Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acronym
Assemble the cutter head
Brands of boring heads
Categories of boring heads
EEA
EEA Consultative Committee
EEA Council
EEA JPC
EEA Joint Parliamentary Committee
EEA Supplement
EEA countries
EEA joint institution
EEA-CC
European Economic Area
European Economic Area Consultative Committee
European Economic Area Joint Parliamentary Committee
Fabricate barrel heads
Make barrel head
Make barrel heads
Making barrel heads
Mount the cutter head
Set up the cutter head
Setting up the cutter head
Types of boring heads

Traduction de «eea was headed » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


EEA Consultative Committee | European Economic Area Consultative Committee | EEA-CC [Abbr.]

comité consultatif de l'EEE | comité consultatif de l'Espace économique européen | CC-EEE [Abbr.]


EEA Joint Parliamentary Committee | European Economic Area Joint Parliamentary Committee | EEA JPC [Abbr.]

Comité parlementaire mixte de l'EEE | Comité parlementaire mixte de l'Espace économique européen


EEA Supplement | EEA Supplement to the Official Journal of the European Union

supplément EEE


European Economic Area [ EEA [acronym] | EEA countries(STW) ]

Espace économique européen [ EEE ]




make barrel head | making barrel heads | fabricate barrel heads | make barrel heads

fabriquer un fond de tonneau


brands of boring heads | categories of drill, gouging and probing heads | categories of boring heads | types of boring heads

types de têtes de forage


assemble the cutter head | mount the cutter head | set up the cutter head | setting up the cutter head

régler un arbre porte-lames
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The headings in this chapter represent the key questions that the Commission requested to be addressed in the independent study it commissioned in order to review the progress and tasks of the EEA in relation to the overall Community policy on the environment: appropriateness of the Agency's mandate and of its resources, policy relevance and focus of its work, co-operation with partner organisations, necessary degree of autonomy, co-operation with non-EU countries, network of permanent collaborators, governance structure, products and services and future challenges.

Les titres du présent chapitre correspondent aux principales questions que la Commission souhaitait voir aborder dans l'étude indépendante dont elle a demandé la réalisation en vue d'évaluer les progrès et les tâches de l'AEE par rapport à la politique générale de l'environnement suivie par la Communauté: adéquation du mandat de l'Agence et de ses ressources, pertinence par rapport au processus décisionnel et objet de ses travaux, coopération avec les organisations partenaires, degré d'autonomie nécessaire, coopération avec les pays non membres de l'UE, réseau de collaborateurs permanents, structures de gouvernance, produits et services, ...[+++]


66. Calls for a separate EEAS budget heading for EU Intelligence Analysis Centre (INTCEN), EU Military Staff Intelligence Directorate (EUMS INT), and the Situation Room so as to ensure democratic oversight and transparency;

66. demande instamment que l'INTCEN, l'EUMS INT et le centre de situation fassent l'objet d'une ligne budgétaire propre au sein du budget du SEAE afin d'en garantir la transparence et le contrôle démocratique;


66. Calls for a separate EEAS budget heading for EU Intelligence Analysis Centre (INTCEN), EU Military Staff Intelligence Directorate (EUMS INT), and the Situation Room so as to ensure democratic oversight and transparency;

66. demande instamment que l'INTCEN, l'EUMS INT et le centre de situation fassent l'objet d'une ligne budgétaire propre au sein du budget du SEAE afin d'en garantir la transparence et le contrôle démocratique;


37. Stresses that the financial regulations, as currently applied to the Union Delegations, continue to impose a heavy administrative burden on the Head of Delegation, which distracts from the Head of Delegation's primary responsibility of political work; urges the EEAS and the Commission to find a solution to this issue, which could entail a change to the financial regulations, provided that this does not also entail a reduction in the quality and rigour of the Delegations’ financial management; notes also the continuing use of budget lines from both E ...[+++]

37. souligne que la réglementation financière que suivent actuellement les délégations de l'Union européenne entraîne toujours une lourde charge administrative pour le chef de délégation, ce qui a pour effet de détourner du chef de délégation la responsabilité principale du travail politique; prie instamment le SEAE et la Commission de trouver une solution à ce problème en modifiant éventuellement la réglementation financière, pour autant que cette modification n'entraîne pas une diminution de la qualité et une rigueur moindre dans la gestion financière des délégations; prend également acte de la poursuite de l'utilisation de lignes bu ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
‛Civil service — EEAS staff — Temporary staff — Head of delegation in a third country — Early cessation of the functions of head of delegation — Transfer to EEAS headquarters — Rights of the defence — Interests of the service — Statement of reasons’

