Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess students' financial needs
Assess the financial needs
Balance participants' personal needs with group needs
Basic needs
Basic requirements
Declaration of BOP-related need
Declaration of need
Essential needs
Financial aid to students
Financial assistance to students
High-need student
Method of assessing student needs
Needs assessment methodology
Representation of balance of payments financing need
Representation of need
Special needs education
Special-needs education
Student aid
Student finance
Student grants and loans
Student hostel
Student support
Students' club
Students' union
Teaching methods for special needs students
Teaching methods for special-needs students

Traduction de «needs students » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
provides specialised instruction for special needs students | supply specialised instruction for special needs students | offer specialised instruction for special needs students | provide specialised instruction for special needs students

dispenser un enseignement spécialisé à des élèves ayant des besoins spéciaux


teaching methods for special needs students | teaching methods for special-needs students | special needs education | special-needs education

besoins éducatifs spéciaux


high-need student

étudiant dans le besoin [ étudiant très nécessiteux ]


method of assessing student needs [ needs assessment methodology ]

méthode d'évaluation des besoins des étudiants [ méthode d'évaluation des besoins ]


assess the financial needs [ assess students' financial needs ]

évaluer les besoins financiers [ évaluer les besoins financiers des étudiants ]


financial aid to students | financial assistance to students | student aid | student finance | student grants and loans | student support

allocation étudiante | allocation sociale d'études unifiée


balance participants' personal needs with those of the group | engage and manage groups through your dance leadership in a creative context | balance needs between those of participants' personal needs and the group | balance participants' personal needs with group needs

trouver un juste équilibre entre les besoins personnels des participants et les besoins du groupe


declaration of BOP-related need | declaration of need | representation of balance of payments financing need | representation of need

déclaration de besoin | déclaration de besoin de financement de la balance des paiements


basic needs [ basic requirements | essential needs ]

besoins fondamentaux [ besoins essentiels ]


student hostel | students' club | students' union

foyer d'étudiants
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The European Commission, in a series of recent strategy papers, has highlighted these challenges – greatly expanding the student population, raising quality and aligning teaching and learning more closely to wider societal and labour market needs[1]; adapting to globalisation and the huge growth in higher education students and institutions across the world, challenging Europe's position as a world leader in education[2]; and improving and widening the delivery of higher education by harnessing new technologies such as MOOCs and vir ...[+++]

La Commission européenne, dans une série de documents de stratégie récents, a souligné ces défis: accroître fortement la population étudiante, améliorer la qualité de l’enseignement et mieux faire correspondre l’enseignement et l’apprentissage aux besoins plus vastes de la société et du marché du travail[1]; s’adapter à la mondialisation et à la forte hausse du nombre d’étudiants et d’établissements d’enseignement supérieur dans le monde, ce qui compromet la position de l’Europe en tant que leader mondial en matière d’éducation[2]; améliorer et élargir l’accès à l’enseignement supérieur en exploitant les nouvelles technologies telles q ...[+++]


They do not provide for timely financial assistance, nor do they assist high-needs students and under-represented groups; for example, students from low- income families, students with disabilities or Aboriginal students.

Ces derniers n'assurent pas l'obtention d'une aide financière en temps opportun et ne profitent aucunement aux étudiants ayant des besoins importants et aux groupes sous-représentés — par exemple, les étudiants issus de familles à faible revenu, les étudiants ayant une incapacité ou les étudiants autochtones.


Advocates a shift to conceiving mobility programmes in terms of qualitative outcomes that respond to priorities and serve established learning and training objectives; calls for the proper implementation of the proposals of the European Quality Charter for Mobility and for better use of all tools available to prepare students for the right type of mobility they would need; encourages Member States to fully exploit the potential of internationalisation at home in order to give students who prefer not to participate in outbound mobili ...[+++]

plaide en faveur d'une évolution vers une conception des programmes de mobilité en termes de résultats qualitatifs qui corresponde aux priorités et serve les objectifs établis en termes d'apprentissage et de formation; demande la mise en œuvre effective des propositions de la charte européenne de qualité pour la mobilité ainsi qu'une meilleure utilisation de l'ensemble des instruments disponibles pour préparer les étudiants au type de mobilité dont ils ont besoin; encourage les États membres à exploiter pleinement le potentiel de l'internalisation chez soi, afin de donner aux étudiants qui préfèrent ne pas participer à la mobilité sort ...[+++]


