Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Armed forces major
Army commandant
Army major
Battalion commandant
Communicate major building repairs
Controlling interest
EUR-OPA Major Hazards Agreement
Handle major incidents
Majority control
Majority control of a company
Majority holding
Majority interest
Majority ownership
Majority shareholding
Majority stake
Majority voting
Manage hazardous incidents
Manage major incidents
Open Partial Agreement on Major Hazards
Qualified majority
Record major building repairs
Reinforced majority
Relative majority
Report major building repairs
Report major repairs to building
Respond to major incidents
Simple majority

Vertaling van "financing major " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
communicate major building repairs | report major repairs to building | record major building repairs | report major building repairs

signaler des réparations importantes à faire sur des bâtiments


controlling interest | majority holding | majority interest | majority shareholding | majority stake

participation de contrôle | participation majoritaire




majority control | majority interest | majority ownership | majority shareholding

détention de la majorité des actions | participation majoritaire


simple majority [ relative majority ]

majorité simple [ majorité relative ]


qualified majority [ reinforced majority ]

majorité qualifiée [ majorité renforcée ]


EUR-OPA Major Hazards Agreement | Open Partial Agreement on Major Hazards (EUR-OPA) | Open partial agreement on the prevention of, protection against, and organisation of relief in major natural and technological disasters

Accord EUR-OPA Risques majeurs | Accord partiel ouvert en matière de prévention, de protection et d'organisation des secours contre les risques naturels et technologiques majeurs | Accord partiel ouvert sur les risques majeurs (EUR-OPA)


handle major incidents | respond to major incidents | manage hazardous incidents | manage major incidents

gérer les incidents majeurs


majority interest [ controlling interest | majority ownership | majority stake | majority control of a company ]

participation majoritaire [ intérêts majoritaires | participation dominante | intérêts prépondérants ]


armed forces major | army commandant | army major | battalion commandant

capitaine-commandant | major | capitaine-commandante | commandant de l'armée de terre/commandante de l'armée de terre
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The work of part-financing major infrastructure projects will have to be shouldered primarily by the Cohesion Fund.

Les efforts de cofinancement des grands projets d'infrastructure devraient être pris en charge en priorité par le Fonds de cohésion.


The managing authorities for the OPs decided to part-finance major projects within the programmes, in accordance with Regulation (EC) No 1260/1999.

Les autorités de gestion des PO ont décidé le cofinancement de grands projets à l'intérieur des programmes, conformément au règlement n° 1260/1999.


ISPA[9] (Instrument for Structural Policies for Pre-Accession) is directed mainly towards aligning the applicant countries on Community infrastructure standards. It also finances major environmental and transport infrastructure.

ISPA[9] (i nstrument pour les politiques structurelles de préadhésion) vise surtout à aligner les pays candidats sur les normes communautaires en matière d'infrastructures et finance aussi les principales infrastructures en matière d'environnement et de transports.


ISPA (Instrument for Structural Policies for Pre-Accession) finances major environmental and transport infrastructure projects.

ISPA (instrument structurel de préadhésion) finance de vastes projets d'infrastructure dans les secteurs de l'environnement et des transports.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It also finances major environmental and transport infrastructure.

Il finance également les grandes infrastructures environnementales et de transport.


My question is this: are you considering, as the political leader of economic development in Europe and the Commission as a body, that the possibility should be examined of issuing European bonds to finance major European development investments, such as pan-European high-speed motorways, European research into climate change, e-health, a pan-European navigation system or major investments in energy, such as LNG terminals in the Euro-Mediterranean, in other words, major pan-European investment projects that will be funded by issuing bonds?

Ma question est la suivante: considérez-vous, en votre qualité de leader politique du développement économique en Europe et de l’organe «Commission», qu’il convient d’examiner la possibilité d’émettre des obligations européennes pour financer des investissements européens majeurs dans le développement, par exemple la construction d’autoroutes européennes, la recherche européenne sur le changement climatique, la santé en ligne, un système de navigation paneuropéen, ou des investissements d’envergure dans l’énergie, par exemple dans des terminaux LNG en Eur ...[+++]


Furthermore, and among other important aspects, we disagree with the EIB having the objective of completing the single market by financing infrastructures aimed at liberalising markets – as is the case with energy – or that the emphasis should be placed on financing ‘public-private partnerships’ following a policy of using public funds to finance major private capital.

De plus, et parmi d’autres aspects tout aussi importants, nous désapprouvons que la BEI ait pour objectif l'achèvement du marché intérieur par le financement d'infrastructures visant à libéraliser les marchés – comme c'est le cas pour l'énergie – ou encore qu'elle mette l’accent sur le financement de «partenariats public-privé», en suivant une politique d’utilisation des fonds publics pour financer des capitaux essentiellement privés.


23. Suggests that, given the quality of the EIB's human resources, its impartiality and its experience of financing major infrastructure, the Commission should give it the task of carrying out a strategic reflection on the funding of infrastructure, taking into account the need for balanced regional development and excluding no possible scenarios: subsidies, payment of sums subscribed by the Member States to the EIB's capital, loans (including EIB loans, for example those financed by special loans from the Member States ), innovative instruments such as the RSFF and the LGTT, financial engineering appropriate to long-term projects that a ...[+++]

23. suggère que la Commission confie à la BEI, compte tenu de la qualité de ses ressources humaines, de son impartialité et de son expérience dans le financement des grandes infrastructures, une mission de réflexion stratégique sur le financement des infrastructures, en tenant compte de la nécessité d'assurer un développement régional équilibré et en n'excluant aucune hypothèse: subventions, libération des sommes souscrites par les États membres au capital de la BEI, prêts (dont prêts BEI, notamment adossés à la procédure des prêts spéciaux des États membres ), instruments innovants tels le MFPR et le GPTT, ingénierie financière adaptée aux projets à long terme non immédiatement rentables, développement de systèmes de garanties, création d' ...[+++]


23. Suggests that, given the quality of the EIB’s human resources, its detachment and its experience of financing major infrastructure, the Commission should give it the task of carrying out a strategic reflection on the funding of infrastructure, taking into account the need for balanced regional development and excluding no possible scenarios: subsidies, payment of sums subscribed by the Member States to the EIB’s capital, loans (including EIB loans, for example those financed by special loans from the Member States), innovative instruments such as the RSFF and the LGTT, financial engineering appropriate to long-term projects that are ...[+++]

23. suggère que la Commission confie à la BEI, compte tenu de la qualité de ses ressources humaines, du recul et de son expérience dans le financement des grandes infrastructures, une mission de réflexion stratégique sur le financement des infrastructures, en tenant compte de la nécessité d'assurer un développement régional équilibré et en n'excluant aucune hypothèse: subventions, libération des sommes souscrites par les Etats membres au capital de la BEI, prêts (dont prêts BEI, notamment adossés à la procédure des prêts spéciaux des Etats membres), instruments innovants tels le MFPR et le GPTT, ingénierie financière adaptée aux projets à long terme non immédiatement rentables, développement de systèmes de garanties, création d'une section ...[+++]


The first question that comes to mind here is how it is possible that a policy that is supposed to help rural communities and farmers can end up systematically financing major agro-industrial complexes, and that those complexes frequently turn out to be no more scrupulous in respecting the Community budget than they are towards consumers and the farmers in whose name they are financed.

La première question que nous devons nous poser est la suivante : comment est-il possible qu'une politique supposée servir les communautés rurales et les agriculteurs finisse par financer systématiquement les grands complexes agro-industriels et que ceux-ci se révèlent souvent très peu respectueux du budget communautaire, des consommateurs et des agriculteurs au nom desquels ils sont financés ?


w