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Develop defence policies
Establish defence policies
Evaluate defence policies
Podestà Report
Prepare defence strategies

Vertaling van "parliament's strategy preparing " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Podestà Report | Preparing for the Parliament of the Enlarged European Union

Préparation du Parlement européen à l'Union européenne élargie | Rapport Podestà


establish defence policies | prepare defence strategies | develop defence policies | evaluate defence policies

élaborer des politiques de défense


Ad hoc Committee of the whole for the preparation of the international development strategy for the fourth United Nations development decade

Comité spécial plénier chargé d'élaborer la Stratégie internationale du développement pour la quatrième Décennie des Nations unies pour le développement
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Biodiversity, forests, land || EU Biodiversity Strategy to 2020, work on biodiversity valuation and ecosystem services Forest Action Plan; review of Forestry Strategy Preparation Land as Resource Communication Digital Observatory for Protected Areas as a component of the Global Earth Observation System of System of Systems (GEOSS) || CBD Strategic Plan and the 20 Aichi Targets Support the Economics of Ecosystems and Biodiversity (TEEB) and Wealth Accounting and Valuation of Ecosystem Services (WAVES) Implement the Environment and Nat ...[+++]

Biodiversité, forêts, terres || Stratégie de l’UE en faveur de la biodiversité à l’horizon 2020; travaux sur l’évaluation de la biodiversité et les services écosystémiques Plan d’action en faveur des forêts; révision de la stratégie forestière Communication sur la préparation à l’utilisation des terres en tant que ressources Observatoire numérique des zones de protection en tant qu’élément du réseau mondial des systèmes d’observation de la Terre (GEOSS) || Plan stratégique de la CDB et les 20 objectifs d’Aichi Soutien à l’économie d ...[+++]


(2) The Minister shall lay before Parliament the report prepared under subsection (1) within fifteen days after it is prepared or, if Parliament is not then sitting, on any of the first fifteen days next thereafter that either House of Parliament is sitting.

(2) Le ministre dépose son rapport devant le Parlement dans les quinze jours suivant son achèvement ou, si celui-ci ne siège pas, dans les quinze premiers jours de séance ultérieurs de l’une ou l’autre chambre.


(2) The Minister shall lay before Parliament the report prepared under subsection (1) within fifteen days after it is prepared or, if Parliament is not then sitting, on any of the first fifteen days next thereafter that either House of Parliament is sitting.

(2) Le ministre dépose son rapport devant le Parlement dans les quinze jours suivant son achèvement ou, si celui-ci ne siège pas, dans les quinze premiers jours de séance ultérieurs de l’une ou l’autre chambre.


—description of the obligatory community-led local development (hereafter ‘CLLD’) elements of which the LEADER measure is composed: preparatory support, implementation of operations under the CLLD strategy, preparation and implementation of cooperation activities of the local action group (hereafter ‘LAG’), running costs and animation, referred to in Article 35(1) of Regulation (EU) No 1303/2013.

—description des éléments obligatoires du développement local mené par les acteurs locaux dont la mesure Leader est composée: soutien préparatoire, mise en œuvre des opérations relevant de la stratégie de développement local mené par les acteurs locaux, préparation et mise en œuvre des activités de coopération du groupe d’action locale (ci-après «GAL»), frais de fonctionnement et animation, visés à l’article 35, paragraphe 1, du règlement (UE) no 1303/2013.


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description of the obligatory community-led local development (hereafter ‘CLLD’) elements of which the LEADER measure is composed: preparatory support, implementation of operations under the CLLD strategy, preparation and implementation of cooperation activities of the local action group (hereafter ‘LAG’), running costs and animation, referred to in Article 35(1) of Regulation (EU) No 1303/2013.

description des éléments obligatoires du développement local mené par les acteurs locaux dont la mesure Leader est composée: soutien préparatoire, mise en œuvre des opérations relevant de la stratégie de développement local mené par les acteurs locaux, préparation et mise en œuvre des activités de coopération du groupe d’action locale (ci-après «GAL»), frais de fonctionnement et animation, visés à l’article 35, paragraphe 1, du règlement (UE) no 1303/2013.


The Commission shall ensure the implementation of annual work programmes and inform the European Parliament of their preparation and implementation comprehensively and without delay.

La Commission assure la mise en œuvre des programmes de travail annuels et informe immédiatement et pleinement le Parlement européen de leur élaboration et de leur application.


The petitioners call upon Parliament to use its influence in international financial institutions to cancel multilateral debt of impoverished countries, to cancel bilateral debt that developing countries owe to Canada, to continue to increase Canada's official development assistance to meet the goal of 0.7% of gross national income, while increasing support for the United Nations global fund to fight AIDS, tuberculosis and malaria and to promote sustainable development strategies prepared in-country with a high le ...[+++]

Les pétitionnaires appellent le Parlement à se servir de son influence auprès des institutions financières internationales afin qu'elles annulent la dette multilatérale des pays pauvres, annulent la dette bilatérale que des pays en développement doivent au Canada, continuent d'accroître l'aide publique au développement du Canada pour qu'elle atteigne l'objectif de 0,7 p. 100 du revenu national brut, tout en augmentant l'appui au Fonds mondial des Nations Unies pour la lutte contre le sida, la tuberculose et le paludisme, et pour promouvoir des stratégies de dévelo ...[+++]


Honourable senators, this terrible case of Mr. Mulroney and this Airbus affair is a poignant example of the catastrophic effects of Parliament's failure or disinclination to hold the Attorney General responsible, and demonstrates that many in government and parliament today are prepared to discard the doctrines of ministerial responsibility and responsible government.

Honorables sénateurs, cette terrible cause à laquelle M. Mulroney est partie l'affaire Airbus constitue un exemple frappant des effets catastrophiques qu'entraînent la réticence du Parlement à demander des comptes au procureur général et son refus de le faire, et montre que nombreux sont ceux au sein du gouvernement et du Parlement qui sont prêts à rejeter la doctrine de la responsabilité ministérielle et du gouvernement responsable.


It reveals that in spite of a host of different measures adopted by Member States the under representation of women in governments and Parliaments, and committees preparing decisions as well as in the higher levels of the labour market has not changed considerably.

Il montre qu'en dépit des diverses mesures adoptées par les États membres, la sous-représentation des femmes au sein des gouvernements, des parlements, des commissions préparant les décisions et aux niveaux supérieurs de responsabilité sur le marché du travail n'a pas considérablement changé.


[3] In this section, we have drawn on a study report prepared by the Library of Parliament: C. Collin, National Drug Policy: France, Ottawa: Library of Parliament, 2001, report prepared for the Senate Special Committee on Illegal Drugs.

[3] Pour cette section, nous avons bénéficié du rapport d’étude préparé par la Bibliothèque du Parlement : Collin, C., (2001) Politique nationale en matière de drogues : France. Ottawa : Bibliothèque du Parlement, rapport préparé pour le Comité spécial du Sénat sur les drogues illicites.




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Date index: 2023-04-05
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