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Beta interaction
Inherent weakness failure
Inherent weakness fault
Poor ammonia water
WIMP
Weak AI
Weak ammonia liquor
Weak artificial intelligence
Weak force
Weak gas liquor
Weak interaction
Weak liquor
Weak nuclear force
Weak solution
Weakly caking coals
Weakly coking coals
Weakly interacting massive particle
Weakly interactive massive particle

Vertaling van "range weaknesses " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
weak nuclear force | weak force | weak interaction | beta interaction

interaction nucléaire faible | interaction faible | force nucléaire faible | force faible


weakly caking coals | weakly coking coals

charbons peu cokéfiants


poor ammonia water | weak ammonia liquor | weak gas liquor

eau ammoniacale faible | eau ammoniacale pauvre


weak liquor | weak solution

liqueur pauvre | solution faible | solution pauvre


A rare subtype of autosomal dominant Charcot-Marie-Tooth disease type 2 with characteristics of adolescent to adulthood-onset of symmetrical, slowly progressive distal muscle weakness and atrophy (with a predominant weakness of the distal lower limbs

maladie de Charcot-Marie-Tooth autosomique dominante type 2Q


weak artificial intelligence | weak AI

intelligence artificielle faible | IA faible


weakly interacting massive particle | WIMP | weakly interactive massive particle

mauviette | particule interagissant faiblement | PIF | particule massive interagissant faiblement


inherent weakness failure [ inherent weakness fault ]

défaillance due à une faiblesse inhérente [ défaillance par fragilité inhérente ]


A form of familial primary hypomagnesemia characterized by low serum magnesium values but inappropriate normal urinary magnesium values (i.e. renal hypomagnesemia). The typical symptoms are weakness of the limbs, vertigo, headaches, seizures, brisk t

hypomagnésémie primaire familiale avec normocalciurie et normocalcémie


A rare developmental defect during embryogenesis syndrome, with characteristics of normal female karyotype, normal ovaries, male or ambiguous genitalia, urinary tract malformations (ranging from bilateral renal agenesis to mild unilateral hydronephro

syndrome d'anomalie du développement sexuel 46,XX-anomalies anorectales
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Weak administrations in different Member States pose problems ranging from difficulties of doing business to poor implementation of EU funds and poor transposition of EU law.

La faiblesse des administrations dans différents États membres pose des problèmes: difficultés à exercer une activité économique, mise en œuvre insuffisante des fonds de l’UE, transposition inadéquate du droit de l’UE, etc.


The weaknesses of the current situation have once again been exposed by the range of different measures adopted by Member States, in particular in the road haulage sector, in response to the increased oil prices in 2000.

Les faiblesses de la situation actuelle ont de nouveau été mises en évidence par la série de mesures diverses adoptées par les États membres, en particulier dans le secteur du transport routier, en réponse à la hausse des prix du pétrole en 2000.


AN. whereas in its third implementation report, of 27 November 2013, nine years after the second report and without any of the deficiencies recognised in that report having been rectified, the Commission identified further wide-ranging weaknesses and shortcomings in the Safe Harbour and concluded that the current implementation could not be maintained; whereas the Commission has stressed that wide-ranging access by US intelligence agencies to data transferred to the US by Safe Harbour-certified entities raises additional serious ques ...[+++]

AN. considérant que dans son troisième rapport de mise en œuvre, du 27 novembre 2013, neuf ans après le deuxième rapport et sans qu'aucune des lacunes recensées dans ce rapport ait été rectifiée, la Commission a relevé d'autres lacunes et faiblesses importantes concernant les principes de la «sphère de sécurité» et a conclu que l'application actuelle ne pouvait se poursuivre; que la Commission a souligné que le vaste accès accordé aux agences de renseignement américaines aux données transférées vers les États-Unis par des entités adhérant aux principes de la «sphère de sécurité» pose d'autres questions majeures quant à la continuité de ...[+++]


AM. whereas in its third implementation report, of 27 November 2013, nine years after the second report and without any of the deficiencies recognised in that report having been rectified, the Commission identified further wide-ranging weaknesses and shortcomings in the Safe Harbour and concluded that the current implementation could not be maintained; whereas the Commission has stressed that wide-ranging access by US intelligence agencies to data transferred to the US by Safe Harbour-certified entities raises additional serious ques ...[+++]

