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Alcoholic hallucinosis
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Delirium tremens
Direct inflation targeting
Directions for reform
Disorder of personality and behaviour
Framework Directive
IT
Inflation targeting
Inflation targeting framework
Inflation targeting regime
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Jealousy
MSF Directive
MSFD
Marine Directive
Marine Strategy Framework Directive
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
WFD
Water Framework Directive

Traduction de «framework directive where » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Directive establishing a framework for community action in the field of marine environmental policy | Marine Directive | Marine Strategy Framework Directive | MSF Directive | MSFD [Abbr.]

directive-cadre stratégie pour le milieu marin | DCSMM [Abbr.]


Directive on a common regulatory framework for electronic communications networks and services | Framework Directive

directive relative à un cadre réglementaire commun pour les réseaux et services de communications électroniques


Directive 2000/60/EC establishing a framework for Community action in the field of water policy | Water Framework Directive | WFD [Abbr.]

Directive 2000/60/CE établissant un cadre pour une politique communautaire dans le domaine de l'eau | directive-cadre sur l'eau | DCE [Abbr.]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


Directions for reform: a framework for sentencing, corrections and conditional release [ Directions for reform ]

Vers une réforme : un cadre pour la détermination de la peine, les affaires correctionnelles et la mise en liberté sous condition [ Vers une réforme ]


inflation targeting framework | inflation targeting | IT | inflation targeting regime | direct inflation targeting | inflation targeting strategy

ciblage de l'inflation | objectif d'inflation | cible d'inflation | stratégie fondée sur une cible d'inflation


An Allocation Framework for Pacific Salmon 1999-2005: A New Direction

Un cadre de répartition du saumon du Pacifique : 1999-2005 : une nouvelle orientation


A Framework for Improved Decision-Making in the Pacific Salmon Fishery: Discussion paper: A New Direction

A Framework for Improved Decision-Making in the Pacific Salmon Fishery: Discussion paper: A New Direction
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Member States may not prohibit, restrict or impede the registration, sale, entry into service or circulation on the road of vehicles, components or separate technical units, on grounds related to either aspects of their construction and functioning or to their steering-equipment, where those aspects satisfy the requirements of Framework Directive 2007/46 and Directive 70/311 .

Les États membres ne peuvent interdire, restreindre ou entraver l’immatriculation, la vente, la mise en service ou la circulation sur route de véhicules, de composants ou d’entités techniques pour des motifs tenant soit à leur construction et à leur fonctionnement soit à leurs dispositifs de direction, dès lors que ces aspects répondent aux exigences de la directive-cadre 2007/46 et de la directive 70/311 .


I mean, certainly a broad-strokes direction or a framework of where Canada is going in energy—and not just on the energy production side but on the energy use and consumption side—is I think something that would be very useful for Canada, going ahead.

C'est sûr qu'une ligne directrice ou un cadre d'ordre général sur la vision future du Canada dans le domaine de l'énergie — et non seulement sur le plan de la production d'énergie, mais aussi sur le plan de l'utilisation et de la consommation d'énergie — serait, selon moi, fort utile pour le Canada dans l'avenir.


Member States shall ensure that national regulatory authorities impose appropriate regulatory obligations on undertakings identified as having significant market power on a given retail market in accordance with Article 14 of Directive 2002/21/EC (Framework Directive) where:

Les États membres veillent à ce que les autorités réglementaires nationales imposent des obligations réglementaires adéquates aux entreprises déterminées comme étant puissantes sur un marché de détail donné, conformément à l’article 14 de la directive 2002/21/CE (directive “cadre”) lorsque:


According to Article 17(4) of the Framework Directive, ‘where the Commission intends to make the implementation of certain standards and/or specifications compulsory, it shall publish a notice in the Official Journal of the European Communities and invite public comment by all parties concerned’.

Conformément à l'article 17, paragraphe 4, «lorsque la Commission a l'intention de rendre obligatoire la mise en œuvre de certaines normes et/ou spécifications, elle publie un avis au Journal officiel des Communautés européennes et invite toutes les parties concernées à formuler des remarques».


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According to Article 17(5) and (6) of the Framework Directive, ‘where the Commission considers that standards and/or specifications (. . .) no longer contribute to the provision of harmonised electronic communications services, or that they no longer meet consumers' needs or are hampering technological development, it shall (. . .) remove them from the list of standards and/or specifications (. . .)’.

Conformément à l'article 17, paragraphes 5 et 6, de la directive-cadre, «lorsque la Commission considère que les normes et/ou les spécifications (...) ne contribuent plus à la fourniture de services de communications électroniques harmonisés ou ne répondent plus aux besoins des consommateurs ou entravent le développement technologique, elle les retire de la liste des normes et/ou spécifications (...)».


8. WELCOMES the proposed balance between the use of legislative instruments, in the form of framework Directives, where appropriate, and non-legislative instruments, in compliance with the principles of subsidiarity and proportionality.

8. SE FÉLICITE de l'équilibre qui est proposé entre le recours à des instruments législatifs, sous la forme de directives-cadres le cas échéant, et à des instruments non législatifs, conformément aux principes de subsidiarité et de proportionnalité;


83. According to Article 14(3) of the framework Directive, "where an undertaking has significant market power on a specific market, it may also be deemed to have significant market power on a closely related market, where the links between the two markets are such as to allow the market power held in one market to be leveraged into the other market, thereby strengthening the market power of the undertaking".

83. Selon l'article 14, paragraphe 3, de la directive "Cadre", "lorsqu'une entreprise est puissante sur un marché particulier, elle peut également être considérée comme puissante sur un marché étroitement lié, lorsque les liens entre les deux marchés sont tels qu'ils permettent d'utiliser sur un des deux marchés, par effet de levier, la puissance détenue sur l'autre marché, ce qui renforce la puissance de l'entreprise sur le marché".


As stipulated in Article 16(3) of the framework Directive, where the NRA proposes to remove existing regulatory obligations, it must give parties affected a reasonable period of notice.

Conformément à l'article 16, paragraphe 3, de la directive "Cadre", lorsqu'une ARN propose de supprimer des obligations réglementaires existantes, elle en avertit les parties concernées dans un délai approprié.


Concerning Germany, the Commission maintains that some provisions of the framework directive have been incorrectly implemented into national law because there is a graduated approach as regards the employer's obligation to be in possession of an assessment of the risks to safety and health at work. There is an exemption on employers of 10 or fewer workers from the obligation to be in possession of documents containing the results of risk assessment. This derogation runs against two provisions of the framework directive which provide for (a) health and safety representatives to have access to the ...[+++]

Cette dérogation non seulement va à l'encontre de deux dispositions de la directive cadre qui prévoient (a) l'accès des représentants de la santé et de la sécurité à l'évaluation des risques -compromettant ainsi l'objectif général qui consiste à accroître la participation des travailleurs dans le domaine de la protection de la santé et de la sécurité, et (b) que la documentation prescrite par la directive doit être établie dans tous les domaines où il existe des dangers particuliers sur le lieu de travail et que les règles concernant la protection contre les accidents contiennent certaines exigences en matière d'établissement de rapports ...[+++]


I think the social policy renewal and the framework discussions that are going on are leading us in that direction, where a province together with its local communities can best determine the types of initiatives that are funded.

La réforme de la politique sociale et les discussions sur le cadre de l'action du gouvernement qui sont en cours à l'heure actuelle vont dans la bonne direction; elles tendent à laisser aux provinces le soin de déterminer, en consultation avec les collectivités locales, le genre d'initiatives qui méritent d'être subventionnées.


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