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4.7
Anaplastic large cell lymphoma
Assemble fabrics of large dimensions for outdoors
Big data
Big data analytics
Big data technology
CD30+ anaplastic large cell lymphoma
CD30-positive anaplastic large cell lymphoma
Commit large amounts of information to memory
EU Agency for Large-Scale IT Systems
Eu-LISA
Ki-1 ALCL
Ki-1 lymphoma
Ki-1-positive anaplastic large cell lymphoma
Large business
Large data set
Large estate
Large farm
Large scale land ownership
Large undertaking
Latifundium
Learn large amounts of information
Manufacture large dimension fabrics for outdoor usage
Manufacture large dimension fabrics for outdoors
Mass data
Memorise large amounts of information
Printing on large scale apparatus
Printing on large scale machine
Printing on large scale machines
Printing on large scale system
Quasar
Quasi-stellar object
Remember large amounts of information
Sediment excluder
Silt excluder

Traduction de «but excluding large » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
sediment excluder | silt excluder

dispositif pour l'élimination de sédiments


commit large amounts of information to memory | remember large amounts of information | learn large amounts of information | memorise large amounts of information

mémoriser de grandes quantités d’informations


printing on large scale apparatus | printing on large scale system | printing on large scale machine | printing on large scale machines

impression sur des machines à grande échelle


join together fabrics of large dimensions for outdoor usage | manufacture large dimension fabrics for outdoor usage | assemble fabrics of large dimensions for outdoors | manufacture large dimension fabrics for outdoors

assembler des tissus de grandes dimensions pour des articles utilisés en extérieur


anaplastic large cell lymphoma | CD30+ anaplastic large cell lymphoma | CD30-positive anaplastic large cell lymphoma | Ki-1 lymphoma | Ki-1-positive anaplastic large cell lymphoma | Ki-1 ALCL [Abbr.]

lymphome anaplasique à grande cellule | lymphome anaplasique à grandes cellules | lymphome anaplasique à grandes cellules Ki1 positives | lymphome Ki-1


large estate | large farm | large scale land ownership | latifundium

domaine agricole | grand domaine | grande propriété | latifundium | propriété importante


European Agency for the Operational Management of Large-Scale IT Systems in the Area of Freedom, Security and Justice [ EU Agency for Large-Scale IT Systems | eu-LISA ]

Agence européenne pour la gestion opérationnelle des systèmes d’information à grande échelle au sein de l’espace de liberté, de sécurité et de justice [ eu-LISA ]




quasar | quasi-stellar object (QSO) | quasi-star a compact source of light and other radiation which can look like a star but has some of the properties of galaxies, including a large red-shift.Some astronomers consider some or all of the red-shift of certain quasars to be the result of some other phenomenon besides the expansion of the universe

quasar: tend actuellement à désigner tout objet d'apparence stellaire dont le spectre présente un fort décalage vers le rouge


big data [4.7] [ big data analytics | big data technology | large data set | mass data ]

mégadonnées [4.7] [ analyse de mégadonnées | données de masse | données massives | grand ensemble de données | technologie de mégadonnées ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Mr. Mike Cleland: Allan, I might get you to jump in on this, but as a share of our total energy production, including biomass but excluding large hydro, renewables are about 6%, I think—something like that.

M. Mike Cleland: Allan, je vous demanderais peut-être de répondre, mais en tant que part de notre production totale d'énergie, y compris la biomasse mais à l'exclusion des grandes centrales hydroélectriques, les énergies renouvelables représentent environ 6 p. 100 je crois—quelque chose comme cela.


