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Abide by business ethical code of conducts
Abide by codes of ethics in biomedical practice
Accept business ethical code of conducts
Bio-ethics
Code of professional ethics
Committee on ethics
Concede business ethical code of conducts
Consent to business ethical code of conducts
Deontology
Ethical fund
Ethical investing
Ethical investment
Ethics
Ethics Advisory Office
Ethics Development Office
Ethics Project Office
Ethics commission
Follow code of ethics for biomedical practice
Follow code of ethics for biomedical practices
Follow codes of ethics in biomedical practice
Manage ethical conflicts within social services
Manage ethical dilemmas within social services
Manage ethical issues within social services
Manage ethical issues within social work
Medical ethics
Moral science
Professional ethics

Vertaling van "claims ethics " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
abide by codes of ethics in biomedical practice | follow codes of ethics in biomedical practice | follow code of ethics for biomedical practice | follow code of ethics for biomedical practices

respecter le code de déontologie pour les pratiques biomédicales


manage ethical conflicts within social services | manage ethical dilemmas within social services | manage ethical issues within social services | manage ethical issues within social work

gérer les questions d’éthique au sein des services sociaux


accept business ethical code of conducts | concede business ethical code of conducts | abide by business ethical code of conducts | consent to business ethical code of conducts

respecter le code déontologique des entreprises


bio-ethics [ medical ethics ]

bioéthique [ éthique médicale ]


professional ethics [ deontology ]

déontologie professionnelle [ déontologie ]




ethical fund | ethical investing | ethical investment

placement éthique


code of professional ethics | professional ethics

déontologie | déontologie professionnelle | éthique professionnelle | morale professionnelle


committee on ethics | ethics commission

comité d'éthique


Ethics Advisory Office [ Ethics Project Office | Ethics Development Office ]

Bureau de conseils en matière d'éthique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
What is disgraceful is when it is done in a bill with a claimed ethical conduct theme to it.

Le scandale, c'est que cela se fasse sous le couvert d'un projet de loi ayant l'éthique pour thème.


On the contrary, it is further muddying the perception Canadians have of the ethics of ministers given that on the one hand, it claims to want to impose an ethics code on Cabinet members while on the other hand, it refuses to provide the details of this ethics code to the public.

Au contraire, il complique encore davantage la perception que les Canadiennes et Canadiens peuvent avoir du niveau d'éthique que respectent les membres du cabinet puisqu'il prétend vouloir imposer un code d'éthique aux membres du cabinet alors que, de l'autre côté, il ne dit pas à la population en quoi consiste ce code d'éthique.


14. Urges the Commission to swiftly table a proposal for a regulation banning the import into the EU of goods produced using modern forms of slavery, forced labour, especially forced labour of particular vulnerable groups, in violation of basic human rights standards; believes that this regulation should refer to the rights outlined in both the International Convention on the Rights of the Child and the 1998 International Labour Organization declaration on Fundamental Principles and Rights at Work; emphasises that such a regulation would have to enable the EU to investigate specific claims when there seems to be sufficient evidence of ...[+++]

14. prie instamment la Commission de déposer dans les meilleurs délais une proposition de règlement interdisant l'importation dans l'Union de biens produits par le biais de formes modernes d'esclavage, du travail forcé, notamment du travail forcé de groupes particulièrement vulnérables, en violation des normes fondamentales des droits de l'homme; estime que le présent règlement devrait se référer aux droits énoncés dans la convention internationale des droits de l'enfant ainsi qu'à la déclaration de 1998 de l'Organisation internationale du travail relative aux principes et droits fondamentaux au travail; souligne qu'un tel règlement de ...[+++]


The Lithuanian Chief Official Ethics Commission issued this decision following a complaint lodged with it on 5 November 2009 by the association Lietuvos Sajūdis regarding public statements made by Valdemar Tomaševski, Member of the European Parliament (ECR Group) and chair of the Lietuvos Lenkų Rinkimų Akcija, a political party represented in the Lithuanian Parliament, on the discrimination which he claims Poles in Lithuania face.

La Commission principale d’éthique officielle de la République de Lituanie a rendu cette décision après avoir été saisie par l'Association "Lietuvos Sajūdis", le 5 novembre 2009, à propos de déclarations publiques de Valdemar Tomaševski, député au Parlement européen (Groupe ECR), Président du parti "Lietuvos lenkų rinkimų akcija" (un parti politique parlementaire), relatives à la discrimination dont seraient victimes les Polonais en République de Lituanie.


