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Alcoholic hallucinosis
Automated data processing
Automated processing of personal data
Automatic processing of personal data
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Communication of personal data
Cross-border disclosure of personal data
Delirium tremens
Disclosure
Disclosure of personal data
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
Nominal data
Nominal data file
Nominal data flow
Nominative data
PII
Paranoia
Personal data
Personal data file
Personal data flow
Personal information
Personal information file
Personal information flow
Personally identifiable information
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
SPI
Sensitive personal information
Transfer of personal data abroad
Woodworth Personal Data Sheet
Woodworth personal data sheet
Woodworth-Mathews Personal Data Sheet

Traduction de «much personal data » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


personal information | personal data | nominal data | nominative data | personally identifiable information | PII | sensitive personal information | SPI

information nominative | renseignement nominatif | renseignement personnel | données personnelles | données nominatives | données à caractère personnel | données à caractère nominatif


Woodworth personal data sheet [ Woodworth Personal Data Sheet | Woodworth-Mathews Personal Data Sheet ]

Fiche des données personnelles de Woodworth [ Personal Data Sheet de Woodworth ]


Data Base Study for the Identification and Quantification of Transportation Handicapped Persons in Canada: summary report [ Data Base Study for the Identification and Quantification of Transportation Handicapped Persons in Canada ]

Analyse permettant l'identification et le dénombrement des personnes à mobilité réduite au Canada : rapport sommaire [ Analyse permettant l'identification et le dénombrement des personnes à mobilité réduite au Canada ]


automated processing of personal data | automated data processing | automatic processing of personal data

traitement automatisé de données personnelles | traitement automatisé de données | traitement automatisé de données à caractère personnel


disclosure of personal data | disclosure | communication of personal data

communication de données personnelles | communication des données | communication


personal information file | personal data file | nominal data file

fichier nominatif | fichier de données à caractère personnel


personal information flow | personal data flow | nominal data flow

flux d'informations nominatives | flux de renseignements personnels


OECD Guidelines on the Protection of Privacy and Transborder Flows of Personal Data [ Guidelines on the Protection of Privacy and Transborder Flows of Personal Data ]

Lignes directrices de l'OCDE sur la protection de la vie privée et les flux transfrontières de données de caractère personnel [ Lignes directrices sur la protection de la vie privée et les flux transfrontières de données de caractère personnel | Lignes directrices de l'OCDE régissant la protection de la vie privée et les flux transfrontières de données de caractère personnel | Lignes ]


cross-border disclosure of personal data | transfer of personal data abroad

communication de données personnelles à l'étranger | communication de données à l'étranger | communication à l'étranger | communication transfrontière de données
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
72% of Internet users worry that they are being asked for too much personal data online.

72 % des internautes trouvent qu’il leur est demandé de communiquer en ligne trop de données les concernant.


Access to citizen data must be in full compliance with the European and national data protection legislation, where the choice of technology should empower citizens as much as possible to retain control of their personal data.

L'accès à des données sur les individus doit se faire dans le respect scrupuleux du droit communautaire et du droit national sur la protection des données, et les choix technologiques doivent permettre aux individus de conserver le plus de contrôle possible sur leurs données à caractère personnel.


72% of Internet users worry that they are being asked for too much personal data online.

72 % des internautes trouvent qu’il leur est demandé de communiquer en ligne trop de données les concernant.


Although many Europeans consider that disclosure of personal data is increasingly a part of modern life[17], 72% of internet users in Europe still worry that they are being asked for too much personal data online[18].

Bien que de nombreux Européens considèrent que la communication de données à caractère personnel est un phénomène de plus en plus fréquent aujourd'hui[17], 72 % des internautes en Europe sont encore préoccupés par le fait qu’il leur soit demandé de communiquer en ligne trop de données les concernant[18].


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I think that the desire of home affairs ministers and security authorities to collect as much personal data as possible is deeply questionable.

Je pense que la volonté des ministres de l’intérieur et des autorités en matière de sécurité de collecter le plus possible de données personnelles est fortement discutable.


The Internet makes it much easier for data controllers established outside the European Economic Area (EEA)[28] to provide services from a distance and to process personal data in the online environment; and it is often difficult to determine the location of personal data and of equipment used at any given time (e.g., in ’cloud computing’ applications and services).

L'internet permet aux responsables du traitement établis en dehors de l'Espace économique européen (EEE)[28] de fournir plus facilement des services à distance et de traiter en ligne des données à caractère personnel. Il est ainsi souvent difficile de localiser ces données et l'équipement utilisé (par exemple, dans les applications et services relevant de l'«informatique en nuage»).


What this means is that all the computers in the world could collect as much personal data as is available without altering the fact that the main source of the problems of illegal immigration, lack of security and trafficking of all kinds is the lack of effective control of the European Union’s internal and external borders.

Tous les ordinateurs du monde pourraient donc récolter le maximum de données personnelles, il n’en reste pas moins que la source première des problèmes d’insécurité, de trafics en tous genres et d’immigration clandestine tient en l’absence de contrôle efficace des frontières intérieures et extérieures de l’Union européenne.


Access to citizen data must be in full compliance with the European and national data protection legislation, where the choice of technology should empower citizens as much as possible to retain control of their personal data.

L'accès à des données sur les individus doit se faire dans le respect scrupuleux du droit communautaire et du droit national sur la protection des données, et les choix technologiques doivent permettre aux individus de conserver le plus de contrôle possible sur leurs données à caractère personnel.


Because of legislative initiatives by the Spanish presidency in the first half 2002 to add new functions to the SIS [27] and the Council Conclusions on SIS II [28], the new SIS will have a much larger number of users (not only Member States, but also Eurojust and Europol) and also contain new functionalities (e.g. search on incomplete data, interlinking of alerts on persons) and more data categories (e.g.. biometrics, aircraft and containers).

À la suite des initiatives législatives prises par la présidence espagnole pendant le premier semestre 2002 pour ajouter de nouvelles fonctions au SIS [27], et des conclusions du Conseil sur le SIS II [28], le nouveau système SIS comptera beaucoup plus d'utilisateurs (non seulement les États membres, mais également Eurojust et Europol) et proposera de nouvelles fonctionnalités (recherche sur des données incomplètes, croisements de signalements de personnes, etc.) et des catégories de données supplémentaires (biométrie, aéronefs et conteneurs).


(27) Whereas the protection of individuals must apply as much to automatic processing of data as to manual processing; whereas the scope of this protection must not in effect depend on the techniques used, otherwise this would create a serious risk of circumvention; whereas, nonetheless, as regards manual processing, this Directive covers only filing systems, not unstructured files; whereas, in particular, the content of a filing system must be structured according to specific criteria relating to individuals allowing easy access to the ...[+++]

(27) considérant que la protection des personnes doit s'appliquer aussi bien au traitement de données automatisé qu'au traitement manuel; que le champ de cette protection ne doit pas en effet dépendre des techniques utilisées, sauf à créer de graves risques de détournement; que, toutefois, s'agissant du traitement manuel, la présente directive ne couvre que les fichiers et ne s'applique pas aux dossiers non structurés; que, en particulier, le contenu d'un fichier doit être structuré selon des critères déterminés relatifs aux personnes permettant un accès facile aux données à caractère personnel; que, conformément à la définition figu ...[+++]


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