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Ascertain production feasibility
Assess implementing developments feasibility
Assess production viability
Assess the feasibility of implementing developments
Check practicality
Complete heart block NOS Third-degree block
Determine production feasibility
Determine the feasibility of implementing developments
Evaluate the feasibility of implementing developments
Feasibility assessment phase
Feasibility study phase
Feasible set of alternatives
Find out production feasibility
Helmert Blocking
Helmert Blocking Method
Helmert Blocking method
Helmert Blocking technique
Helmert block method
Helmert blocking
Helmert blocking method
Helmert blocking technique
Phase A
Preliminary analysis phase
S-A block
SA block
Set of feasible alternatives
Sinoatrial block
Sinoatrial block Sinoauricular block
Sinoatrial exit block
Sinoatrial heart block
Sinoauricular block
Sinuatrial block
Sinus block
Sinus exit block
Verify feasibility
Verify if feasible
Verify usefulness

Traduction de «feasibility blocking » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
assess implementing developments feasibility | evaluate the feasibility of implementing developments | assess the feasibility of implementing developments | determine the feasibility of implementing developments

évaluer la faisabilité de mise en œuvre de développements


ascertain production feasibility | find out production feasibility | assess production viability | determine production feasibility

déterminer la faisabilité d'une production


check practicality | verify usefulness | verify feasibility | verify if feasible

vérifier la faisabilité


phase A [ preliminary analysis phase | feasibility study phase | feasibility assessment phase ]

phase A [ phase d'étude de faisabilité | phase d'évaluation de faisabilité ]


feasible set of alternatives [ set of feasible alternatives ]

groupe réalisable d'alternatives


Atrioventricular block, type I and II Möbitz block, type I and II Second-degree block, type I and II Wenckebach's block

Bloc (de) (du):auriculoventriculaire, type I et II | Möbitz, type I et II | second degré, type I et II | Wenckebach


sinoatrial block | sinoauricular block | sinus block | sinus exit block | sinoatrial exit block | sinoatrial heart block | sinuatrial block | SA block | S-A block

bloc sino-auriculaire | BSA | bloc sino-atrial


Helmert blocking method [ Helmert blocking technique | Helmert blocking | Helmert block method | Helmert Blocking method | Helmert Blocking Method | Helmert Blocking technique | Helmert Blocking ]

méthode Helmert de calcul par bloc [ méthode Helmert de blocage | méthode des groupes de Helmert | partage en blocs de Helmert ]


Complete heart block NOS Third-degree block

Bloc (du):cardiaque complet SAI | troisième deg


Sinoatrial block Sinoauricular block

Bloc:sino-atrial | sino-auriculaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The measures undertaken by Member States in accordance with this Directive in order to remove online content constituting a public provocation to commit a terrorist offence or, where this is not feasible, block access to such content could be based on public action, such as legislative, non-legislative or judicial action.

Les mesures prises par les États membres conformément à la présente directive pour supprimer les contenus en ligne constituant une provocation publique à commettre une infraction terroriste ou, lorsque cela n’est pas possible, pour bloquer l’accès à de tels contenus pourraient être fondées sur des mesures des autorités publiques, comme des mesures législatives, non législatives ou judiciaires.


2. Member States may, when removal of the content referred to in paragraph 1 at its source is not feasible, take measures to block access to such content towards the internet users within their territory.

2. Lorsqu’il n’est pas possible de supprimer les contenus visés au paragraphe 1 à leur source, les États membres peuvent prendre des mesures pour bloquer l’accès des utilisateurs de l’internet auxdits contenus sur leur territoire.


However, when removal of such content at its source is not feasible, mechanisms may also be put in place to block access from Union territory to such content.

Toutefois, lorsqu’il n’est pas possible de supprimer de tels contenus à leur source, des mécanismes peuvent également être mis en place pour bloquer l’accès à ces contenus depuis le territoire de l’Union.


The removal of online content constituting a public provocation to commit a terrorist offence or, where it is not feasible, the blocking of access to such content, in accordance with this Directive, should be without prejudice to the rules laid down in Directive 2000/31/EC of the European Parliament and of the Council .

La suppression des contenus en ligne constituant une provocation publique à commettre une infraction terroriste ou, lorsque cela n’est pas possible, le blocage de l’accès à de tels contenus, conformément à la présente directive, devraient s’entendre sans préjudice des règles établies dans la directive 2000/31/CE du Parlement européen et du Conseil .


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In addition, it is not feasible to block its further spread and effective and sustainable means of control minimising the impact of that organism on maize yield exist, in particular the implementation of a crop rotation scheme.

Par ailleurs, il n’est pas possible de l’empêcher de continuer à se propager et il existe des moyens de contrôle efficaces et durables pour réduire au minimum l’incidence de cet organisme sur le rendement «maïs», notamment la mise en œuvre d’une rotation des cultures.