25. Reiterates the fact that excluding large-scale infrastructure projects, the appropriations for Heading 1a included in the draft budget already resulted in a decrease of EUR 1,1 billion as compared to the 2013 budget; deplores the fact that in addition, and regardless of all the recent political engagements in favour of the objectives of this heading undertaken by the Heads of State and Government, the Council decided to cut further the commitments of Heading 1a by EUR 60 million as compared to the draft budget;

25. rappelle que, en excluant les grands projets d'infrastructures, les crédits de la rubrique 1a prévus dans le projet de budget ont déjà abouti à une diminution de 1, 1 milliards EUR par rapport au budget 2013; déplore que, en outre, malgré tous les engagements politiques en faveur des objectifs de cette rubrique pris récemment par les chefs d'État et de gouvernement, le Conseil ait décidé de réduire encore les engagements de la rubrique 1a de 60 millions EUR par rapport au projet de budget;


32. Acknowledges the problems regarding investment aid to large enterprises indicated by the Commission, given that evidence suggests a lack of incentive effect; believes that, although State aid should be primarily provided to SMEs, excluding large enterprises, a category which also includes family-owned enterprises exceeding the definition of SMEs or mid-cap companies, from State aid rules in areas covered by Article 107(3)(c) TFEU is not justified given their contribution to employment, the supply chains they create with SMEs, the ...[+++]

32. prend acte des problèmes relevés par la Commission concernant les aides à l'investissement en faveur des grandes entreprises, compte tenu de l'existence de données tendant à indiquer un manque d'effet incitatif; estime, que même si les aides d'État devraient principalement aller aux PME, il n'est pas justifié d'exclure les grandes entreprises, catégorie qui inclut également des entreprises familiales sortant du cadre de la définition des PME ou des entreprises de taille intermédiaire, des règles relatives aux aides d'État dans les régions couvertes par l'article 107, paragraphe 3, point c) du TFUE, compte tenu de leur contribution à ...[+++]


17. Calls, in this connection, for a broader definition of poverty than one based on gross domestic product (GDP) alone; stresses that global and national averages exclude large numbers of the world’s poor;

17. demande, à cet égard, une définition de la pauvreté plus large que celle uniquement basée sur le produit intérieur brut (PIB); souligne que les moyennes mondiales et nationales excluent un grand nombre des pauvres du monde;


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72. Calls, in connection with direct subsidies to undertakings, for it to be recognised that cohesion policy funding, rather than influencing decisions by companies – and particularly larger companies – to open a plant in a given location, tends to be pocketed by companies which have already taken such decisions (deadweight effect), and calls, therefore, for grant support for large, private undertakings to focus on investment in research and development or for it to be provided, more often than is currently the case, indirectly through infrastructure financing; also calls for clear provisions to be included in the general regulation gov ...[+++]

72. demande de tenir compte, lors de l'octroi de subventions directes aux entreprises, du fait que la politique de cohésion favorise l'effet d'entraînement plutôt qu'un effet local, notamment dans les grandes entreprises, et demande donc d'axer les subventions aux grandes entreprises privées sur les investissements dans la recherche et le développement ou d'offrir indirectement, plus fréquemment que ce n'est aujourd'hui le cas, un soutien supplémentaire aux infrastructures; demande en outre de fixer une règle claire dans la réglementation générale relative aux Fonds structurels excluant ...[+++]tout financement européen pour des relocalisations au sein de l'UE ainsi qu'abaissant clairement le seuil défini pour le contrôle de ce type d'investissements, excluant les grandes entreprises des bénéficiaires des subventions directes et limitant à 10 ans la durée des opérations;


72. Calls, in connection with direct subsidies to undertakings, for it to be recognised that cohesion policy funding, rather than influencing decisions by companies – and particularly larger companies – to open a plant in a given location, tends to be pocketed by companies which have already taken such decisions (deadweight effect), and calls, therefore, for grant support for large, private undertakings to focus on investment in research and development or for it to be provided, more often than is currently the case, indirectly through infrastructure financing; also calls for clear provisions to be included in the general regulation gov ...[+++]

