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..general secondary school
General secondary education
Girls' secondary school
Head teacher of secondary school
High school diploma
Manage secondary school department
Manage secondary school departments
Manages secondary school department
Managing secondary school department
Science teacher secondary school
Science tutor secondary school
Secondary education
Secondary school
Secondary school diploma
Secondary school director
Secondary school graduation diploma
Secondary school head teacher
Secondary school principal
Secondary school science tutor
Secondary school teacher training course
Secondary school vice-principal
Secondary school vocational teacher
Secondary school-leaving certificate
Secondary vice-principal
Teacher of science in secondary schools
Training course for secondary school teachers
Vocational high school teacher
Vocational secondary school teacher

Vertaling van "girls' secondary school " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


head teacher of secondary school | secondary school director | secondary school head teacher | secondary school principal

directeur d'école secondaire | proviseur de lycée | chef d'établissement secondaire | principal de collège


science tutor secondary school | teacher of science in secondary schools | science teacher secondary school | secondary school science tutor

professeur de matières scientifiques | professeur de matières scientifiques/professeure de matières scientifiques | professeure de matières scientifiques


manage secondary school departments | managing secondary school department | manage secondary school department | manages secondary school department

gérer un département d'enseignement secondaire


high school diploma [ secondary school diploma | secondary school graduation diploma | secondary school-leaving certificate ]

diplôme d'études secondaires [ DES | diplôme de fin d'études secondaires | certificat de fin d'études secondaires ]


secondary school teacher training course | training course for secondary school teachers

formation des professeurs de l'enseignement secondaire


vocational high school teacher [ vocational secondary school teacher | secondary school vocational teacher ]

professeur d'enseignement professionnel au niveau secondaire [ professeure d'enseignement professionnel au niveau secondaire | professeur de formation professionnelle au niveau secondaire | professeure de formation professionnelle au niveau secondaire ]


secondary vice-principal [ secondary school vice-principal ]

vice-directeur d'école secondaire [ vice-directrice d'école secondaire ]


..general secondary school | general secondary education

enseignement secondaire général


secondary education [ secondary school ]

enseignement secondaire [ école secondaire ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
One of the main reforms targeted is the reduction of inequalities in access to education, particularly at primary and secondary level. In addition to respecting the fundamental right to education, keeping girls at school is closely linked with reducing cases of early marriage and fertility, thus contributing to better control of population growth.

Parmi les principales réformes ciblées figure celle relative à la réduction des inégalités dans l'accès à l'éducation, surtout au niveau des enseignements primaire et secondaire ; en effet, en plus du respect du droit fondamental à l'éducation, le maintien des filles à l'école présente un lien étroit avec la baisse de l'occurrence du mariage précoce et de la fécondité, contribuant ainsi à une meilleure maitrise de la croissance démographique.


J. whereas in the night of 14-15 April 2014, 287 female students were kidnapped by Boko Haram from the Government Secondary School in the town of Chibok in Borno State; whereas some girls escaped, but others have since been taken and more than 300 girls are still missing; whereas there are serious threats of sexual violence, slavery and forced marriages to the Chibok school girls and all other kidnapped girls and women in Nigeria;

J. considérant que, dans la nuit du 14 au 15 avril 2014, 287 lycéennes ont été kidnappées par Boko Haram à l'école secondaire publique de la ville de Chibok dans l'État de Borno; que certaines jeunes filles ont pu s'échapper, que d'autres ont toutefois été enlevées par la suite et que plus de 300 jeunes filles sont toujours portées disparues; que les lycéennes de Chibok ainsi que les autres femmes et filles kidnappées au Nigeria sont particulièrement exposées aux risques d'agression sexuelle, d'esclavage et de mariage forcé;


Z. whereas it is estimated that 48 % of girls aged between 15-19 years are forced into marriage in South Sudan and whereas 12-year-old girls have reportedly been forced into marriage, thereby directly affecting the enrolment of girls at school, with girls representing only 39 % of pupils at primary school and 30 % at secondary school;

Z. considérant que l'on estime à 48 % la proportion des jeunes filles sud-soudanaises âgées de 15 à 19 ans qui sont mariées contre leur gré et qu'il est fait état de filles de 12 ans mariées de force, ce qui a des conséquences directes sur la scolarisation des filles, qui ne représentent que 39 % des élèves à l'école primaire et 30 % à l'école secondaire;