19. Recommends the introduction of uniform, pan-European common security standards for electronic identification and cross border e-verification services; welcomes the Commission’s proposal for a directive on e-identification and authentication, which will allow for interoperability of national e-identification schemes where these exist; calls, therefore, for registration and identification procedures to be streamlined and made more efficient, notably in order to ensure efficient identification mechanisms and to prevent multiple accounts per player and access by minors to online gambling websites; recommends the exchange of best practices between Member States on enforcement measures – such as on establishing white and black lists of, an ...[+++]

19. recommande l'adoption de normes de sécurité communes et uniformes au niveau européen pour l'identification électronique et les services transfrontaliers de vérification électronique; salue la proposition de directive de la Commission sur l'identification et l'authentification électroniques, qui permettra une interopérabilité des dispositifs d'identification électronique nationaux là où ils existent; demande, dès lors, que les procédures d'enregistrement et d'identification soient simplifiées et rationalisées, notamment pour garantir des mécanismes d'identification efficaces et pour empêcher les joueurs d'ouvrir plusieurs comptes ainsi que barrer l'accès des mineurs aux produits de jeux d'argent et de hasard en ligne; recommande l'éch ...[+++]


19. Recommends the introduction of uniform, pan-European common security standards for electronic identification and cross border e-verification services; welcomes the Commission’s proposal for a directive on e-identification and authentication, which will allow for interoperability of national e-identification schemes where these exist; calls, therefore, for registration and identification procedures to be streamlined and made more efficient, notably in order to ensure efficient identification mechanisms and to prevent multiple accounts per player and access by minors to online gambling websites; recommends the exchange of best practices between Member States on enforcement measures – such as on establishing white and black lists of ill ...[+++]

19. recommande l'adoption de normes de sécurité communes et uniformes au niveau européen pour l'identification électronique et les services transfrontaliers de vérification électronique; salue la proposition de directive de la Commission sur l'identification et l'authentification électroniques, qui permettra une interopérabilité des dispositifs d'identification électronique nationaux là où ils existent; demande, dès lors, que les procédures d'enregistrement et d'identification soient simplifiées et rationalisées, notamment pour garantir des mécanismes d'identification efficaces et pour empêcher les joueurs d'ouvrir plusieurs comptes ainsi que barrer l'accès des mineurs aux produits de jeux d'argent et de hasard en ligne; recommande l'éch ...[+++]


5. Recognises the potential role of the intellectual property and patent system in promoting innovation, transfer and dissemination of technology to the mutual advantage of stakeholders, providers, holders and users of genetic resources, their derivatives, and of associated traditional knowledge in a manner conducive to welfare and development, while emphasising the necessity of preventing the adverse effects of the IPR and patent system on indigenous peoples’ and local communities’ application of traditional knowledge, their laws, practices and knowledge system and their ability to use, develop, create and protect their knowledge in rel ...[+++]

5. mesure le rôle que peut jouer le système des droits de propriété intellectuelle et le système des brevets dans la promotion de l'innovation, du transfert et de la diffusion des techniques, à l'avantage mutuel des parties intéressées, des fournisseurs, des détenteurs et des utilisateurs de ressources génétiques, de leurs dérivés et des savoirs traditionnels qui y sont liés, d'une manière propice au bien-être collectif et au développement; souligne cependant la nécessité d'éviter que les populations autochtones et les communautés locales subissent les conséquences négatives des DPI et du système des brevets dans l'application des connaissances traditionnelles, leurs lois, leurs pratiques e ...[+++]


16. Underlines, furthermore, the importance of improving the means of exercising, and awareness of, the rights of access, of rectification, of erasure and blocking of data, of clarifying in detail and codifying the ‘right to be forgotten’ and of enabling data portability , while ensuring that full technical and organisational feasibility is developed and in place to allow for the exercise of those rights; stresses that individuals need sufficient control of their online data to enable them to use the internet responsibly;

16. souligne en outre qu'il importe d'améliorer les modalités et la sensibilisation à l'exercice des droits d'accès, de rectification, de suppression et de verrouillage des données, ainsi que de définir plus précisément et de codifier le «droit à l'oubli» , et de permettre la portabilité des données , tout en garantissant que les moyens techniques et organisationnels seront mis sur pied pour permettre l'exercice de ces droits; souligne que les personnes ont besoin d'un contrôle suffisamment élevé de leurs données en ligne pour une utilisation responsable de l'internet;


5. Is concerned about the state of relations with Serbia and underlines that good-neighbourly relations are an essential criterion for the aspirations of Serbia as well as of Kosovo and all the other countries in the region to join the EU; while understanding the emotional implications of the aftermath of the 1999 war and understanding that the official recognition of Kosovo is not a feasible political option at the moment for the Belgrade leadership, nevertheless calls on Serbia to be pragmatic on the status issue; to this end, welcomes the signing of the police protocol with EULEX and calls for increased cooperation with the mission; ...[+++]

5. s'inquiète de l'état des relations avec la Serbie et souligne que des relations de bon voisinage sont un critère essentiel pour les aspirations d'adhésion à l'Union de la Serbie ainsi que du Kosovo et de tous les autres pays de la région; demande à la Serbie de faire preuve de pragmatisme sur la question du statut, tout en comprenant les implications émotionnelles qu'ont entraînées le conflit de 1999 et le fait que la reconnaissance officielle du Kosovo ne soit pas une option politique réaliste à l'heure actuelle pour les dirigeants de Belgrade; se félicite, à cette fin, de la signature du protocole de coopération policière avec EUL ...[+++]


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