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Accountability of government
Arrange state activities in foreign institutions
Division of responsibilities within government
Foreign government bond
Foreign government representative
Foreign national employed on internship
Government accountability
Government responsibility
Ministerial responsibility
Organise government activities in foreign institutions
Principle of responsible government
Regulate state activities in foreign institutions
Responsibility of government
Responsible government principle

Vertaling van "foreign governments responsible " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
ministerial responsibility [ government responsibility ]

responsabilité ministérielle [ responsabilité du gouvernement ]


government accountability [ accountability of government | government responsibility | responsibility of government ]

responsabilité du gouvernement [ responsabilité politique du gouvernement | responsabilité gouvernementale ]


Government Response to the Recommendations of the Special Joint Parliamentary Committee Reviewing Canadian Foreign Policy

Réponse du gouvernement aux recommandations du Comité parlementaire mixte spécial chargé de l'examen de la politique étrangère du Canada


foreign government bond

titre d'un emprunt d'Etat à l'étranger


State Secretary for Foreign Affairs (responsible for European Affairs)

Secrétaire d'Etat aux Affaires étrangères, chargé des Affaires européennes


principle of responsible government [ responsible government principle ]

principe du gouvernement responsable


foreign government representative

représentant d'état étranger


arrange state activities in foreign institutions | regulate state activities in foreign institutions | coordinate government activities in foreign institutions | organise government activities in foreign institutions

coordonner des activités gouvernementales dans des institutions étrangères


foreign national employed as government authorised exchange worker | foreign national employed on internship

stagiaire étranger


division of responsibilities within government

répartition des responsabilités au sein de l'administration publique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
F. whereas the political upheaval has impelled Burundi’s Catholic Church to withdraw the priests it had appointed to help organise the elections, saying that it ‘cannot support elections that are full of shortcomings’; whereas two top election officials out of five members of the National Independent Electoral Commission (CENI), namely the commission’s vice-president Spes Caritas Ndironkeye and the member responsible for management and finance, Illuminata Ndabahagamye, have resigned and fled the country; whereas Aimé Nkurunziza, member of parliament and chair of the parliament’s Committee on Political and ...[+++]

F. considérant que les troubles politiques ont poussé l'Église catholique burundaise à rappeler les prêtres qu'elle avait désignés pour aider à organiser les élections, affirmant qu'elle ne pouvait "soutenir des élections entachées de nombreuses irrégularités"; que deux des cinq commissaires de la Commission électorale nationale indépendante, à savoir Spes Caritas Ndironkeye, sa vice-présidente, et Illuminata Ndabahagamye, la commissaire chargée de la gestion et des finances, ont démissionné et fui le pays; qu'Aimé Nkurunziza, député et président de la commission parlementaire chargée des affaires politiques, administratives et des relations extérieures, a également fui le pays, déclarant qu'il ne cautionnait pas la manipulation des électio ...[+++]


15. Expresses its strong position that statements made by the Moldovan authorities accusing foreign governments, i.e. Romania, of being responsible for or involved in inspiring and organising acts of violence and vandalism in Chisinau are regrettable and urges the Moldovan Government to refrain from engaging in hostile acts that may damage the country's international standing;

15. affirme avec force que les déclarations des autorités moldaves, qui accusent les gouvernements étrangers, et plus précisément la Roumanie, d'être les responsables ou les instigateurs des actes de violence et de vandalisme perpétrés à Chisinau, sont regrettables, et prie instamment le gouvernement moldave de s'abstenir de tout acte ou propos hostile qui pourrait compromettre la position du pays sur la scène internationale;


Hon. Maxime Bernier (Minister of Foreign Affairs, CPC): Mr. Speaker, in response to (a), as of October 31, 2007, the Government has clearly stated that it will address requests for clemency on a case by case basis. In response to (b) and (j), the Minister of Foreign Affairs has the responsibility under the Department of Foreign Affairs Act to conduct all diplomatic and consular relations on behalf of the Government of Canada, which includes any representations to a foreign government requestin ...[+++]

L'hon. Maxime Bernier (ministre des Affaires étrangères, PCC): Monsieur le Président, les réponses sont les suivantes: a) Depuis le 31 octobre 2007, le gouvernement a déclaré qu’il traiterait les demandes de clémence au cas par cas. b) j) Le ministre des Affaires étrangères a la responsabilité, en vertu de la Loi sur le ministère des Affaires étrangères, de diriger les relations diplomatiques et consulaires du Canada, notamment les représentations faites auprès d’un gouvernement étranger pour demander la clémence. c) d) e) Parmi les f ...[+++]


Is the minister aware that Canada cannot not protect its citizens who have dual nationality against torture and cannot even give them the right, in Canada, to seek compensation from foreign governments responsible for torture?

