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Annual adjustments of the financial framework
MIFF
Multi-annual financial planning
Multi-annual indicative financial framework
Multi-annual mean
Multi-annual storage
Multi-annual storage capacity

Vertaling van "framework multi-annual " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
multi-annual indicative financial framework | MIFF [Abbr.]

Cadre financier indicatif pluriannuel | CFIP [Abbr.]


multi-annual storage [ multi-annual storage capacity ]

réserve interannuelle


multi-annual storage | multi-annual storage capacity

réserve interannuelle


annual adjustments of the financial framework

ajustement et adaptation annuels du cadre financier


Multi-annual Programme for the Promotion of Human Rights in Central America

Programme pluriannuel pour la promotion des droits de l'homme en Amérique centrale




multi-annual financial planning

planification financière pluriannuelle




Arms Control and The Rule of Law: A Framework for Peace and Security in Outer Space - Proceedings of the Fifteenth Annual Ottawa NACD Verification Symposium

Arms Control and The Rule of Law: A Framework for Peace and Security in Outer Space - Proceedings of the Fifteenth Annual Ottawa NACD Verification Symposium
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Based on the MIFF allocations, and on the priorities identified within the political framework, Multi-annual Indicative Planning documents (MIPD) for each country and for the multi-beneficiary programmes are prepared.

Les documents indicatifs de planification pluriannuelle (DIPP) sont préparés pour chaque pays et pour les programmes multibénéficiaires sur la base des dotations financières CFIP et des priorités inventoriées dans le cadre politique.


7. Notes that the principle of 'value for money' also holds for agencies and that they should demonstrate that their performance is effective, ensuring that the citizens are well informed of the results of the agencies' activities; requests the Network to keep the discharge authority closely informed of the use and added value of the common set of principles and handbooks on performance measurement systems and frameworks, multi-annual and annual programming documents, key performance indicators, reporting and evaluating tools;

7. note que le principe de l'"optimisation des ressources" vaut également pour les agences, qui doivent faire la preuve de leur efficacité, et s'assurer que les citoyens sont bien informés des résultats de leurs activités; demande au réseau de veiller à tenir l'autorité de décharge étroitement informée en ce qui concerne: l'utilisation et la valeur ajoutée de la série commune de principes et de manuels sur les systèmes et les cadres d'évaluation de la performance; les documents de programmation pluriannuelle et annuelle; les indicateurs clés de performance; ainsi que les principaux outils d'information et d'évaluation;


7. Notes that the principle of 'value for money' also holds for agencies and that they should demonstrate that their performance is effective, ensuring that the citizens are well informed of the results of the agencies' activities; requests the Network to keep the discharge authority closely informed of the use and added value of the common set of principles and handbooks on performance measurement systems and frameworks, multi-annual and annual programming documents, key performance indicators, reporting and evaluating tools;

7. note que le principe de l'"optimisation des ressources" vaut également pour les agences, qui doivent faire la preuve de leur efficacité, et s'assurer que les citoyens sont bien informés des résultats de leurs activités; demande au réseau de veiller à tenir l'autorité de décharge étroitement informée en ce qui concerne: l'utilisation et la valeur ajoutée de la série commune de principes et de manuels sur les systèmes et les cadres d'évaluation de la performance; les documents de programmation pluriannuelle et annuelle; les indicateurs clés de performance; ainsi que les principaux outils d'information et d'évaluation;


153. Understands that the Commission estimates the representative error rate without pre-financings on a multi-annual basis to be 3,4 % for Framework Programme 6 and the provisional representative error rate for Framework Programme 7 to be a little above 4 % on a multi-annual basis; understands further that the residual error rate on a multi-annual basis, which is the level of error remaining after the corrections and recoveries by the Commission services following their audits have been made, amounts to around 2,4 % for Framework Programme 6 while for Framework Programme 7 ...[+++]

