Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aide
Anhedonia
Apprentice teacher
Arrange parent teacher conference
Arrange parent teacher conferences
Arranging parent teacher conferences
Develop instructional events for teachers
ETFO
Education assistant
Elementary Teachers' Federation of Ontario
Federation of Women Teachers' Associations of Ontario
Learning support teacher
Normal college
Normal school
Offer teacher support
Ontario Public School Men Teachers' Federation
Ontario Public School Teachers' Federation
Plan parent teacher conference
Prepare training events for teachers
Provide teacher support
Provide training events for teachers
Provides teacher support
Providing teacher support
Pupil assistant
Supply training events for teachers
Teacher aide
Teacher assistant
Teacher trainee
Teacher's aide
Teacher-training school
Teachers college
Teachers' aide
Teachers' assistant
Teachers' college
Teachers' training college
Teaching assistant
Trainee teacher

Traduction de «lack teachers » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
arrange parent teacher conferences | plan parent teacher conference | arrange parent teacher conference | arranging parent teacher conferences

organiser une rencontre parents-enseignants | organiser une réunion parents-professeurs


offer teacher support | providing teacher support | provide teacher support | provides teacher support

aider des professeurs | assister des enseignants


develop instructional events for teachers | supply training events for teachers | prepare training events for teachers | provide training events for teachers

préparer des actions de formation pour des enseignants


teacher aide [ teacher's aide | teachers' aide | teacher assistant | teachers' assistant | aide | education assistant | pupil assistant | teaching assistant | learning support teacher ]

aide-éducateur [ aide-enseignante | aide enseignant | aide enseignante | maître auxiliaire ]


Definition: Lack of parental knowledge of what the child is doing or where the child is; poor control; lack of concern or lack of attempted intervention when the child is in risky situations.

Définition: Ignorance de la part des parents de ce que fait l'enfant ou de l'endroit où il se trouve; manque d'autorité; désintérêt ou absence de réaction lorsque l'enfant se trouve dans une situation dangereuse.


apprentice teacher | teacher trainee | trainee teacher

élève-maître | étudiant en pédagogie


normal school [ teacher-training school | teachers' training college | teachers' college | teachers college | normal college ]

école normale


Elementary Teachers' Federation of Ontario [ ETFO | Federation of Women Teachers' Associations of Ontario | Ontario Public School Teachers' Federation | Ontario Public School Men Teachers' Federation ]

Fédération des enseignantes et des enseignants de l'élémentaire de l'Ontario [ Federation of Women Teachers' Associations of Ontario | Fédération des enseignantes et des enseignants des écoles publiques de l'Ontario | Fédération des enseignants des écoles publiques de l'Ontario ]


Definition: Either the prospect of sexual interaction produces sufficient fear or anxiety that sexual activity is avoided (sexual aversion) or sexual responses occur normally and orgasm is experienced but there is a lack of appropriate pleasure (lack of sexual enjoyment). | Anhedonia (sexual)

Définition: Soit la perspective d'une relation sexuelle déclenche une peur ou une anxiété telle que toute activité sexuelle est évitée (aversion sexuelle) soit les réponses sexuelles surviennent normalement et l'orgasme est ressenti mais il existe une absence de plaisir approprié (absence de plaisir sexuel). | Anhédonie (sexuelle)


Definition: A group of disorders characterized by an early onset (usually in the first five years of life), lack of persistence in activities that require cognitive involvement, and a tendency to move from one activity to another without completing any one, together with disorganized, ill-regulated, and excessive activity. Several other abnormalities may be associated. Hyperkinetic children are often reckless and impulsive, prone to accidents, and find themselves in disciplinary trouble because of unthinking breaches of rules rather tha ...[+++]

Définition: Groupe de troubles caractérisés par un début précoce (habituellement au cours des cinq premières années de la vie), un manque de persévérance dans les activités qui exigent une participation cognitive et une tendance à passer d'une activité à l'autre sans en finir aucune, associés à une activité globale désorganisée, incoordonnée et excessive. Les troubles peuvent s'accompagner d'autres anomalies. Les enfants hyperkinétiques sont souvent imprudents et impulsifs, sujets aux accidents, et ont souvent des problèmes avec la discipline à cause d'un manque de respect des règles, résultat d'une absence de réflexion plus que d'une op ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Fighting unequal chances for Roma must start by ensuring equal access to quality inclusive education for Roma children and effectively addressing barriers both on the demand and supply side, such as lack of parents’ awareness of the importance of education and lack of teacher training in managing diversity in the classroom.

Pour combattre l'inégalité des chances dont sont victimes les Roms, il faut commencer par offrir à leurs enfants un accès égal à l'éducation inclusive de qualité et par supprimer véritablement les obstacles du côté tant de l'offre que de la demande, tels que la méconnaissance par les parents de l'importance de l'éducation ou l'absence de formation des enseignants à la gestion de la diversité dans une classe.


In addition, factors such as an unfavourable school climate, violence and bullying, a learning environment in which learners do not feel respected or valued, teaching methods and curricula which may not always be the most appropriate, insufficient learner support, lack of career education and guidance or poor teacher-pupil relationships may lead learners to leave education prematurely.