72. demande de tenir compte, lors de l'octroi de subventions directes aux entreprises, du fait que la politique de cohésion favorise l'effet d'entraînement plutôt qu'un effet local, notamment dans les grandes entreprises, et demande donc d'axer les subventions aux grandes entreprises privées sur les investissements dans la recherche et le développement ou d'offrir indirectement, plus fréquemment que ce n'est aujourd'hui le cas, un soutien supplémentaire aux infrastructures; demande en outre de fixer une règle claire dans la réglementation générale relative aux Fonds structurels excluant ...[+++]tout financement européen pour des relocalisations au sein de l'UE ainsi qu'abaissant clairement le seuil défini pour le contrôle de ce type d'investissements, excluant les grandes entreprises des bénéficiaires des subventions directes et limitant à 10 ans la durée des opérations;


New renewable energy sources (excluding large hydro) covers 4% of the electricity production (from 2% in 2000), mainly because of a rapid progression in wind electricity.

Les nouvelles sources d'énergie renouvelables (à l'exclusion des grandes centrales hydroélectriques) assureront 4 % de la production d'électricité (contre 2 % en 2000), surtout grâce à la progression rapide de l'électricité éolienne.


- ALTENER PROGRAMME The indicative objective of this programme, which is set to run for five years from 1 January 1993, is to achieve a reduction in carbon dioxide emissions of 180 million tonnes in 2005 through the development of renewable energy sources according to the following plan: - increasing the contribution of renewable energy resources to the coverage of total energy demand from nearly 4% in 1991 to 8% in 2005 (to achieve this objective, the production of renewable energy sources should rise from nearly 43 Mtoe in 1991 to approximately 109 Mtoe in 2005); - trebling the production of electricity from renewable energy sources, excluding large ...[+++]ro-electric power stations (to achieve this objective, the capacity and electricity production of all power stations - excluding large hydro-electric power stations - using renewable energy sources should rise from 8GW to 25TWh in 1991 to 27GW and 80TWh (in 2005); - securing for biofuels a market share of 5% of total fuel consumption by motor vehicles (the production in 2005 of 11 Mtoe of biofuels is considered necessary in order to achieve this objective).

- PROGRAMME ALTENER L'objectif indicatif de ce programme, prévu pour une durée de cinq ans à partir du 1er janvier 1993, est de réduire de 180 millions de tonnes les émissions de dioxyde de carbone en 2005 par le développement des énergies renouvelables selon le schéma suivant : - augmentation de la contribution des énergies renouvelables à la couverture de la demande totale d'énergie de près de 4% en 1991 à 8% en 2005 (pour réaliser cet objectif, la production d'énergies renouvelables devrait passer de près de 43Mtep en 1991 à environ 109 Mtep en 2005); - multiplication par trois de la production électrique à partir des énergies renouvelables, grandes centrales hydroélectriques exclues ...[+++]


The projected decline in the government debt ratio is faster compared with the projections included in the 2001 update but from a significantly higher starting level following the statistical revisions which resulted in including previously excluded large amounts of financial operations in the calculation of the government stock of debt.

Le ratio de la dette publique baisserait plus rapidement que ce que prévoyait l'actualisation 2001, mais il partirait d'un niveau nettement plus élevé, suite aux révisions statistiques qui ont entraîné l'inclusion, dans le calcul de la dette publique, de nombreuses opérations financières qui en étaient auparavant exclues.


By adopting the decision proposed by the Commission, the Council would be adopting, for the first time ever, quantitative objectives for the Community for the year 2005 in the field of renewable energy sources: - an increase in renewable energy sources' contribution to the coverage of total energy demand from 4% in 1991 to 8% in 2005, - a trebling of electricity production from renewable energy sources (excluding large hydroelectric power stations), - a market share for biofuels of 5% of total fuel consumption by motor vehicles.

Par la décision que la Commission lui propose, le Conseil devrait arrêter pour la première fois dans la Communauté des objectifs chiffrés à l'an 2005 dans le domaine des énergies renouvelables: - une augmentation de la contribution des énergies renouvelables à la couverture de la demande totale d'énergie de 4% en 1991 à 8% en 2005, - un triplement de la production électrique à partir des énergies renouvelables (sans les grandes centrales hydro-électriques), - une part de marché de 5% des biocarburants sur la consommation totale des véhicules à moteur.


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