AM. considérant que dans son troisième rapport de mise en œuvre, du 27 novembre 2013, neuf ans après le deuxième rapport et sans qu'aucune des lacunes recensées dans ce rapport ait été rectifiée, la Commission a relevé d'autres lacunes et faiblesses importantes concernant les principes de la "sphère de sécurité" et a conclu que l'application actuelle ne pouvait se poursuivre; que la Commission a souligné que le vaste accès accordé aux agences de renseignement américaines aux données transférées vers les États-Unis par des entités adhérant aux principes de la "sphère de sécurité" pose d'autres questions majeures quant à la continuité de ...[+++]


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Acknowledges the setting up and development of the SCI, which plays an important role in promoting cultural change and improving business ethics, and which has resulted in the adoption of a set of principles of good practice for vertical relationships in the food supply chain and a voluntary framework for the implementation of those principles which only in the second year of its operation already numbers over one thousand participating companies from across the entire EU, and those mainly SMEs; welcomes the progress made so far, and believes that efforts to promote fair trading practices in the food supply chain should make a real impact but cannot currently be considered sufficient to tackle the problem of UTPs in the food supply chain; ...[+++]

se réjouit de la création et du développement de l'initiative relative à la chaîne d'approvisionnement, qui joue un rôle important pour promouvoir le changement culturel et améliorer l'éthique commerciale, et qui a abouti à l'adoption d'un ensemble de principes de bonnes pratiques dans le cadre des relations verticales dans la chaîne d'approvisionnement alimentaire, ainsi qu'à l'établissement d'un cadre volontaire pour la mise en œuvre de ces principes, qui compte déjà, dans sa deuxième année de fonctionnement, plus de mille entreprises participantes de toute l'Union, principalement des PME; se félicite des progrès réalisés à ce jour et considère que les efforts visant à promouvoir les pratiques commerciales loyales dans la chaîne d'approv ...[+++]


However, not all Member States are affected by VAT losses to the same extent (the VAT gap ranges between 4% and 41%. A recent study [see here] suggests that on average 36% of the VAT gap is due to VAT fraud.VAT fraud results from the weaknesses in the current VAT system and the way in which tax administrations manage the VAT system.

Cependant, tous les États membres ne sont pas touchés dans la même mesure par les pertes de TVA (l'écart de TVA varie de 4 % à 41 %). Selon une étude récente [voir ici], 36 % de l'écart de TVA en moyenne découlent de la fraude à la TVA.Cette fraude résulte des failles dans le système de TVA en vigueur et de la manière dont les administrations fiscales gèrent ce système.


84. Notes with concern that many developing countries find themselves particularly vulnerable to tax avoidance activities by MNCs, and that the main cause of missed revenue for developing countries’ national budgets lies in the transfer pricing practices of MNCs ; stresses, furthermore, that these countries find themselves in a very weak bargaining position in relation to certain MNCs or foreign direct investors ‘shopping around’ the world in search of tax subsidies and exemptions; denounces the fact that annual losses suffered by national budgets in tax revenues are estimated to range ...[+++]

84. relève avec préoccupation que de nombreux pays en développement sont particulièrement vulnérables à l'évasion fiscale des entreprises, et que la principale cause de manque à gagner dans le budget national des pays en développement est à rechercher du côté des pratiques d'établissement de prix de transfert des multinationales ; souligne, en outre, que ces pays disposent d'une marge de manœuvre très restreinte dans les négociations avec certaines multinationales ou certains investisseurs directs étrangers qui "font leur marché", parcourant le monde à la recherche de subventions et d'exonérations fiscales; dénonce le fait que, selon l ...[+++]


18. Urges the Member States to favour robustness with regard to membership and implementation of the treaty, as opposed to favouring a weak treaty with universal consensus; in line with Article 5.3 of the treaty, furthermore, encourages all states to apply its provisions to the broadest possible range of conventional arms;

18. prie instamment les États membres de contribuer à la force du traité du point de vue de l'adhésion et de son application plutôt que de se contenter d'un traité modeste qui recueillerait un consensus universel; encourage par ailleurs, conformément à l'article 5, paragraphe 3, du traité, tous les États à en appliquer les dispositions aux armements conventionnels pris dans leur éventail le plus large;


Weak administrations in different Member States pose problems ranging from difficulties of doing business to poor implementation of EU funds and poor transposition of EU law.

La faiblesse des administrations dans différents États membres pose des problèmes: difficultés à exercer une activité économique, mise en œuvre insuffisante des fonds de l’UE, transposition inadéquate du droit de l’UE, etc.


In connection with that, I would ask that you pay special attention to supporting a range of political parties, both in Tunisia and in Egypt. These are weak parties.

À cet égard, je demanderais que vous accordiez une attention particulière au soutien d’une série de partis politiques, tant en Tunisie qu’en Égypte. Ces partis sont faibles.




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Date index: 2024-04-20
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