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Acronym
Act with motion capture equipment
CCS
CO2 capture
CO2 capture and sequestration
CO2 capture and storage
Capture of CO2
Carbon capture
Carbon capture and geological storage
Carbon capture and sequestration
Carbon capture and storage
Carbon dioxide capture
Carbon dioxide capture and geological storage
Carbon dioxide capture and sequestration
Carbon dioxide capture and storage
Carbon sequestration
Coordinate administrative details of an event
Data acquisition
Data capture
Data recording
Direct administrative details of an event
Direct an event's administrative details
Direct event administrative details
Interpret with motion capture equipment
Perform with motion capture equipment
Present detailed design proposals
Present in-depth suggestions for design proposals
Recite with motion capture equipment
Recording of data
Submit a detailed design proposal

Vertaling van "details capture " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
carbon capture and geological storage | carbon capture and storage | carbon dioxide capture and geological storage | carbon dioxide capture and storage | CO2 capture and storage | CCS [Abbr.]

captage et stockage du CO2 | captage et stockage du dioxyde de carbone | piégeage et stockage du CO2 | piégeage et stockage du dioxyde de carbone | séquestration du CO2 | séquestration du dioxyde de carbone | CSC [Abbr.]


interpret with motion capture equipment | recite with motion capture equipment | act with motion capture equipment | perform with motion capture equipment

jouer avec un équipement de capture de mouvement


carbon capture and storage [ carbon dioxide capture and storage | carbon sequestration | CCS [acronym] CO2 capture and storage | Carbon capture(STW) ]

captage et stockage du dioxyde de carbone [ captage et stockage du CO2 | CSC [acronym] piégeage et stockage du CO2 | piégeage et stockage du dioxyde de carbone | séquestration du carbone ]


carbon dioxide capture and storage | CO2 capture and storage | CCS | carbon dioxide capture and sequestration | CO2 capture and sequestration | carbon capture and storage | carbon capture and sequestration

capture et stockage de dioxyde de carbone | CSC | capture et stockage de CO2 | captage et stockage de dioxyde de carbone | captage et stockage de CO2 | capture et séquestration de CO2 | capture et stockage de carbone | captage et stockage de carbone | capture et séquestration de carbone


present detailed proposals for designs, present proposals for design detail | present in-depth suggestions for design proposals | present detailed design proposals | submit a detailed design proposal

présenter des propositions de conception détaillées


direct administrative details of an event | direct an event's administrative details | coordinate administrative details of an event | direct event administrative details

régler les détails administratifs d'une manifestation


capture of CO2 | carbon dioxide capture | CO2 capture

captage du CO2 | piégeage du CO2


carbon capture | carbon dioxide capture | CO2 capture [Abbr.]

captage du CO2 | captage du dioxyde de carbone | piégeage du CO2 | piégeage du dioxyde de carbone


carbon dioxide capture | CO2 capture | capture of CO2 | carbon capture

capture de dioxyde de carbone | capture de CO2 | captage de dioxyde de carbone | captage de CO2 | piégeage de dioxyde de carbone | piégeage de CO2 | capture de carbone | captage de carbone | piégeage de carbone


data recording [ data acquisition | data capture | recording of data ]

enregistrement des données [ saisie des données ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
To support this analysis, the views of over 100 key actors were captured through interviews and focus groups, and more than 650 respondents in two web surveys (details provided in Annex 3 of the report).

Pour étayer leurs analyses, ils ont recueilli l’opinion de plus d’une centaine d’acteurs clés du domaine, qui ont été interrogés ou ont participé à des groupes de réflexion, et ont compilé plus de 650 réponses au terme de deux enquêtes en ligne (pour de plus amples détails, voir l’annexe 3 du rapport).


While targets will capture key priorities, some detailed aspects of implementation should be expressed through indicators to enable the measurement of progress.

Si les cibles mettent en évidence les priorités essentielles, certains aspects plus spécifiques de la mise en œuvre doivent être exprimés au moyen d’indicateurs afin de pouvoir mesurer l’état d’avancement.


(d) if applicable, a detailed description of how any tankers that are to be used to transport the captured CO emissions are to be obtained and, if required, commissioned and a plan detailing how any required port infrastructure for shipping the captured CO emissions on those tankers is to be developed;

d) le cas échéant, une description détaillée de la façon d’obtenir les navires-citernes requis pour le transport des émissions de CO captées ou de les mettre en service, accompagnée d’un plan détaillé de l’infrastructure portuaire à aménager pour permettre l’expédition de ces émissions de CO à bord de ces navires-citernes;