Z. whereas it is estimated that 48 % of girls aged between 15-19 years are forced into marriage in South Sudan and whereas 12-year-old girls have reportedly been forced into marriage, thereby directly affecting the enrolment of girls at school, with girls representing only 39 % of pupils at primary school and 30 % at secondary school;

Z. considérant que l'on estime à 48 % la proportion des jeunes filles sud-soudanaises âgées de 15 à 19 ans qui sont mariées contre leur gré et qu'il est fait état de filles de 12 ans mariées de force, ce qui a des conséquences directes sur la scolarisation des filles, qui ne représentent que 39 % des élèves à l'école primaire et 30 % à l'école secondaire;


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Z. whereas it is estimated that 48 % of girls aged between 15-19 years are forced into marriage in South Sudan and whereas 12-year-old girls have reportedly been forced into marriage, thereby directly affecting the enrolment of girls at school, with girls representing only 39 % of pupils at primary school and 30 % at secondary school;

Z. considérant que l'on estime à 48 % la proportion des jeunes filles sud-soudanaises âgées de 15 à 19 ans qui sont mariées contre leur gré et qu'il est fait état de filles de 12 ans mariées de force, ce qui a des conséquences directes sur la scolarisation des filles, qui ne représentent que 39 % des élèves à l'école primaire et 30 % à l'école secondaire;


B. whereas it is estimated that 48 % of girls aged between 15-19 years are forced into marriage in South Sudan and whereas 12-year-old girls have reportedly been forced into marriage, which directly affects the enrolment of girls at school, with only 39 % of pupils at primary school and 30 % at secondary schools being girls,

B. considérant que l'on estime à 48 % la proportion des jeunes filles sud-soudanaises âgées de 15 à 19 ans qui sont mariées contre leur gré et qu'il est fait état de filles de 12 ans mariées de force, ce qui a des conséquences directes sur la scolarisation des filles, qui ne représentent que 39 % des élèves à l'école primaire et 30 % à l'école secondaire;


Welcomes the initiatives of the Turkish government such as the Social Risk Mitigation Project (conditional cash transfer), which involves paying families in need a sum of money for each child attending primary school; notes that the amount given to families for girls is higher than that given to boys, and that this amount is handed to the mothers; welcomes the fact that in this way the issues of schooling of girls and empowerment of women within the family structure are addressed simultaneously; notes, however, that dropping out of ...[+++]

se félicite des initiatives du gouvernement turc telles que le projet d'atténuation des risques sociaux (octroi de prestations sous conditions) qui consiste à payer aux familles dans le besoin une somme d'argent pour chaque enfant fréquentant l'école primaire; prend acte du fait que le montant donné aux familles est plus important pour les filles que pour les garçons et que ce montant est remis aux mères; se félicite que cette solution permette de répondre simultanément aux problèmes de la scolarisation des filles et de l'autonomisation des femmes dans la structure familiale; fait toutefois observer que le décrochage scolaire demeure ...[+++]


Welcomes the fact that the participation of girls in primary education (grades 1-8) has been increasing and that the gender gap in primary education is now virtually closed; considers it regrettable, however, that the gender gap in secondary education has slightly widened, and urges the Turkish government to take all necessary action to diminish this gap and to introduce further measures to ensure that all children attend school;

se félicite de l'augmentation du taux de scolarisation des petites filles dans l'enseignement primaire (classes 1 à 8) et de la suppression virtuelle du fossé entre les genres dans ce secteur, mais regrette que, dans l'enseignement secondaire, le fossé se soit légèrement creusé; demande instamment au gouvernement turc de tout mettre en œuvre pour combler ce fossé et de prendre d'autres mesures pour permettre la scolarisation de tous les enfants;


Adopt measures to increase school enrolment rates at secondary level and among children in rural areas, in particular girls, and in vocational schools.

Prendre des mesures pour accroître les taux de scolarisation dans les établissements d'enseignement secondaire et dans les zones rurales (en particulier celui des filles) et dans les établissements d'enseignement professionnel.


The Commission has identified the following Community priorities; improved teacher training; closer links between education and economic development; the fight against under-achievement; greater emphasis on the school's role in guiding and counselling young people; promoting equal opportunities for girls and boys; and closer cooperation between parents and (secondary) schools.

La Commission dégage les priorités suivantes au plan communautaire : mieux préparer les enseignants à leurs nouvelles responsabilités, rapprocher l'éducation et le développement économique, lutter contre l'échec scolaire, renforcer le rôle de l'école dans le processus d'orientation des jeunes, promouvoir l'égalité de chances entre filles et garçons et renforcer le partenariat entre les parents et les écoles secondaires.


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