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ADACS
BDP
Broadly based development
CIDA's Democratic Development Policy
CVP
Christian Democratic People’s Party
Conservative Democratic Party
Democratic Republic of Timor-Leste
Democratic development
Democratic development exercise
FDP
Free Democratic Party of Switzerland
Guatemala Democratic Development Fund
ICHRDD
Liberal Democratic Party of Switzerland
Radical Free Democratic Party
Radical-democratic party
Swiss Christian Democratic People’s Party
Swiss Conservative Democratic Party

Vertaling van "development democratic " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
democratic development [ broadly based development | democratic development exercise ]

développement démocratique [ processus de développement démocratique ]


Guatemala Democratic Development Fund

Fonds de développement démocratique du Guatemala


CIDA's Democratic Development Policy

Politique de l'ACDI en matière de développement démocratique


Radical Free Democratic Party | Liberal Democratic Party of Switzerland | Free Democratic Party of Switzerland | Radical-democratic party [ FDP ]

Parti radical-démocratique suisse | Parti radical-démocratique [ PRD ]


Activities for the development and consolidation of democratic stability | ADACS [Abbr.]

Activités pour le développement et la consolidation de la stabilité démocratique | ADACS [Abbr.]


International Centre for Human Rights and Democratic Development | ICHRDD [Abbr.]

Centre international des droits de la personne et du développement démocratique | CIDPDD [Abbr.]


International Centre for Human Rights and Democratic Development | ICHRDD [Abbr.]

Centre international des droits de la personne et du développement démocratique | Droits et Démocratie | CIDPDD [Abbr.]


Democratic Republic of Timor-Leste

République démocratique du Timor-Leste


Swiss Conservative Democratic Party | Conservative Democratic Party [ BDP ]

Parti Bourgeois-Démocratique Suisse | Parti bourgeois-démocratique | PBD Suisse [ PBD ]


Swiss Christian Democratic People’s Party | Christian Democratic People’s Party [ CVP ]

Parti démocrate-chrétien suisse | Parti démocrate-chrétien | PDC suisse [ PDC ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
K. whereas the Tunis Consensus, an African agenda for development, calls for attention to be refocused from aid effectiveness to the broader agenda of development effectiveness; whereas the six elements identified as being crucial for Africa in terms of development effectiveness are: building capable states, developing democratic accountability, promoting South-South cooperation, thinking and acting regionally, embracing new development partners, and outgrowing aid dependence;

K. considérant que le Consensus de Tunis sur l'élaboration d'un agenda africain pour le développement demande que l'attention ne se concentre plus strictement sur l'efficacité de l'aide mais porte plus largement sur l'agenda pour l'efficacité du développement; considérant que les six éléments identifiés comme indispensables à l'Afrique aux fins de l'efficacité du développement sont le renforcement des capacités nationales, le renforcement de la responsabilité démocratique, la promotion de la coopération sud-sud, une réflexion et des ...[+++]


K. whereas the Tunis Consensus, an African agenda for development, calls for attention to be refocused from aid effectiveness to the broader agenda of development effectiveness; whereas the six elements identified as being crucial for Africa in terms of development effectiveness are: building capable states, developing democratic accountability, promoting South-South cooperation, thinking and acting regionally, embracing new development partners, and outgrowing aid dependence;

K. considérant que le Consensus de Tunis sur l'élaboration d'un agenda africain pour le développement demande que l'attention ne se concentre plus strictement sur l'efficacité de l'aide mais porte plus largement sur l'agenda pour l'efficacité du développement; considérant que les six éléments identifiés comme indispensables à l'Afrique aux fins de l'efficacité du développement sont le renforcement des capacités nationales, le renforcement de la responsabilité démocratique, la promotion de la coopération sud-sud, une réflexion et des ...[+++]


K. whereas the Tunis Consensus, an African agenda for development, calls for attention to be refocused from aid effectiveness to the broader agenda of development effectiveness; whereas the six elements identified as being crucial for Africa in terms of development effectiveness are: building capable states, developing democratic accountability, promoting South-South cooperation, thinking and acting regionally, embracing new development partners, and outgrowing aid dependence;

