency for Railways
European Union Civil Service Tribunal
European Union office or agency
European agency
European foundation
Field staff
International Union of Railway Medical Services
Operating employees
Railway running trades
Road crew
Road service employees
Running trades
Specialised Community agency
Train crew
UIMC
URF
Union of European Railway Industries
Union of European Railwayowned Road Services
Union of European Railways Road Services

Traduction de «Union European Railways Road Services » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Union of European Railways Road Services | URF [Abbr.]

Union des services routiers des chemins de fer européens | URF [Abbr.]


Union of European Railways Road Services [ Conference of Railway Road Service ]

Union des services routiers des chemins de fer européens [ URF | Conférence des services routiers des chemins de fer ]


Union of European Railwayowned Road Services

Union des Services Routiers des Chemins de fer Européens


International Union of Railway Medical Services | UIMC [Abbr.]

Union internationale des services médicaux des chemins de fer | UIMC [Abbr.]


European Union Agency for Railways [ ERA | European Railway Agency | European Railway Agency for Safety and Interoperability ]

Agence de l’Union européenne pour les chemins de fer [ AFE | Agence ferroviaire européenne | Agence ferroviaire européenne pour la sécurité et l'interopérabilité ]


Union of European Railway Industries

Union des industries ferroviaires européennes


International Union of Railway Medical Services

Union internationale des services médicaux des chemins de fer


operating employees | field staff | running trades | railway running trades | train crew | road service employees | road crew

personnel roulant | personnel de route | personnel itinérant | roulants | roulantes | agent itinérant | agente itinérante


Civil Service Tribunal [ European Civil Service Tribunal | European Union Civil Service Tribunal ]

Tribunal de la fonction publique [ TFP [acronym] Tribunal de la fonction publique de l'Union européenne | Tribunal de la fonction publique européenne ]


EU office or agency [ autonomous Community body | Community service body | decentralised Community body | EC institutional body | EC satellite body | EC specialised body | EU Agencies and decentralised bodies | European agency | European foundation | European Monitoring Centre | European Union office or agency | specialised Community agency ]

organisme de l'UE [ agence communautaire spécialisée | agence européenne | agences et organismes décentralisés de l'UE | fondation européenne | observatoire européen | office interinstitutionnel | organisme communautaire autonome | organisme communautaire décentralisé | organisme communautaire de service | organisme communautaire personnalisé | organisme de l'Union européenne | organisme et agence de l'UE | organisme et agence de l ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
1. In so far as is necessary in order to achieve the objectives set out in this Regulation, and without prejudice to the respective competences of the Member States, the institutions of the Union and the European External Action Service, the Agency may strengthen coordination with international organisations on the basis of concluded agreements and develop contacts and enter into administrative arrangements with supervisory authorities, international organisations and the administrations of third countries competent in matters covered by Agency activities in order to keep up ...[+++]

1. Dans la mesure où la réalisation des objectifs fixés dans le présent règlement l'exige et sans préjudice des compétences respectives des États membres, des institutions de l'Union et du Service européen pour l'action extérieure, l'Agence peut renforcer la coordination avec les organisations internationales sur la base des accords conclus et nouer des contacts et conclure des arrangements administratifs avec des autorités de contrôle, des organisations internationales et les administrations de pays tiers compétentes dans les matières couvertes par les activités de l'Agence, afin de suivre l'évolution des sciences et des techniques et d ...[+++]


- Road safety directly affects all of the territory of the European Union and all its inhabitants: in the 15-member European Union, 375 million road users, 200 million of them driving licence holders, use 200 million vehicles on 4 million km of roads.

- La sécurité routière concerne directement la totalité du territoire de l'Union européenne et de ses habitants : dans l'Europe des Quinze, 375 millions d'usagers de la route, dont 200 millions sont détenteurs de permis de conduire, utilisent 200 millions de véhicules sur 4 millions de kilomètres de routes.