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Question No. 446 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the current pandemic of new influenza A (H1N1): (a) what is the key leadership shown by the organizational reporting chart, from the two lead ministries, the Public Health Agency of Canada and Public Safety Canada, through to the deputy ministers; (b) what is the decision-making process to determine which of the two ministries leads on issues; (c) what, if any, funding requests have been made by government departments for pandemic planning since the beginning of the pandemic in Canada; (d) what, if any, additional funding is required to ensure all government departments have tested their H1N1 plans and rolled them out to their employees; (e) what, if any, specific agreements have been ...[+++]

Question n 446 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la pandémie actuelle de la nouvelle grippe A (H1N1): a) quelles sont les principales autorités en la matière, à la lumière de la filière hiérarchique organisationnelle, depuis les deux organismes concernés au premier chef, à savoir l’Agence de la santé publique du Canada et Sécurité publique Canada, jusqu’aux sous-ministres; b) quel est le processus décisionnel par lequel on détermine duquel de ces deux organismes chaque problème relève au premier chef; c) quelles demandes les ministères fédéraux ont-ils faites, le cas échéant, pour financer la planification axée sur la pandémie depuis le début de la pandémie au Canada; d) combien faut-il de plus, le cas échéant, pour que tous les mini ...[+++]


By the interpretation of the Conflict of Interest and Ethics Commissioner, she determined that the very moment the statement of claim was filed, the person named in the statement of claim was in conflict of interest and had a personal interest in the case and therefore should be silenced.

Si l'on en croit l'interprétation de la commissaire à l'éthique et aux conflits d'intérêts, dès que la demande introductive d'instance a été déposée, la personne visée était en conflit d'intérêts et elle avait un intérêt personnel dans l'affaire et, de ce fait, elle ne pouvait plus intervenir.


The member claims that Bill C-4 is not in the same form as Bill C-34 at the time of prorogation because the English version of clause 12 of the reinstated bill contains at page 14, lines 25 and 27, the expression “the office of the Senate Ethics Officer or office of the Ethics Commissioner” whereas Bill C-34 referred to the expression “office of the Ethics Commissioner or office of the Ethics Commissioner”.

Le député allègue que le projet de loi C-4 n’est pas sous la forme qu’avait le projet de loi C-34 au moment de la prorogation parce que, dans la version anglaise de l’article 12 du projet de loi rétabli, on lit, aux lignes 25 à 27 de la page 14, «office of the Senate Ethics Officer or office of the Ethics Commissioner», alors que, dans le projet de loi C-34, on lit «office of the Ethics Commissioner or office of the Ethics Commissioner».


However, there is an increasing number of individual companies, not linked to these organisations, which make fair trade claims of a self-declaratory character or based on codes of conduct, developed by a single company or group of companies. Both the development of fair trade and that of ethical trade need to be dealt with in a coherent manner.

Toutefois, de plus en plus nombreuses sont les sociétés commerciales qui, bien que dépourvues de liens avec les organisations spécialisées dans le commerce équitable, s'autoproclament parties prenantes dans ce type de commerce ou se réfèrent à des codes de conduite élaborés par une société ou par un groupe de sociétés. Il faut traiter de manière cohérente les problèmes afférents au développement du commerce équitable et à celui du commerce éthique.


The study reviewed the various types of social labels in use from unilateral claims by individual manufacturers under their brand label to independently recognised labels such as fair trade and government or publicly approved labels such as the EU Eco-label although this is not a social label. It also outlined the preconditions for the effectiveness of a label, such as e.g. clarity, trust, or impact. The results of this study suggest that - 'social labels are one possible device to deliver positive social change through the market' and that 'a portfolio approach to supporting ethical trade is preferable to public policy focused solely or indeed at all on the development of a social label'.

Après avoir passé en revue les différents types de labels en usage, depuis la pétition de principe faite par tel ou tel producteur sous sa propre marque jusqu'aux labels reconnus par des organismes indépendants (cf. commerce équitable) ou aux labels agréés par des pouvoirs publics, comme l'Éco-label de l'UE, même s'il ne s'agit pas là d'un label social, l'étude souligne les conditions requises pour l'efficacité d'un label, à savoir notamment la clarté, la confiance et l'impact sur le public; elle laisse entendre que «les labels sociaux peuvent servir à impulser une évolution sociale positive par l'intermédiaire du marché» et qu'«une approche de soutien global au commerce éthique est préférable à une action des pouvoirs publics exclusivemen ...[+++]


The UK government has further emphasised that, apart from considerable savings in social costs which have doubled in Britain for single mothers in the past 10 years, one of the more important aspects is teaching the children the work ethic, claiming that children of unemployed mothers do not learn the importance of work, do badly in school , do not learn the sense of responsibility towards their Community or any kind of responsibility.

Les autorités britanniques soulignent également qu'outre les économies considérables réalisées sur les dépenses sociales (lesquelles ont doublé au Royaume-Uni, pour les mères célibataires, au cours des dix dernières années), l'un des aspects plus importants de cette politique est l'apprentissage de l'éthique du travail aux enfants, l'argument étant que les enfants de mères au chômage n'apprennent pas l'importance du travail, ont de mauvais résultats à l'école et n'acquièrent pas le sens des responsabilités, notamment à l'égard de la communauté.




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Date index: 2022-06-20
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