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Abbreviated dialing number
Abbreviated dialling number
Naked short sale
Naked short selling
Naked shorting
Number of partially unemployed persons
Number of short time workers
Relative sunspot number
Short base line acoustic position reference system
Short base line acoustic positioning system
Short base line acoustic system
Short base line system
Short baseline acoustic system
Short code dialing number
Short code dialling number
Short number
Short radius horizontal well
Short radius well
Short synthetic
Short track skater
Short track speed skater
Short track speedskater
Short tracker
Short-baseline acoustic position indicator system
Short-baseline system
Short-radius horizontal well
Short-radius well
Short-track skater
Short-track speedskater
Short-turn radius well
Shorting cap
Shorting plug cap
Shorting plug protective cap
Skater
Sunspot number
Sunspot relative number
Synthetic short position
Synthetic short sale
Uncovered short sale
Uncovered short selling
Uncovered shorting
Wolf number
Wolf-Wolfer number
Zürich number

Traduction de «number short » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
abbreviated dialing number | abbreviated dialling number | short code dialing number | short code dialling number

numéro abrégé


number of partially unemployed persons | number of short time workers

nombre de chômeurs partiels




naked short sale | naked short selling | naked shorting | uncovered short sale | uncovered short selling | uncovered shorting

vente à découvert à nu | vente à découvert non couverte | vente à nu


short-baseline system [ short base line system | short-baseline acoustic position indicator system | short base line acoustic position reference system | short base line acoustic positioning system | short base line acoustic system | short baseline acoustic system ]

base courte [ réseau acoustique à base courte | base courte acoustique ]


short track speed skater | short track speedskater | short-track speedskater | short track skater | short-track skater | short tracker | skater

patineur de vitesse sur courte piste | patineuse de vitesse sur courte piste | patineur | patineuse


relative sunspot number [ sunspot relative number | sunspot number | Wolf number | Wolf-Wolfer number | Zürich number ]

nombre relatif de taches solaires [ nombre de taches solaires | nombre de Wolf | nombre de Zürich ]


short radius horizontal well [ short-radius horizontal well | short radius well | short-radius well | short-turn radius well ]

puits à faible rayon de courbure [ puits à petit rayon | puits à faible rayon | puits horizontal à faible rayon de courbure | puits horizontal à faible rayon ]


synthetic short position (1) | synthetic short sale (2) | short synthetic (3)

position courte synthétique (1) | vente à terme synthétique (2) | vente synthétique (3) | short synthétique (4)


shorting plug protective cap | shorting cap | shorting plug cap

prise court-circuitante
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(a) an Act may be cited by reference to its chapter number in the Revised Statutes, by reference to its chapter number in the volume of Acts for the year or regnal year in which it was enacted or by reference to its long title or short title, with or without reference to its chapter number; and

a) les lois peuvent être désignées par le numéro de chapitre qui leur est donné dans le recueil des lois révisées ou dans le recueil des lois de l’année ou de l’année du règne où elles ont été édictées, ou par leur titre intégral ou abrégé, avec ou sans mention de leur numéro de chapitre;


(Return tabled) Question No. 1187 Hon. Carolyn Bennett: With regard to First Nations policing: (a) which First Nations policing agreements will expire on March 31, 2013 or March 31, 2014, broken down by (i) community, (ii) type of agreement, (iii) population served by the agreement, (iv) number of officers funded by the agreement; (b) of these agreements that will expire on March 31, 2013 or March 31, 2014, which ones does the government plan to renew and what are the terms for each renewed agreement; (c) are any existing agreements being extended on a short-term basi ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 1187 L'hon. Carolyn Bennett: En ce qui concerne les services de police des Premières Nations: a) quelles ententes de services de police des Premières Nations arriveront à échéance le 31 mars 2013 ou le 31 mars 2014, les ententes étant classées selon (i) la collectivité, (ii) le type d’entente, (iii) la population servie par l’entente, (iv) le nombre d’agents financés par l’entente; b) parmi les ententes qui arriveront à échéance le 31 mars 2013 ou le 31 mars 2014, lesquelles le gouvernement prévoit-il renouveler, et quelle sera la durée de chaque entente renouvelée; c) parmi les ententes en vigueur actuellement, y en a ...[+++]


(Return tabled) Question No. 280 Ms. Jean Crowder: With regard to Service Canada: (a) where are the Employment Insurance (EI) processing centers currently located; (b) how many employees are at each EI processing centre; (c) where are the EI call centers currently located; (d) how many employees are at each EI call centre; (e) where are the Canada Pension Plan/Old Age Security (CPP/OAS) call centers currently located; (f) how many employees are at each CPP/OAS call center; (g) under the new national workload system for EI claim processing, what is the regional breakdown for processing workload; (h) what is the rate of sick leave use among Service Canada employees in total and specifically for (i) EI processing centers, (ii) EI call c ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 280 Mme Jean Crowder: En ce qui concerne Service Canada: a) où se trouvent actuellement les centres de traitement de l’assurance-emploi (AE); b) combien d’employés travaillent dans chacun des centres de traitement de l’AE; c) où se trouvent actuellement les centres d’appels de l’AE; d) combien d’employés travaillent dans chacun des centres d’appels de l’AE; e) où se trouvent actuellement les centres d’appels du Régime de pensions du Canada et de la Sécurité de la vieillesse (RPC/SV); f) combien d’employés travaillent dans chacun des centres d’appels du RPC/SV; g) en vertu du nouveau Système national de la charge de travail pour le traitement des demandes d’AE, quelle est la répartition régionale de ...[+++]


Number one: the promotion of independent TV productions; number two: the right of journalists and news organisations to access short extracts across the EU for the purpose of short reporting; and number three: reference to the need to have independent media authorities at national level, a reference that could only be adopted thanks to the strong support of the European Parliament.