En outre, des facteurs tels qu'un climat scolaire défavorable, la violence et le harcèlement, un environnement d'apprentissage dans lequel les apprenants ne se sentent pas respectés ou valorisés, des méthodes pédagogiques et des programmes qui ne sont pas toujours les plus appropriés, un soutien scolaire insuffisant, un manque de formation et d'orientation professionnelle ou de mauvaises relations entre les enseignants et les élèves peuvent conduire les apprenants à quitter prématurément l'école.


Lack of appropriate training for teachers and trainers is a major obstacle to the use of new technologies in education.

Le déficit en termes de formation des enseignants et des formateurs est un obstacle majeur à l'usage des nouvelles technologies dans l'éducation.


whereas digital modes of communication have contributed to the prevalence of hate speech and threats against women, with 18 % of women in Europe having suffered since adolescence some form of harassment from acquaintances on the internet, and nine million victims of online violence in Europe; whereas the number of threats, including death threats, towards women has increased; whereas social awareness about digital forms of violence, both among the general public and the relevant professionals, such as law enforcement agents and teachers, remains insufficient to ensure adequate prevention, monitoring and assistance for victims; whereas ...[+++]

considérant que les modes de communication numériques sont un facteur de diffusion des propos haineux et des menaces dirigés contre les femmes, 18 % des femmes en Europe ayant été l'objet, à partir de leur adolescence, de harcèlement, sous différentes formes, de la part de connaissances sur l'internet, et neuf millions de personnes ayant été la cible de violences en ligne en Europe; que le nombre des menaces visant les femmes, notamment des menaces de mort, a augmenté; que la sensibilisation sociale aux formes numériques de la violence au sein du grand public et des professionnels concernés tels que les agents des services répressifs e ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
51. Calls on teacher training institutions to draw up programmes for the continuous development of teachers’ skills, incorporating work with the ‘at risk’ group of pupils, who have a high level of absenteeism and a lack of motivation to learn, into pedagogical, psychological and methodological activities, and to make more methodological manuals available to teachers and parents;

51. invite les instituts de formation des professeurs à élaborer des programmes de perfectionnement des compétences des enseignants intégrant aux activités pédagogiques, psychologiques et méthodologiques le travail avec le groupe à risque des élèves présentant un fort absentéisme et manquant de motivation pour apprendre, et à proposer plus d'ouvrages méthodologiques à l'attention des professeurs et des parents;


51. Calls on teacher training institutions to draw up programmes for the continuous development of teachers' skills, incorporating work with the ‘at risk’ group of pupils, who have a high level of absenteeism and a lack of motivation to learn, into pedagogical, psychological and methodological activities, and to make more methodological manuals available to teachers and parents;

51. invite les instituts de formation des professeurs à élaborer des programmes de perfectionnement des compétences des enseignants intégrant aux activités pédagogiques, psychologiques et méthodologiques le travail avec le groupe à risque des élèves présentant un fort absentéisme et manquant de motivation pour apprendre, et à proposer plus d'ouvrages méthodologiques à l'attention des professeurs et des parents;


I. whereas the Commission report on the European Schools' system in 2009 pointed to persisting and worsening systemic problems, such as the lack of seconded teachers or delays in, or non-provision of, sufficient infrastructure at the schools' locations, which have a direct effect on the quality of education, enrolment policies, the quality of life of students, parents and teachers and financial aspects of the functioning of the Schools,

I. considérant que le rapport de la Commission sur le système des écoles européennes en 2009 a démontré que les problèmes systémiques n'avaient pas été résolus et qu'ils s'étaient même aggravés en ce qui concerne, notamment, la pénurie des enseignants détachés ou les retards pour doter les écoles des infrastructures suffisantes, voire l'absence de toute action à cet égard, ce qui a un effet direct sur la qualité de l'enseignement, les politiques d'inscription, la qualité de vie des élèves, des parents et des enseignants ainsi que les aspects financiers du fonctionnement des écoles,


In many countries we are dealing with all the fundamental sins of the teacher education system. There is a lack of incentive and motivation for the best graduates to choose the teaching profession; the status of teachers (especially at primary and secondary level) is frankly low, teachers are poorly paid and there is no investment in their development.

De nombreux pays cumulent tous les défauts majeurs du système de formation des enseignants: les meilleurs diplômés ne sont ni incités, ni motivés pour choisir une carrière d’enseignant; le statut des enseignants (surtout dans l’enseignement primaire et secondaire) est franchement médiocre, les enseignants sont mal payés et on n’investit pas dans leur développement.


Teacher mobility is currently very low due to: difficulties in accessing the teaching profession abroad, lack of career incentives, or even career penalties, and, last but not least, rigid mechanisms for bilateral and multilateral exchanges, which combine to discourage most teachers from applying[32].

À l'heure actuelle, la mobilité des enseignants est très faible, pour les raisons suivantes: difficultés d'accès à la profession d'enseignant à l'étranger, manque d'incitants voire pénalisations en termes de carrière et, dernier aspect, mais non le moindre, rigidité des mécanismes pour les échanges bilatéraux et multilatéraux, autant de facteurs qui se combinent pour dissuader la majorité des enseignants de se porter candidat[32].


There is good provision in schools, but the equipment is underused and the teachers lack the necessary skills, so there are grave deficiencies here, not to mention the gap between North and South.

L'équipement des écoles est bon, mais leur utilisation est mauvaise. Les enseignants n'ont pas de compétence en la matière, ce qui implique un énorme déficit, auquel s'ajoute encore une disparité Nord-Sud.


w