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Employer-employee relations
Employer-employee relationship
Employers' Relations Bureau
Employment relations
Employment-related
Individualisation of employment relations
Industrial relations
Interparliamentary Relations Bureau
Job-related
Labour relations
Occupational relations
Other and unspecified problems related to employment
Problems related to employment and unemployment
Professional relations
Staff relations
Work relations
Working relationship

Vertaling van "employers' relations bureau " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Employers' Relations Bureau

Service des relations avec les employeurs


labour relations [ employment relations | industrial relations | occupational relations | professional relations ]

relation du travail [ relation professionnelle ]


employment-related [ job-related ]

lié à l'emploi [ d'emploi ]


employment relations | industrial relations | labour relations

relations du travail | relations sociales


Motor Transport Industrial Relations Bureau of Ontario Inc. [ Motor Transport Industrial Relations Bureau of Ontario Incorporated ]

Motor Transport Industrial Relations Bureau of Ontario Inc. [ Motor Transport Industrial Relations Bureau of Ontario Incorporated ]


Interparliamentary Relations Bureau

Bureau des relations interparlementaires


individualisation of employment relations

individualisation des relations de travail


Problems related to employment and unemployment

Difficultés liées à l'emploi et au chômage


Other and unspecified problems related to employment

Difficultés liées à l'emploi, autres et sans précision


work relations | working relationship | staff relations | employer-employee relations | employer-employee relationship

relations de travail | relations employeur-employé | relations avec les employés | relations avec le personnel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(Return tabled) Question No. 54 Mr. Richard Nadeau: With respect to the total number of government agency and Crown corporation jobs in the capital region from 1998 to 2007, how many were with the following government agencies, Crown corporations or other government organizations, broken down by the number of jobs either on the Outaouais side or the Ottawa side of the capital region: Atlantic Pilotage Authority Canada; Great Lakes Pilotage Authority Canada; Northern Pipeline Agency Canada; Laurentian Pilotage Authority Canada; Pacific Pilotage Authority Canada; Canadian Pari-Mutuel Agency; National Literacy Secretariat; Competition Bureau; Office of the Cor ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 54 M. Richard Nadeau: Concernant les emplois des agences gouvernementales et sociétés de la Couronne dans la région de la capitale, quel est le nombre d’emplois, répartis selon qu’ils soient situés dans la région de l’Outaouais ou dans la région d’Ottawa, au sein des agences gouvernementales, sociétés de la Couronne ou tous autres organismes gouvernementaux mentionnés ci-dessous, de 1998 à 2007: Administration de pilotage de l’Atlantique Canada; Administration de pilotage des Grands Lacs Canada; Administration du pipeline du Nord Canada; Administration de pilotage des Laurentides Canada; Administra ...[+++]


The Ispra site of the Commission’s Joint Research Centre (JRC) employs approximately 1600 persons who are engaged in a large range of research-related work, of which the European Chemicals Bureau which currently fulfils a role analogous to that of the Chemicals Agency is a part.

Le site d’Ispra du Centre commun de recherche (CCR) de la Commission emploie quelque 1 600 personnes engagées dans un large éventail de missions liées à la recherche: en fait partie le Bureau européen des substances chimiques, qui assume actuellement un rôle similaire à celui de l’Autorité sur les produits chimiques.


Q-240 — Mr. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs officer shoul ...[+++]

Q-240 — M. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — En ce qui concerne les points d’entrée au Canada : a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvois; s’il est déterminé qu’un voyageur doit être renvoyé à un agent d’immigration et qu’il n’y ...[+++]


(Return tabled) Question No. 240 Mr. Rahim Jaffer: With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs offic ...[+++]

Question n 240 M. Rahim Jaffer: En ce qui concerne les points d’entrée au Canada: a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvois; s’il est déterminé qu’un voyageur doit être renvoyé à un agent d’immigration et qu’il n’y en a aucun ...[+++]




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Date index: 2022-01-29
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