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Educational and Vocational Institute
Head of higher education institutions
Polytechnic
Rector for higher education institutions
Rector of higher education
SFIVET
SFIVET Ordinance
SPIVE
Swiss Pedagogical Institute for Vocational Education
Technical institute teacher
Universities and colleges
University
University chancellor
University education
University institute
University institute of professional education
University institute of vocational education
University training
Vocational college lecturer
Vocational teacher
Vocational university teacher

Traduction de «University institute vocational education » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
university institute of professional education [ university institute of vocational education ]

Institut universitaire professionnalisé


university [ polytechnic | university education | university institute | university training | universities and colleges(UNBIS) ]

université [ enseignement universitaire | formation universitaire | institut universitaire ]


technical institute teacher | vocational university teacher | vocational college lecturer | vocational teacher

professeure d’enseignement professionnel | professeur d’enseignement professionnel | professeur d’enseignement professionnel/professeure d’enseignement professionnel


part-time vocational education at educational institutions

formation professionnelle à temps partiel dans les établissements d'enseignement


Swiss Federal Institute for Vocational Education and Training [ SFIVET ]

Institut fédéral des hautes études en formation professionnelle [ IFFP ]


Swiss Pedagogical Institute for Vocational Education [ SPIVE ]

Institut suisse de pédagogie pour la formation professionnelle [ ISPFP ]


Ordinance of 14 September 2005 on the Swiss Federal Institute for Vocational Education and Training | SFIVET Ordinance

Ordonnance du 14 septembre 2005 sur l'Institut fédéral des hautes études en formation professionnelle | Ordonnance sur l'IFFP


Educational and Vocational Institute

Institut de formation générale et professionnelle


rector of higher education | university chancellor | head of higher education institutions | rector for higher education institutions

directeur d'établissement d'enseignement supérieur | directeur d'établissement d'enseignement supérieur/directrice d'établissement d'enseignement supérieur | directrice d'établissement d'enseignement supérieur


Post Secondary Non-University Educational Institutions Sector Committee

Comité sectoriel des établissements d'enseignement postsecondaire non universitaires
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Schools, universities and vocational education and training institutions are the foundation of growth, jobs, innovation and social cohesion.

Les écoles, les universités et les établissements d'enseignement et de formation professionnels sont le fondement de la croissance, de l'emploi, de l'innovation et de la cohésion sociale.


Europe should act now providing the right policy framework and a stimulus to introduce innovative learning and teaching practices in schools, universities, vocational education and training (VET) and adult learning institutions.

L’Europe devrait agir dès aujourd’hui en fournissant le cadre stratégique adéquat et des incitations à introduire des pratiques d'apprentissage et d'enseignement innovantes dans les écoles, les universités et les établissements assurant l’éducation et la formation professionnelle et l'apprentissage des adultes.


“Quality assurance is the basis for building trust in our education systems and we need to make greater use of its potential as a catalyst to modernise our universities and vocational education colleges.

«L'assurance-qualité constitue la clé de voûte de la confiance dans nos systèmes éducatifs et nous devons tirer davantage parti du rôle de catalyseur qu'elle peut jouer dans la modernisation de nos universités et de nos établissements d'enseignement professionnel.


Canada has also helped to establish the Aga Khan University Institute for Educational Development, in Karachi and East Africa, along with other educational initiatives in Kenya, Tanzania, Uganda, Mozambique, Afghanistan, Tajikistan, and Pakistan, including pioneering work in the field of early childhood development.

Le Canada a aussi contribué à la création de l'Institut pour le développement de l'éducation de l'Université Aga Khan à Karachi et en Afrique de l'Est, ainsi qu'à la mise en oeuvre d'autres initiatives en matière d'éducation au Kenya, en Tanzanie, en Ouganda, au Mozambique, en Afghanistan, au Tadjikistan et au Pakistan, où des travaux innovateurs ont été accomplis dans le domaine du développement de la petite enfance.


