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Community regional policy
DG Regional and Urban Policy
Describe regional financial situations
Describe the financial situation of a region
Describing the financial situation of a region
Directorate-General XVI-Regional Policy and Cohesion
Directorate-General for Regional Policy
Directorate-General for Regional and Urban Policy
EU regional policy
Economic area
Economic region
Economic space
Economic zone
European Union regional policy
Inter-regional planning
Islands in region of Australia
REGEN
Regional Policy DG
Regional management
Regional plan
Regional planning
Regional plans
Regional policy committee
Regional policy of the EU
Regional policy of the European Union
Regional programming
Regions of Australia
Territorial planning

Traduction de «region stredny » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
EU regional policy [ Community regional policy | European Union regional policy | regional policy committee | regional policy of the EU | regional policy of the European Union ]

politique régionale de l'UE [ comité de politique régionale | politique régionale communautaire | politique régionale de l'Union européenne ]


economic region [ economic area | economic zone | Economic space(ECLAS) | Economic area(STW) ]

région économique [ espace économique | zone économique ]


regional planning [ inter-regional planning | regional management | regional plan | regional programming | territorial planning | regional plan(GEMET) | regional plans(UNBIS) ]

planification régionale [ aménagement régional | planification du territoire | planification interrégionale | plan régional | programmation régionale ]


DG Regional and Urban Policy | Directorate-General for Regional and Urban Policy | Directorate-General for Regional Policy | Directorate-General XVI-Regional Policy and Cohesion | Regional Policy DG

DG Politique régionale | DG Politique régionale et urbaine | direction générale de la politique régionale | direction générale de la politique régionale et urbaine | Direction générale XVI-Politique régionale et cohésion


A rare neuroendocrine neoplasm arising from neural crest-derived paraganglion cells (most often in the para-aortic region at the level of renal hilii, organ of Zuckerkandl, thoracic paraspinal region, bladder and carotid body) not associated with cat

paragangliome non sécrétant


Committee on Regional Policy, Regional Planning and Relations with Regional and Local Authorities

Commission de la politique régionale, de l'aménagement du territoire et des relations avec les pouvoirs régionaux et locaux


Community initiative aimed at improvement of energy infrastructures in the peripheral regions | Community initiative in favour of regions whose development is lagging behind (Objective 1 regions) and which are inadequately equipped with energy infrastructures | REGEN [Abbr.]

initiative en faveur des régions en retard de développement (régions de l'objectif 1) insuffisamment équipées en infrastructures énergétiques | Programme d'initiative communautaire concernant des interconnexions énergétiques | REGEN [Abbr.]


describing the financial situation of a region | give an account of the financial situation of a region | describe regional financial situations | describe the financial situation of a region

décrire la situation financière d’une région




Islands in region of Australia

îles dans la région de l'Australie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Indeed, the level of spending relative to GDP in Prague and the surrounding region of Stredny Cechy taken together amounted to almost 2½% of GDP, which is significantly higher than in any region in Spain or Italy and above the level in all French regions apart from Ile de France and Midi-Pyrénées.

De fait, le niveau des dépenses par rapport au PIB s'élève à Prague et dans la région environnante de Stiední echy prises ensemble à près de 2,5%, chiffre nettement supérieur à celui de toutes les régions espagnoles ou italiennes et supérieur à celui de toutes les régions françaises en dehors de l'Ile-de-France et de Midi-Pyrénées.


Again, the need for this differs between regions, reflecting the variation in the scale of expenditure on RD , the presence of research centres and the extent of linkages between these and local business (RD expenditure, for example, varies from 1 of GDP in Slovenia, and almost 4% in Stredni Cechy, the region surrounding Prague, to under of GDP in Latvia, Bulgaria and Romania and only around 0.2% or less in a number of regions in Poland, Hungary and Bulgaria.)

A nouveau, le besoin diffère d'une région à l'autre, ce qui reflète les écarts dans l'ampleur des dépenses de RD, la présence de centres de recherche et la densité des liaisons entre ceux-ci et les entreprises locales (Par exemple, les dépenses de RD varient de 1,5% du PIB en Slovénie et de près de 4% à Stredni Cechy, la région qui entoure Prague, à moins de 0,5% du PIB en Lettonie, en Bulgarie et en Roumanie et à environ 0,2% seulement ou moins dans plusieurs régions de Pologne, de Hongrie et de Bulgarie.)