Highlights that the side-effects of the Bologna process and student mobility should be examined and evaluated; encourages Member States to make a greater effort to meet the objectives and to ensure the implementation of reforms agreed on within the framework of the Bologna process and mobility programmes, and to commit themselves to working together more effectively in order to correct their imperfections, so that they better reflect the needs of students and the academic community as a whole, and stimulate and support improvements to the quality of higher education.

souligne que les incidences secondaires du processus de Bologne et de la mobilité des étudiants devraient être examinées et évaluées; encourage les États membres à redoubler d'efforts pour réaliser les objectifs et assurer la mise en œuvre des réformes convenues dans le cadre du processus de Bologne et des programmes de mobilité, ainsi qu'à s'engager dans une coopération plus efficace pour corriger leurs lacunes, afin de mieux tenir compte des besoins des étudiants et de l'ensemble de la communauté universitaire et de stimuler et d'encourager l'amélioration de la qualité de l'enseignement supérieur.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Several studies suggest that families from higher income ranges benefit disproportionately.they do little to assist high need students and underrepresented groups, for example, students from low income families, students with disabilities, aboriginal students, adult learners to enter our post-secondary education system.

Plusieurs études indiquent que les familles à revenu élevé bénéficient de façon disproportionnée des diverses mesures fiscales [.] elles ne font pas grand chose pour aider les étudiants qui en ont le plus besoin et les groupes sous-représentés (p. ex., les étudiants provenant de familles à faible revenu, les étudiants handicapés, les étudiants Autochtones, les apprenants adultes, etc.) à entrer dans notre système d’éducation postsecondaire.


Education systems with early ‘tracking’[14] of students exacerbate differences in educational attainment due to social background, and thereby lead to even more inequitable outcomes in student and school performance.[15] Tracking has been considered effective in some Member States, where whole schools are tailored to groups of students with similar needs and levels of achievement.

Les systèmes éducatifs comportant un «tracking»[14] précoce des étudiants accentuent les différences de niveau d’études liées à l’origine sociale, ce qui rend les résultats obtenus par les élèves et les écoles encore plus inéquitables[15]. Le tracking est jugé efficace par certains États membres, où des écoles entières sont adaptées à des groupes d'étudiants présentant des besoins et un niveau d’instruction similaires.


Since 1995 the Government of Canada has offered non-repayable Canada study grants to students in specific kinds of situations, to high needs students, those with disabilities, part time students, to women in some doctoral programs and to students with dependants.

Depuis 1995, le gouvernement du Canada a offert des subventions canadiennes pour études non remboursables à des étudiants dans certaines situations, qu'il s'agisse d'étudiants grandement dans le besoin en passant par des étudiants handicapés, des étudiants à temps partiel, des femmes poursuivant des études doctorales et des étudiants ayant des personnes à charge.


ensuring the provision of high quality facilities and student services in tertiary education which are relevant to studentsneeds.

en proposant des installations et services de qualité élevée aux étudiants de l'enseignement supérieur qui soient adaptés à leurs besoins.


Whether it was in the Hutterite schools or in private schools that I supervised or in the public schools, whenever a claim was made for a special needs student, solid proof was needed that the money was being expended on that particular student.

Que ce soit dans les écoles huttériennes ou les écoles publiques, quand nous demandions de l'argent pour un élève ayant des besoins spéciaux, nous devions présenter de solides preuves attestant que l'argent était bien consacré à l'élève en cause.


This makes it more difficult to identify opportunities for improved services in another region, where costs range from $2,047—remember that I said it was $581 in one region, and now it is up to $2,047 in another region—to $65,650 per special needs student, and there is no process or mechanism to ensure that the students' needs are being served.

Il est donc plus difficile de déterminer comment améliorer les services dans une autre région où les coûts varient de 2 047 $—alors qu'ils se chiffraient à 581 $ dans la première—à 65 650 $ par étudiant ayant des besoins spéciaux. Or, aucun procédé, aucun mécanisme ne nous permet de garantir que cet argent sert à combler les besoins de ces étudiants.


w