Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Abnormal Papanicolaou smear
Abnormal chromosomal findings
CAIS
CVAC
CVC
Central American Education Coordination System
Central American Educational and Cultural Coordination
Central American Integration System
Central Ontario Chinese Cultural Centre
Central chilling plant
Central chilling system
Central cooling plant
Central line
Central refrigerating plant
Central vascular catheter
Central venous access catheter
Central venous catheter
Central venous line
Confirmed by sputum microscopy with or without culture
Fibrosis of lung
OCAS
Organisation of Central American States
Organization of Central American States
Pneumonia
Pneumothorax
Positive culture findings
SICA
Tuberculous bronchiectasis

Vertaling van "culture central " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Central American Educational and Cultural Coordination [ Central American Education Coordination System ]

Central American Educational and Cultural Coordination [ Central American Education Coordination System ]


Central Ontario Chinese Cultural Centre

Central Ontario Chinese Cultural Centre


Modifiers The following fourth-character subdivisions are for use with categories R83-R89: Code Title .0 Abnormal level of enzymes .1 Abnormal level of hormones .2 Abnormal level of other drugs, medicaments and biological substances .3 Abnormal level of substances chiefly nonmedicinal as to source .4 Abnormal immunological findings .5 Abnormal microbiological findings Positive culture findings .6 Abnormal cytological findings Abnormal Papanicolaou smear .7 Abnormal histological findings .8 Other abnormal findings Abnormal chromosomal ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les catégories R83-R89: Code Titre .0 Taux anormal d'enzymes .1 Taux anormal d'hormones .2 Taux anormal d'autres substances médicamenteuses et biologiques .3 Taux anormal de substances d'origine principalement non médicinale .4 Résultats immunologiques anormaux .5 Résultats microbiologiques anormaux Cultures positives .6 Résultats cytologiques anormaux Frottis de Papanicolaou anormal .7 Résultats histologiques anormaux .8 Autres résultats anormaux Résultats chromosomiques anormaux .9 Résultat anormal, sans précision | Cultures positives | Frottis ...[+++]


Central American Indigenous Meeting on Land, Environment and Culture

Réunion des autochtones centraméricains sur la terre, l'environnement et la culture


Central Section of the Directorate of Education, Culture and Sport

Section centrale de la Direction de l'enseignement, de la culture et du sport


Central American Integration System [ CAIS | OCAS | Organisation of Central American States | Organization of Central American States | SICA ]

Système d'intégration de l'Amérique centrale [ ODEAC | ODECA | Organisation des États centre-américains | Organisation des États centroaméricains | Organisation des États d'Amérique centrale | SICA | Système d'intégration centraméricain ]


central line | central vascular catheter | central venous access catheter | central venous catheter | central venous line | CVAC [Abbr.] | CVC [Abbr.]

cathéter veineux central | CVC [Abbr.]


central chilling plant | central chilling system | central cooling plant | central refrigerating plant

installation frigorifique centralisée


Tuberculosis of lung, confirmed by sputum microscopy with or without culture

Tuberculose pulmonaire, confirmée par examen microscopique de l'expectoration, avec ou sans culture


Tuberculous:bronchiectasis | fibrosis of lung | pneumonia | pneumothorax | confirmed by sputum microscopy with or without culture

Bronchectasie tuberculeuse | Fibrose pulmonaire tuberculeuse | Pneumopathie tuberculeuse | Pneumothorax tuberculeux | confirmé(e) par l'examen microscopique de l'expectoration, avec ou sans culture
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In the interest of clarity, it should be stipulated that the time-limit for bringing proceedings begins on the date on which the information came to the knowledge of the central authority of the Member State from whose territory the cultural object was unlawfully removed.

Dans un souci de clarté, il convient de préciser que le délai pour introduire une action en restitution commence à courir à compter de la date à laquelle l'autorité centrale de l'État membre dont le bien culturel a quitté illicitement le territoire a eu connaissance de ces éléments.


In order to cooperate and consult with each other, the central authorities of the Member States shall use a module of the Internal Market Information System (‘IMI’) established by Regulation (EU) No 1024/2012 specifically customised for cultural objects.

Afin de coopérer et de se consulter, les autorités centrales des États membres utilisent un module du système d'information du marché intérieur (IMI) établi par le règlement (UE) no 1024/2012 spécialement conçu pour les biens culturels.


However, in order to maintain the platform for the exchange of experience and good practices on the implementation of this Directive among Member States, the Commission should set up an expert group, composed of experts from the Member States' central authorities responsible for the implementation of this Directive, which should be involved, inter alia, in the process of customising a module of the IMI system for cultural objects.

Toutefois, afin de maintenir la plateforme d'échange d'expériences et de bonnes pratiques entre les États membres concernant la mise en œuvre de la présente directive, la Commission devrait établir un groupe d'experts composé d'experts provenant des autorités centrales des États membres chargées de la mise en œuvre de la présente directive; ce groupe d'experts devrait notamment participer au processus visant à mettre en place un module spécialement conçu pour les biens culturels au sein de l'IMI.