(Return tabled) Question No. 447 Ms. Kirsty Duncan: — With regard to diagnosis, treatment, awareness and prevention, and research of eating disorders: (a) do the Canadian Institutes of Health Research (CIHR) and Health Canada (HC) have any statistics about how many Canadians suffer from each of the following conditions, (i) anorexia nervosa, (ii) bulimia nervosa, (iii) binge eating disorder; (b) do the CIHR and HC have any statistics about the average costs of each of (i) anorexia nervosa, (ii) bulimia nervosa, (iii) binge eating disorder to the health system; (c) do the CIHR and HC have any statistics about how many Canadians (i) recover, (ii) relapse, (iii) die each year as a result of eating disorders; (d) do the CIHR and HC have any ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 447 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le diagnostic, le traitement, la sensibilisation, la prévention et la recherche en matière de troubles de l’alimentation: a) les Instituts de recherche en santé du Canada (IRSC) et Santé Canada (SC) possèdent-ils des statistiques sur le nombre de Canadiens souffrant de chacun des troubles suivants, (i) anorexie mentale, (ii) boulimie mentale, (iii) frénésie alimentaire; b) les IRSC et SC possèdent-ils des statistiques sur les coûts moyens des troubles suivants pour le système de soins santé (i) anorexie mentale, (ii) boulimie mentale, (iii) frénésie alimentair ...[+++]


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2. A voluntary reporting system shall be set up by each Member State to facilitate collection of details on occurrences that may not be captured by the mandatory reporting system but which are perceived by the reporter as an actual or potential hazard including collection of details on occurrences gathered by organisations in application of paragraph 1.

2. Un système de comptes rendus volontaires est mis en place par chaque État membre pour faciliter la collecte d'informations sur les événements qui peuvent ne pas être recueillis dans le cadre du système de comptes rendus obligatoires, mais qui sont perçus par le notifiant comme un danger réel ou potentiel, y compris la collecte des informations sur les événements recueillies par les organisations en application du paragraphe 1.


8. Believes that supporting initial projects, learning lessons and sharing knowledge are a prerequisite for developing details of longer-term measures to support CCS/carbon capture utilisation (CCU) and may result in reduced costs of CCS/CCU deployment; calls, therefore, for continued international collaboration between industry, including innovative SMEs, and institutions in order to ensure that best practices are applied; recalls, at the same time, the challenges of the different stages of research and development (R

8. estime que le soutien aux projets de démarrage, la prise en compte des enseignements du passé et les échanges de connaissances sont autant de préalables à l'élaboration de mesures détaillées à plus long terme visant à promouvoir la filière CSC/CUC (captage et utilisation du carbone), qui pourraient se traduire par une réduction des coûts de déploiement du CSC/CUC; appelle, dès lors, à une coopération internationale continue entre les entreprises, notamment les PME innovantes, et les institutions afin de garantir la mise en œuvre des meilleures pratiques; rappelle par ailleurs les défis que posent les différentes étapes de la recherc ...[+++]


(Return tabled) Question No. 381 Ms. Elizabeth May: With regard to each document detailing the capture, transfer, and treatment of Afghan detainees by Canadian and Afghan forces between 2002 and 2009, excluding all matters which are in their nature secret and excluding those documents tabled in the House of Commons on March 25, 2010, April 1, 2011, and June 22, 2011: (a) what are the details of each document; (b) what are the names of the (i) sender, (ii) recipients; and (c) on what date was it sent?

(Le document est déposé) Question n 381 Mme Elizabeth May: En ce qui concerne chaque document faisant état de la capture, du transfert et du traitement des détenus afghans par les forces canadiennes et afghanes entre 2002 et 2009, exception faite de ceux qui sont protégés par le secret et ceux déposés à la Chambre des communes le 25 mars 2010, le 1er avril 2011 et le 22 juin 2011: a) quel est son contenu; b) quel est le nom (i) de l’expéditeur, (ii) des destinataires; c) à quelle date a-t-il été envoyé?


This Regulation lays down detailed rules on the presentation of the risk and reward profile of the investment, by requiring use of a synthetic indicator and specifying the content of narrative explanations of the indicator itself and risks which are not captured by the indicator, but which may have a material impact on the risk and reward profile of the UCITS.

Le présent règlement fixe des règles détaillées sur la présentation du profil de risque et de rendement de l’investissement, en prescrivant l’utilisation d’un indicateur synthétique et en précisant quel doit être le contenu des explications textuelles fournies sur l’indicateur lui-même et sur les risques qu’il ne prend pas en considération, mais qui peuvent néanmoins avoir une incidence importante sur le profil de risque et de rendement de l’OPCVM.


For operational security reasons, we do not publicly provide information that offers a detailed understanding of how the Canadian Forces processes detainees, including the details on capture, transportation, supervision, confinement, and location.

Pour des raisons de sécurité opérationnelle, nous ne diffusons aucune information qui explique en détail les processus des Forces canadiennes concernant les détenus, y compris des précisions sur leur capture, leur transport, leur supervision, et le lieu de leur incarcération.


One of the major applications, though, interestingly enough, is in culture, because this technology is capable of capturing the images of ancient artifacts—paintings, sculptures—capturing them and storing them and making them available on a computer screen so the viewer can then manipulate them in three dimensions and see them in much greater detail than the object itself.

Chose curieuse, toutefois, l'une des grandes applications de cette technologie, c'est la culture car c'est une technologie qui permet de capturer des images d'objets anciens—peintures, sculptures—d'obtenir ces images et de les entreposer pour pouvoir les examiner sur un écran d'ordinateur où l'on peut les manipuler en trois dimensions et les examiner de façon beaucoup plus détaillée qu'on ne pourrait le faire avec l'objet lui-même.


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