This relative concentration of expenditure in the more prosperous regions, however, owes much less to the location of business spending than in the EU (The one exception is Stredny Cechy in the Czech Republic, where the high level of spending is wholly due to the scale of expenditure by business enterprises.) In Prague, business spending on RD in relation to GDP was below the national average and the high expenditure overall is the result of high spending by government and higher education establishments.

Cependant, la concentration relative des dépenses dans les régions les plus prospères doit moins à la localisation des dépenses des entreprises que dans l'Union européenne (La seule exception est la région de Stiední echy en République tchèque, où le niveau élevé des dépenses est entièrement dû à l'ampleur des dépenses des entreprises.) A Prague, les dépenses des entreprises de RD par rapport au PIB étaient inférieures à la moyenne nationale et le niveau élevé de la dépense globale était dû aux fortes dépenses du secteur public et des établissements d'enseignement supérieur.


Students in tertiary education as a proportion of the population aged 20-24: the widest regional disparities are in Belgium (best: Brussels Capital, 120.7%*; worst: Province of Luxembourg, 23.4%) followed by the Czech Republic (best: Prague, 100%; worst: Střední Čechy, 5.6%) and Austria (best: Vienna, 100%; worst: Voralberg, 7.3%).

Pourcentage d'étudiants dans l'enseignement supérieur parmi les 20-24 ans: les disparités régionales les plus importantes sont enregistrées en Belgique (120,7 %*: Bruxelles‑Capitale, contre 23,4 %: province de Luxembourg), suivie par la République tchèque (100 %: Prague, contre 5,6 %: Střední Čechy) et l'Autriche (100 %: Vienne, contre 7,3 %: Voralberg).


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Today’s vote concerned a request for support for 634 workers in the enterprise Unilever ČR, operating in the retail sector in the NUTS II region of Střední Čechy, amounting to a sum of EUR 323 820 financed by the EGF.

Le vote d’aujourd’hui concernait une demande d’intervention du FEM pour les 634 licenciements intervenus dans l’entreprise du secteur de la distribution Unilever ČR, dans la région NUTS II de Střední Čechy, pour un montant total de 323 820 euros.


− (PT) The request relates to 634 redundancies from the company Unilever ČR, which operates in the retail sector in the Czech region of Střední Čechy.

− (PT) La demande se rapporte à 634 licenciements survenus dans l’entreprise du secteur de la distribution Unilever ČR, dans la région de Střední Čechy en République tchèque.


This application, the second to be approved under the 2011 EU Budget, was submitted to the Commission on 24 March 2010 and concerns 634 workers from the company Unilever ČR, in the Střední Čechy region, who were working in the retail sector.

Cette demande, la deuxième à l’examen dans le cadre du budget 2011, a été présentée à la Commission le 24 mars 2010 et se rapporte à 634 licenciements survenus dans l’entreprise du secteur de la distribution Unilever ČR, dans la région de Střední Čechy.


D. whereas the Czech Republic has requested assistance in respect of cases concerning 634 redundancies (all targeted for assistance) in the enterprise Unilever ČR, spol.sr.o, operating in the retail sector in the NUTS II region of Střední Čechy,

D. considérant que la République tchèque a demandé une aide pour faire face à 634 licenciements (tous visés par les mesures d'aide) survenus dans l'entreprise du secteur de la distribution Unilever ČR spol.s r.o., dans la région NUTS II de Střední Čechy,


D. whereas the Czech Republic has requested assistance in respect of cases concerning 634 redundancies (all targeted for assistance) in the enterprise Unilever ČR, spol.sr.o operating in the retail sector in the NUTS II region of Střední Čechy,

D. considérant que la République tchèque a demandé une aide pour faire face à 634 licenciements (tous visés par les mesures d'aide) survenus dans l'entreprise du secteur de la distribution Unilever ČR spol.s r.o., dans la région NUTS II de Střední Čechy,


Under this decision, maximum aid intensities applicable in the Czech Republic will be limited, in net grant equivalent, to 20% of costs in the region of Praha, 50% in the regions of Stredni Cechy and Moravskolezsko, 49% in the regions of Severozápad and Strední Morava, 48% in the regions of Severovýchod and Jihovýchod and 46% in the region of Jihozápad.

Au titre de cette décision, l'intensité maximale des aides applicables à la République tchèque sera limitée, en équivalent-subvention net, à 20 % des coûts dans la région de Prague, à 50 % dans les régions de Stredni Cechy et Moravskolezsko, à 49 % dans les régions de Severozápad et Strední Morava, à 48 % dans les régions de Severovýchod et Jihovýchod et à 46 % dans la région de Jihozápad.


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