Therefore, the central authorities should be required to cooperate efficiently with each other and to exchange information relating to unlawfully removed cultural objects through the use of the Internal Market Information System (‘IMI’) provided for by Regulation (EU) No 1024/2012 of the European Parliament and of the Council (6).

En conséquence, il convient d'exiger que les autorités centrales coopèrent efficacement entre elles et échangent des informations concernant les biens culturels ayant quitté illicitement le territoire d'un État membre en utilisant le système d'information du marché intérieur (IMI) prévu par le règlement (UE) no 1024/2012 du Parlement européen et du Conseil (6).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
67. Stresses the importance of regional cultural and creativity policies, and hence the central role of local, regional and macroregional authorities in promoting and supporting the CCS, also paying due regard to popular culture, by making use of the right instruments and financing arrangements; welcomes the initiatives taken by public administrations to develop regional business support structures for the creative industries, including through projects funded by the EU;

67. insiste sur l'importance des politiques territoriales de la culture et de la création, et donc sur le rôle central des autorités locales, régionales et macro-régionales dans la promotion et le soutien aux SCC, sans oublier l'aide à la culture populaire, par des outils adéquats et des financements adaptés; se félicite des initiatives publiques visant à mettre en place des structures régionales d'aide aux entreprises du secteur de la création, entre autres sous la forme de projets financés par l'Union européenne;


21. Calls on the Commission to create a central internet portal which both provides information on existing EU support programmes in the external relations sphere which have a cultural component and on the planning and organisation of cultural events of pan-European significance by the EU's foreign representations and acts as a central information platform to facilitate networking between cultural professionals, institutions and civil society, and which at the same time contains links to other EU-sponsored events, such as Europeana;

21. invite la Commission à créer sur l'internet un portail central d'information qui, d'une part, fournisse des renseignements sur les programmes européens de soutien à dimension culturelle actuellement mis en œuvre dans les relations extérieures de l'Union européenne ainsi que sur la programmation et l'organisation par les représentations de l'Union à l'étranger de manifestations culturelles couvrant toute l'Europe et, d'autre part, propose une plate-forme centrale d'information permettant la mise en relation des travailleurs culturels, des institutions e ...[+++]


21. Calls on the Commission to create a central internet portal which both provides information on existing EU support programmes in the external relations sphere which have a cultural component and on the planning and organisation of cultural events of pan-European significance by the EU’s foreign representations and acts as a central information platform to facilitate networking between cultural professionals, institutions and civil society, and which at the same time contains links to other EU-sponsored events, such as Europeana;

21. invite la Commission à créer sur l'internet un portail central d'information qui, d'une part, fournisse des renseignements sur les programmes européens de soutien à dimension culturelle actuellement mis en œuvre dans les relations extérieures de l'Union européenne ainsi que sur la programmation et l'organisation par les représentations de l'Union à l'étranger de manifestations culturelles couvrant toute l'Europe et, d'autre part, propose une plate-forme centrale d'information permettant la mise en relation des travailleurs culturels, des institutions e ...[+++]


21. Calls on the Commission to create a central internet portal which both provides information on existing EU support programmes in the external relations sphere which have a cultural component and on the planning and organisation of cultural events of pan-European significance by the EU's foreign representations and acts as a central information platform to facilitate networking between cultural professionals, institutions and civil society, and which at the same time contains links to other EU-sponsored events, such as Europeana;

21. invite la Commission à créer sur l'internet un portail central d'information qui, d'une part, fournisse des renseignements sur les programmes européens de soutien à dimension culturelle actuellement mis en œuvre dans les relations extérieures de l'Union européenne ainsi que sur la programmation et l'organisation par les représentations de l'Union à l'étranger de manifestations culturelles couvrant toute l'Europe et, d'autre part, propose une plate-forme centrale d'information permettant la mise en relation des travailleurs culturels, des institutions e ...[+++]


whereas Beijing continues to exclude the city of Kashgar from bids for United Nations Educational, Scientific and Cultural Organisation (UNESCO) world heritage status, such as the planned transnational application to achieve protection of several cultural sites on Central Asia’s Silk Road,

considérant que Pékin continue d'exclure la ville de Kashgar des demandes de reconnaissance comme patrimoine mondial de l'Unesco, par exemple le projet de demande transnationale visant à assurer la protection de différents sites culturels situés sur la route de la soie d'Asie centrale,


take account, with regard to the provisions on development cooperation in the new agreement, of the particular features of the Central American region and achievement of the Millennium Development Goals (MDGs) in the region, and start from the premise that the training of human resources and cultural and educational exchange are a priority for overcoming poverty in the region, so as to give special attention to education, research, science and technology and culture, also promoting an increase in exchanges in these areas;

de tenir compte, pour ce qui concerne les dispositions du nouvel accord relatives à la coopération au développement, des particularités de la région centraméricaine et de la réalisation, dans cette région, des objectifs du millénaire pour le développement (OMD), et de se fonder sur le postulat selon lequel la formation du capital humain et les échanges culturels et éducatifs sont devenus prioritaires pour vaincre la pauvreté dans la région, de telle sorte qu'une attention toute particulière soit accordée à l'enseignement, à la recherche, à la science et à la technologie, ainsi qu'à la culture, en encourageant en outre l'intensification d ...[+++]


w