The main new feature in the proposal is the two-layered planning approach: there would still be a TEN-T base made up of fairly dense networks of railways, roads, inland waterways, ports and airports which comprise the comprehensive network, most of them part of national networks which would then be subsumed into a central network. This central network would allow for genuine European planning, focusing on steadily increasing the effectiveness of the network resources and achieving a significant overall reduction o ...[+++]

La principale innovation proposée est le concept d’une approche de planification à double niveau: il s’agirait de maintenir un socle de RTE-T composé des réseaux relativement denses de voies ferrées, de routes, de voies navigables intérieures, de ports et d’aéroports, qui constituent le réseau global, issus pour la plupart des réseaux nationaux correspondants auxquels on superposerait un réseau central, qui concrétiserait une véritable perspective européenne de planification, axée sur l’accroissement systémique de l’efficacité des res ...[+++]


– (HU) Mr President, it is my conviction that the third rail package is an important finishing stage in the creation of a common European railway transport services system.

- (HU) Monsieur le Président, j’ai la conviction que le troisième paquet ferroviaire constitue une importante étape finale dans la création d’un système européen commun de services de transport ferroviaire.


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– (HU) Mr President, it is my conviction that the third rail package is an important finishing stage in the creation of a common European railway transport services system.

- (HU) Monsieur le Président, j’ai la conviction que le troisième paquet ferroviaire constitue une importante étape finale dans la création d’un système européen commun de services de transport ferroviaire.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32005L0047 - EN - Council Directive 2005/47/EC of 18 July 2005 on the Agreement between the Community of European Railways (CER) and the European Transport Workers’ Federation (ETF) on certain aspects of the working conditions of mobile workers engaged in interoperable cross-border services in the railway sector // COUNCIL DIRECTIVE 2005/47/EC // AGREEMENT // concluded by the European Transport Workers' Federation (ETF) and the Community of European Railways ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32005L0047 - EN - Directive 2005/47/CE du Conseil du 18 juillet 2005 concernant l’accord entre la Communauté européenne du rail (CER) et la Fédération européenne des travailleurs des transports (ETF) sur certains aspects des conditions d’utilisation des travailleurs mobiles effectuant des services d’interopérabilité transfrontalière dans le secteur ferroviaire // DIRECTIVE 2005/47/CE DU CONSEIL // ACCORD


In my opinion, France has no need of a European Railway Agency or more European regulation in order to free up its roads. It needs a government that will assume its responsibilities and tackle the causes of the problem.

Ainsi la France, pour désengorger son réseau routier, n'a-t-elle pas besoin d'une agence ferroviaire européenne ni d'une réglementation européenne supplémentaire, mais bien d'un gouvernement qui prenne ses responsabilités et s'attaque aux causes du mal.


In my opinion, France has no need of a European Railway Agency or more European regulation in order to free up its roads. It needs a government that will assume its responsibilities and tackle the causes of the problem.

Ainsi la France, pour désengorger son réseau routier, n'a-t-elle pas besoin d'une agence ferroviaire européenne ni d'une réglementation européenne supplémentaire, mais bien d'un gouvernement qui prenne ses responsabilités et s'attaque aux causes du mal.


In particular, the Commission investigates with UIC, CER (Community of European Railways), UNIFE (European rail supply industry), UIRR (International Union of combined Road-Rail transport companies) and UIP (International Union of Private Wagons) the status and options for the reduction of noise emission from the existing European rail freight wagon fleet, including a third-party assessment of the UIC/UIP/CER Action Programme for Noise Reduction in Freight Traffic.

De manière plus spécifique, la Commission étudie avec l'UIC, la CCFE (Communauté des Chemins de fer européens), l'UNIFE (Union des industries ferroviaires européennes), l'UIRR (Union internationale des sociétés de transport combiné rail route) et l'UIP (Union internationale des wagons privés), la situation et les options en matière de réduction des émissions sonores du parc européen actuel de wagons de marchandises, y compris une évaluation par des tiers du programme d'action uic/uip/ccfe pour ...[+++]


(10) The revitalisation of European railways by means of extended access for international freight on the Trans-European Rail Freight Network requires fair intermodal competition between rail and road, particularly by taking appropriate account of the different external effects; appropriate charging schemes for rail infrastructure coupled with appropriate charging schemes for other transport infrastructures an ...[+++]

(10) La revitalisation des chemins de fer européens par un meilleur accès du fret international au Réseau transeuropéen de fret ferroviaire implique l'existence d'une concurrence intermodale équitable entre le rail et la route, sur la base notamment d'une prise en compte adéquate des différents effets externes. Des systèmes de tarification adéquats pour les infrastructures ferroviaires liés à des systèmes de tarification adéquats p ...[+++]


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