3. Notes that the 1 030 redundancies in De Tomaso Automobili S.p.A., an autombile manufacturer in Italy, were caused by the changes in the geographical patterns of consumption, in particular the rapid growth in Asian markets from which Union producers are less able to benefit, being traditionally less well positioned on these markets than elsewhere, together with the tightening of credit which followed the economic and financial crisis and put an extra burden on the enterprise, which was unable to find a profitable solution and entered into liquidation proceedings in April 2012;
3. relève que les 1 030 licenciements chez De Tomaso Automobili S.p.A., constructeur automobile italien, sont dus à l'évolution des structures géographiques de la consommation, en particulier la croissance rapide des marchés asiatiques, dont les producteurs de l'Union bénéficient moins, puisqu'ils sont traditionnellement moins bien positionnés sur ces marchés, ainsi qu'au durcissement des conditions d'accès au crédit à la suite de la crise économique et financière, qui a fait peser une charge supplémentaire sur l'entreprise, qui n'a pas réussi à trouver de solution rentable et a entamé une procédure de liquidation en avril 2012;