« Fonction publique – Personnel du SEAE – Agent temporaire – Chef de délégation dans un pays tiers – Cessation anticipée des fonctions de chef de délégation – Transfert au siège du SEAE – Droits de la défense – Intérêt du service – Motivation »


‛Civil service — Official — EEAS — Head of delegation in a third country — Transfer to the headquarters of the EEAS — Early termination of functions as head of delegation’

«Fonction publique — Fonctionnaire — SEAE — Chef de délégation dans un pays tiers — Transfert au siège du SEAE — Cessation anticipée des fonctions de chef de délégation»


under Article 270 TFEU, applicable to the EAEC Treaty pursuant to Article 106a thereof, in which Mr Delcroix essentially seeks annulment of the decision to transfer him to the headquarters of the European External Action Service (EEAS) in Brussels (Belgium) and to thereby terminate early his posting as head of the European Union delegation in the Republic of Djibouti.

Recours, introduit au titre de l’article 270 TFUE, applicable au traité CEEA en vertu de son article 106 bis, selon lequel M. Delcroix demande, en substance, l’annulation de la décision de le transférer au siège du Service européen pour l’action extérieure (SEAE) à Bruxelles (Belgique) et de mettre ainsi fin par anticipation à son affectation en tant que chef de la délégation de l’Union européenne en République de Djibouti.


It is clear from Article 221 TFEU and from Article 5 of Decision 2010/427 establishing the organisation and functioning of the European External Action Service (EEAS) that the delegations provide the Union’s diplomatic representation in accordance with the Vienna Convention on Diplomatic Relations of 18 April 1961 and are placed under the authority of the European Union’s High Representative for Foreign Affairs and Security Policy, so that a decision to recall a head of delegation to headquarters may not, as such, fall to the Executive Director of the European External Action Service and Director of Human Resources.

Il ressort de l’article 221 TFUE et de l’article 5 de la décision 2010/427 fixant l’organisation et le fonctionnement du service européen pour l’action extérieure (SEAE) que les délégations assurent la représentation diplomatique de l’Union conformément à la convention de Vienne sur les relations diplomatiques du 18 avril 1961 et sont placées sous l’autorité du haut représentant de l’Union pour les affaires étrangères et la politique de sécurité, de sorte que la décision de rappeler au siège un chef de délégation ne saurait, comme telle, échoir au directeur exécutif du service européen pour l’action extérieure et directeur des ressources ...[+++]


10. Recognises the essential role of the EEAS (including its Delegations and EU Special Representatives) in assisting the VP/HR in pursuing a more strategic, coherent and consistent political approach to the Union‘s external action; affirms its intention to continue monitoring the geographic and gender balance of staff in the EEAS, including in senior positions, and to assess whether the appointment of Member State diplomats as Heads of Delegation and other key positions is in the interests of the Union, not solely of their Member States; stresses the importance of having a fully functional and efficient EEAS and of strengthening relat ...[+++]

10. reconnaît le rôle essentiel du SEAE (y compris les délégations et les représentants spéciaux de l'UE) consistant à aider la VP/HR à mener à bien une approche politique plus stratégique et plus cohérente et uniforme en matière d'action extérieure de l'Union; déclare qu'il a l'intention de poursuivre la surveillance de la répartition géographique et de l'équilibre entre les sexes au sein du personnel du SEAE, y compris dans les hautes fonctions, ainsi que d'évaluer si la désignation de diplomates issus des États membres aux postes de chefs de délégation et à d'autres postes-clés est dans l'intérêt de l'Union, et non uniquement dans ce ...[+++]


- a directorate general for administrative, staffing, budgetary, security and communication and information system matters working in the EEAS framework managed by the executive Secretary-General. The High Representative shall appoint, in accordance with the normal rules of recruitment, a Director General for budget and administration who shall work under the authority of the High Representative. He shall be responsible to the High Representative for the administrative and internal budgetary management of the EEAS. He shall follow the same budget lines and administrative rules as applicable in the part of Section III of the EU budget which falls under Heading V of the Multiannual Financial Framework;

- une direction générale pour les questions administratives, les questions de gestion du personnel, les questions budgétaires, les questions de sécurité et celles relatives au système de communication et d'information exerçant ses activités dans le cadre du SEAE géré par le secrétaire général exécutif; le haut représentant nomme, conformément aux dispositions normales en matière de nomination, un directeur général du budget et de l'administration, qui exerce ses fonctions sous l'autorité du haut représentant; le directeur répond devant le haut représentant de la gestion administrative et budgétaire interne du SEAE; il suit les mêmes lignes budgétaires et les mêmes dispositions administratives que celles applicables à la section III du bu ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'eea was headed' ->

Date index: 2023-06-02
w