153. croit comprendre que la Commission estime que le taux d'erreur représentatif sans préfinancements, sur une base pluriannuelle, est de 3,4 % pour le 6 programme-cadre et que le taux d'erreur représentatif provisoire du 7 programme-cadre atteint un niveau légèrement supérieur à 4 %, sur une base pluriannuelle; comprend également que le taux d'erreur résiduel sur une base pluriannuelle, qui est le taux d'erreur demeurant après les corrections et les recouvrements effectués par les services de la Commission au terme de leurs audits, s'élève à environ 2,4 % pour le 6 programme-cadre, la Commission n'ayant pas encore eu le temps d'étudie ...[+++]


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155. Understands that the Commission estimates the representative error rate without pre-financings on a multi-annual basis to be 3,4 % for Framework Programme 6 and the provisional representative error rate for Framework Programme 7 to be a little above 4 % on a multi-annual basis; understands further that the residual error rate on a multi-annual basis, which is the level of error remaining after the corrections and recoveries by the Commission services following their audits have been made, amounts to around 2,4 % for Framework Programme 6 while for Framework Programme 7 ...[+++]

155. croit comprendre que la Commission estime que le taux d'erreur représentatif sans préfinancements, sur une base pluriannuelle, est de 3,4 % pour le 6 programme-cadre et que le taux d'erreur représentatif provisoire du 7 programme-cadre atteint un niveau légèrement supérieur à 4 %, sur une base pluriannuelle; comprend également que le taux d'erreur résiduel sur une base pluriannuelle, qui est le taux d'erreur demeurant après les corrections et les recouvrements effectués par les services de la Commission au terme de leurs audits, s'élève à environ 2,4 % pour le 6 programme-cadre, la Commission n'ayant pas encore eu le temps d'étudie ...[+++]


This proposal for the Rules for Participation for the Seventh Framework Programme is based on Article 167 of the European Community Treaty that foresees the adoption of rules for participation of undertakings, research centres and universities and the rules for the dissemination of results to implement the Community multi-annual framework programme for research. These rules define the rights and obligations of legal entities wishing to take part in the framework programme and establish the principles for the use and dissemination of t ...[+++]

La proposition à l'examen se fonde sur l'article 167 du traité instituant la Communauté européenne qui prévoit l'adoption de règles pour la participation des entreprises, des centres de recherche et des universités et qui fixe les règles applicables à la diffusion des résultats de la recherche. Ces articles définissent les droits et les obligations des entités morales souhaitant participer au programme-cadre, ainsi que les principes d'utilisation et de dissémination des résultats de leur participation.


Communication from the Commission to the Council and the European Parliament - Instrument for pre-accession assistance (IPA) - Multi-annual indicative financial framework for 2009-2011

Communication de la Commission au Conseil et au Parlement européen - Instrument d'aide de préadhésion (IAP) - Cadre financier indicatif pluriannuel pour la période 2009-2011


MULTI-ANNUAL INDICATIVE FINANCIAL FRAMEWORK FOR 2009-2011

INSTRUMENT D'AIDE DE PRÉADHÉSION (IAP) CADRE FINANCIER INDICATIF PLURIANNUEL POUR LA PÉRIODE 2009-2011


Communication from the Commission to the Council and the European Parliament - Instrument for pre-accession assistance (IPA) - Multi-annual indicative financial framework for 2009-2011 /* COM/2007/0689 final */

Communication de la Commission au Conseil et au Parlement européen - Instrument d'aide de préadhésion (IAP) - Cadre financier indicatif pluriannuel pour la période 2009-2011 /* COM/2007/0689 final */


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52007DC0689 - EN - Communication from the Commission to the Council and the European Parliament - Instrument for pre-accession assistance (IPA) - Multi-annual indicative financial framework for 2009-2011

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52007DC0689 - EN - Communication de la Commission au Conseil et au Parlement européen - Instrument d'aide de préadhésion (IAP) - Cadre financier indicatif pluriannuel pour la période 2009-2011




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Date index: 2023-06-08
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