Le ministre est-il conscient que le Canada ne peut accepter, d'une part, d'être incapable de protéger les citoyens d'une deuxième nationalité contre la torture et, d'autre part, de ne pas même leur donner le droit, au Canada, de poursuivre pour compensation les États responsables de la torture?


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B. whereas the EEAS is the consequence of three innovations introduced by the Treaty of Lisbon: the election of a non-rotating President of the European Council who is responsible for external representation of the Union at head of state or government level; the appointment by the European Council, with the agreement of the Commission President, of the High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy, who w ...[+++]

B. considérant que le SEAE résulte de trois nouveaux éléments introduits par le traité de Lisbonne: l'élection d'un président permanent du Conseil européen qui, au niveau des chefs d'État ou de gouvernement, assure la représentation extérieure de l'Union; la nomination par le Conseil européen, avec l'accord du président de la Commission, du haut représentant de l'Union pour les affaires étrangères et la politique de sécurité qui sera le vice-président de la Commission en charge des relations extérieures (le "vice-président/haut représentant"), et la reconnaissance expresse de la personnalité juridique de l'Union, qui vise à lui garantir ...[+++]


We even have a new treaty that gives us our own foreign minister with responsibility for a common foreign and security policy, and when we have a common foreign minister we shall surely have to discuss matters at the European level, not as individual governments discussing their countries’ security with other individual governments, or like Mr von Wogau, who maintains that Europe is threatened by Iran or goodness knows what other countries.

Nous avons même un nouveau traité qui nous donne notre propre ministre des affaires étrangères avec des responsabilités en matière de politique étrangère et de sécurité commune, et lorsque nous avons un ministre des affaires étrangères commun, nous devons certainement examiner les problèmes au niveau européen, pas comme un gouvernement qui parle de la sécurité de son pays avec d’autres gouvernements, ou comme M. von Wogau qui soutient que l’Europe est menacée par l’Iran ou par dieu sait quel autre pays.


For example, there is the introduction of integration as an objective for the Union and the Community (Article 43 of the EU Treaty), the introduction of uniform regulations and conditions governing Members of the European Parliament (Article 190(5) of the EC Treaty), the creation of regulations governing political parties at European level (Article 191 of the EC Treaty), the appointing of the Commission by a qualified majority (Article 214(2) of the EC Treaty), the approval by a qualified majority of certain international agreements on common foreign and secur ...[+++]

On peut mentionner notamment? : l’introduction d’un objectif d’intégration pour l’Union et la Communauté (article 43 du traité UE), l’uniformisation du statut des députés européens (article 190-5 TCE), la création d’un statut des partis politiques au niveau européen (article 191 TCE), la désignation de la Commission ? la majorité qualifiée (article 214-2 TCE), l’approbation ? la majorité qualifiée de certains accords internationaux de la PESC (article 24 du traité UE), les nouvelles mesures prises ? la majorité pour l’introduction de l’euro (articles 111 et 123-4 TCE), la communautarisation des négociations commerciales internationales c ...[+++]


Were they presented to EDC by Canadian businesses or by the foreign government responsible?

Ces projets ont-ils été présentés à EDC par les entreprises canadiennes ou par le gouvernement étranger responsable?


Revised Government Response to the fifth report of the Standing Senate Committee on Foreign Affairs and International Trade entitled: Intensifying Strategic Partnerships with the New Brazil, tabled in the Senate on May 29, 2012.—Sessional Paper No. 1/41-1510S (Pursuant to rule 12-24(4), the report and the response were deemed referred to the Standing Senate Committee on Foreign Affairs and International Trade)

Réponse du gouvernement révisée au cinquième rapport du Comité sénatorial permanent des affaires étrangères et du commerce international intitulé Intensifier les partenariats stratégiques avec le nouveau Brésil, déposé au Sénat le 29 mai 2012.—Document parlementaire n1/41-1510S (Conformément à l'article 12-24(4) du Règlement, le rapport et la réponse sont renvoyés d'office au Comité sénatorial permanent des affaires étrangères et du commerce international)


Government Response to the fifth report of the Standing Senate Committee on Foreign Affairs and International Trade entitled: Intensifying Strategic Partnerships with the New Brazil, tabled in the Senate on May 29, 2012.—Sessional Paper No. 1/41-1510S (Pursuant to rule 12-24(4), the report and the response were deemed referred to the Standing Senate Committee on Foreign Affairs and International Trade)

Réponse du gouvernement au cinquième rapport du Comité sénatorial permanent des affaires étrangères et du commerce international intitulé Intensifier les partenariats stratégiques avec le nouveau Brésil, déposé au Sénat le 29 mai 2012.—Document parlementaire n1/41-1510S (Conformément à l'article 12-24(4) du Règlement, le rapport et la réponse sont renvoyés d'office au Comité sénatorial permanent des affaires étrangères et du commerce international)


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