Premièrement, la promotion des productions télévisées indépendantes; ensuite, le droit des journalistes et des organisations d’information d’accéder à de courts extraits dans l’ensemble de l’Union européenne à des fins de brefs reportages; et enfin, une référence à la nécessité de créer des autorités indépendantes des médias au niveau national, une référence que seul le soutien résolu du Parlement européen a permis d’inclure.


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As a result, as soon as the Canada Pension Plan Investment Board adopted an ethical position on its investments, with a certain number of guidelines to be discussed by its members and then made public, it seems to me that this would generate the necessary pressure to ensure that the investment strategies of our public funds and our pension funds strike that balance between short term profitability—for we must not delude ourselves, it is short term—and social conscience.

Ce n'est pas rien. Par conséquent, à partir du moment où l'Office d'investissement du régime de pensions du Canada adopterait une position éthique concernant ses placements, avec un certain nombre de balises qui devraient être discutées à son conseil d'administration et connues du public, il me semble qu'on crée cette pression nécessaire pour que, dans les stratégies d'investissement, nos fonds publics et nos fonds de pension aient cet équilibre entre la rentabilité à court terme—parce qu'il s'agit d'une rentabilité à court terme, il ne faut pas s'illusionner—et la performance sociale.


As the honourable senator pointed out, this is a short bill which would simply require both domestic and foreign air carriers to report the number of flight oversales, the number of items of lost baggage and the number of flight delays on a monthly basis to the Minister of Transport.

Comme le sénateur l'a fait remarquer, il s'agit d'un projet de loi fort court qui exige que les transporteurs tant nationaux qu'étrangers remettent chaque mois au ministre des Transports un rapport sur le nombre de surventes effectuées, le nombre de bagages égarés et le nombre de vols en retard.


In its communications the Commission announces a number of short-term measures, the extrapolation of MRLs, and medium-term actions such as incentives for industry, more flexible rules for the use of products and the revision of the existing legal instruments.

Dans ses communications, la Commission annonce une série de mesures à court terme, l'extrapolation des LMR, et des actions à moyen terme telles que des incitants pour l'industrie, un assouplissement de la réglementation s'agissant de l'utilisation de produits et une révision des instruments juridiques existants.


Unfortunately, however, this proposal – the Portuguese initiative – will create a number of problems because it does not really tie in with the other Schengen rules. Since, moreover, the situation is such that, in a very short time – in April, if I have understood correctly – the Commission is to come up with an initiative tackling all the problems surrounding the freedom to travel within the territory of the Member States, and since the Commission also shares my concern about the problems which the report will create, I very warmly r ...[+++]

La présente proposition - l'initiative portugaise - engendrera malheureusement un certain nombre de problèmes, car elle manque de cohérence par rapport aux autres règles de Schengen et étant donné que la Commission présentera dans peu de temps - en avril, si j'ai bien compris - une initiative visant à aborder l'ensemble de la problématique liée à la liberté de circulation dans les États membres et vu que la Commission partage également mon inquiétude à l'égard des problèmes qu'engendrera le rapport, je vous recommande vivement de voter pour mon rapport et de rejeter ainsi l'initiative portugaise au profit de la prochaine initiative, qui ...[+++]


According to estimates by Greenpeace, which has followed the WHO methodology, and according to the latest data (1997-1999) on atmospheric pollution as measured by the relevant state organisations, the cost in human lives in Greece is comparable with the number of road deaths (1342 and 7247 additional deaths annually, due to short and long-term consequences, respectively), while the social cost is put at Drs. 548 bn. and Drs.

Il ressort d'évaluations effectuées par GREENPEACE, selon la méthodologie utilisée par l'OMS et les données les plus récentes (1997-99) sur la pollution atmosphérique, telle que celle-ci a été mesurée par les services compétents de l'État, que son coût en vies humaines est comparable, en Grèce, à celui des accidents de la route (1 342 et 7 247 décès supplémentaires causés chaque année par, respectivement, les répercussions à court et à long terme), tandis que son coût social est évalué, respectivement, à 548 et 2 096 milliards de drachmes du fait des répercussions à court et à long terme.


According to estimates by GREENPEACE which has followed the WHO methodology and according to the latest data (1997-1999) on atmospheric pollution as measured by the relevant state organisations, the cost in human lives in Greece is comparable with the number of road deaths (1342 and 7247 additional deaths annually, due to short and long-term consequences, respectively), while the social cost is put at Drs. 548 bn. and Drs.

Il ressort d'évaluations effectuées par GREENPEACE, selon la méthodologie utilisée par l'OMS et les données les plus récentes (1997-99) sur la pollution atmosphérique, telle que celle-ci a été mesurée par les services compétents de l'État, que son coût en vies humaines est comparable, en Grèce, à celui des accidents de la route (1 342 et 7 247 décès supplémentaires causés chaque année par, respectivement, les répercussions à court et à long terme), tandis que son coût social est évalué, respectivement, à 548 et 2 096 milliards de drachmes du fait des répercussions à court et à long terme.


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