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the common set of knowledge, skills and competences combines the knowledge, skills and competences required in the systems of education and training applicable in at least one third of the Member States; it shall be irrelevant whether the knowledge, skills and competences have been acquired as part of a general training course at a university or higher education institution or as part of a vocational training course.

l’ensemble commun de connaissances, aptitudes et compétences combine les connaissances, aptitudes et compétences requises dans les systèmes d’enseignement et de formation applicables dans au moins un tiers des États membres; peu importe si les connaissances, aptitudes et compétences en question ont été acquises dans le cadre d’une formation générale dispensée à l’université ou dans un établissement d’enseignement supérieur, ou bien dans le cadre d’une formation profession ...[+++]


The two levels correspond to regulated courses of study of a total duration of at least 15 years which require the successful completion of eight years of elementary education followed by four years of intermediate preparatory vocational education (VMBO), and which require at least three years' level 3 or 4 training at a college for intermediate vocational training (MBO), culminating in an examination (The average duration of vocational training may be reduced from three to two years where the student has a qualification required ...[+++]

Les deux niveaux correspondent à des cycles d'études réglementés d'une durée totale d'au moins quinze ans qui présupposent l'accomplissement de huit ans d'enseignement de base suivis de quatre ans d'enseignement professionnel préparatoire moyen (“VMBO”), auxquels s'ajoutent au moins trois ans de formation de niveau 3 ou 4 dans un établissement d'enseignement moyen professionnel (“MBO”), sanctionnée par un examen [la durée de la formation professionnelle moyenne peut être ramenée de trois à deux ans, si l'intéressé dispose d'une qualification donnant accès à l' ...[+++]


One in every two young Europeans thinks that completing part of their school, university or vocational education in another European country is a "very effective" measure, with the greatest support for this idea coming from Italy (68%),Portugal (55%) and Germany and Ireland (53%).

Pour placer l'Europe au cœur de la vie des jeunes, effectuer une partie de sa formation scolaire, universitaire ou professionnelle dans un autre pays européen apparaît "très efficace" pour un jeune citoyen européen sur deux. Cette proposition remporte le plus grand soutien en Italie (68%), au Portugal (55%), en Allemagne et en Irlande (53%).


Two thematic workshops will focus on ways to foster entrepreneurial skills in young people, at all stages, from primary schools to university including vocational education.

Deux ateliers thématiques se concentreront sur la manière d'encourager les capacités d'entreprise chez les jeunes à tous les niveaux, de l'école primaire à l'université, y compris l'enseignement professionnel.


The Commission's White Paper 'A new impetus for European Youth' [12] underlines that education and training whether at school, university or vocational training institutions require innovation to ensure the quality and effectiveness of education systems and stresses the complementary character of formal and non-formal learning.

Le Livre blanc de la Commission intitulé "Un nouvel élan pour la jeunesse européenne" [12] souligne que l'éducation et la formation, que ce soit à l'école, à l'université ou dans des centres de formation professionnelle, nécessitent des innovations afin d'assurer la qualité et l'efficacité des systèmes d'éducation. Il insiste également sur le caractère complémentaire de l'apprentissage formel et non formel.


In addition, resources from the European Regional Development Fund (ERDF) will be used in individual Länder to promote the development of the potential of the workforce, in particular for the establishment of: - training places in the trade and industry sector - training workshops and similar establishments in undertakings - training, further training and retraining establishments serving a number of undertakings - vocational schools run by communal authorities or public non-profit institutions - vocational education establishments.

Par ailleurs, les ressources du Fonds européen de développement régional (FEDER) serviront, dans les différents Länder, à favoriser l'amélioration du potentiel de la main-d'oeuvre et notamment à créer : - des postes d'apprentis dans le commerce et l'industrie, - des ateliers d'apprentissage et d'autres structures équivalentes dans les entreprises, - des établissements de formation, de perfectionnement et de recyclage au service d'un certain nombre d'entreprises, - des écoles professionnelles gérées par les autorités communales ou des ...[+++]


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