K. considérant que le Consensus de Tunis sur l'élaboration d'un agenda africain pour le développement demande que l'attention ne se concentre plus strictement sur l'efficacité de l'aide mais porte plus largement sur l'agenda pour l'efficacité du développement; considérant que les six éléments identifiés comme indispensables à l'Afrique aux fins de l'efficacité du développement sont le renforcement des capacités nationales, le renforcement de la responsabilité démocratique, la promotion de la coopération sud-sud, une réflexion et des ...[+++]


points out that local and regional authorities must provide a sound basis for developing a strong and sustainable democratic culture at different levels. It is therefore of great importance that numerous citizens vote in local and regional elections and exercise their electoral rights; it is also crucial that democratic and civic education are promoted by local and regional authorities within the remit of their competencies, and that such education is based on everyday, real life experience of citizens of democratic processes and a culture of democratic governance;

rappelle que la démocratie locale et régionale doit fournir les bases solides nécessaires au développement d'une démocratie forte et durable à différents niveaux et qu'elle revêt pour cette raison une importance cruciale dans la large participation des citoyens aux élections locales et régionales ainsi que dans l'exercice de leurs droits électoraux. Il est également essentiel que les collectivités locales et régionales assurent la promotion de l'éducation démocratique et civique, laquelle doit être basée sur l'expérience qu'ont les ci ...[+++]


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80. Stresses that the Commission has an obligation to support the efforts of partner countries to develop democratic domestic accountability capacities (parliamentary control and audit capacities) where Community assistance is delivered via budget support; urges the Commission to fulfil this obligation in a more robust and consistent manner; stresses that empowered parliamentary control entities and audit institutions are a major factor for achieving a sustainable impact of the EU budget support; calls for the development of civil society mo ...[+++]

80. souligne que la Commission a l'obligation de soutenir les efforts des pays partenaires visant à développer leurs capacités de responsabilité démocratique sur le plan intérieur (contrôle parlementaire et capacités de vérification des comptes), lorsque l'aide communautaire est apportée sous la forme d'un appui budgétaire; exige que la Commission remplisse cette obligation de manière plus ferme et plus cohérente; rappelle que les organes de contrôle parlementaire et les institutions de contrôle compétents sont un facteur essentiel ...[+++]


80. Stresses that the Commission has an obligation to support the efforts of partner countries to develop democratic domestic accountability capacities (parliamentary control and audit capacities) where Community assistance is delivered via budget support; urges the Commission to fulfil this obligation in a more robust and consistent manner; stresses that empowered parliamentary control entities and audit institutions are a major factor for achieving a sustainable impact of the EU budget support; calls for the development of civil society mo ...[+++]

80. souligne que la Commission a l'obligation de soutenir les efforts des pays partenaires visant à développer leurs capacités de responsabilité démocratique sur le plan intérieur (contrôle parlementaire et capacités de vérification des comptes), lorsque l'aide communautaire est apportée sous la forme d'un appui budgétaire; exige que la Commission remplisse cette obligation de manière plus ferme et plus cohérente; rappelle que les organes de contrôle parlementaire et les institutions de contrôle compétents sont un facteur essentiel ...[+++]


Reiterates that the EU and its Member States should support Afghanistan in the reconstruction of its own state, with stronger democratic institutions capable of ensuring national sovereignty, security based on a democratically accountable army and police, a competent and independent judiciary, state unity, territorial integrity, equality between men and women, media freedom, an emphasis on education and health, sustainable economic development and the prosperity of the people of Afghanistan, and respect for the historical, religious, ...[+++]

réaffirme que l'Union européenne et ses États membres doivent soutenir l'Afghanistan dans la reconstruction de son propre État, avec des institutions démocratiques plus fortes, capables d'assurer la souveraineté nationale, la sécurité fondée sur une armée et une police comptables de leurs actes, un pouvoir judiciaire compétent et indépendant, l'unité de l'État, l'intégrité territoriale, l'égalité entre hommes et femmes, la liberté des médias, une attention particulière accordée aux secteurs de l'éducation et de la santé, un développement économique durable ...[+++]


Countries at risk therefore tend to have a poorly developed democratic process, making external support difficult to implement.

À ce titre, les pays à risque ont souvent des processus démocratiques peu avancés, où le soutien extérieur est difficile à mettre en œuvre.


* Countries that develop democratic institutions - including core labour rights - will weather the transition to trade liberalisation with smaller adverse consequences than countries without such institutions.

* Les pays mettant en place des institutions démocratiques - notamment les droits fondamentaux du travail - seront moins touchés par la déréglementation des échanges que les pays non dotés de telles institutions.


Countries at risk therefore tend to have a poorly developed democratic process, making external support difficult to implement.

À ce titre, les pays à risque ont souvent des processus démocratiques peu avancés, où le soutien extérieur est difficile à mettre en œuvre.


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