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Crop requirements
Crop water requirements
Diagnose nursing care
Diagnose nursing care requirements
Diagnose nursing-care
Establish work requirements
Fertilizer needs
Fertilizer requirement
Fertilizer requirements
Identify required work
Identify requirements of the work
Identify work requirements
Irrigation requirements
Labor force requirements
Labor needs
Labor requirements
Labour force requirements
Labour needs
Labour requirements
Manpower needs
Manpower requirements
Manurial requirement
Manurial requirements
Map out customer requirements into pragmatic action
Map out customer requirements into pragmatic actions
Map out pragmatic actions of customer requirements
Minimum NPSH
Minimum required NPSH
NPSH required
NPSHR
Net positive suction head required
Point out nursing care requirements
Required NPSH
Water requirements
Work force needs
Worker requirement
Workforce needs
Workforce requirements

Vertaling van "requirements point " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
diagnose nursing-care | point out nursing care requirements | diagnose nursing care | diagnose nursing care requirements

diagnostiquer des soins infirmiers


site requiring remedial action from the environmental point of view

site exigeant des actions de restauration du point de vue de l'environnement


manpower requirements [ manpower needs | labour force requirements | labour needs | labour requirements | workforce requirements | worker requirement | workforce needs | work force needs | labor force requirements | labor needs | labor requirements ]

besoins en main-d'œuvre [ effectif nécessaire ]


crop requirements | crop water requirements | irrigation requirements | water requirements

besoins en eau | besoins en eau des cultures


fertilizer needs | fertilizer requirement | fertilizer requirements | manurial requirement | manurial requirements

besoins en engrais


map out customer requirements into pragmatic action | map out pragmatic actions of customer requirements | map out customer requirements into pragmatic actions | mapping out customer requirements into pragmatic actions

traduire les exigences de clients en actions concrètes


establish work requirements | identify work requirements | identify required work | identify requirements of the work

cerner les exigences de l'œuvre


Maintenance Requirements for the Issuance of Extended Charter & Points Abroad Operational Authority

Exigences de maintenance pour l'obtention d'une autorisation pour l'exploitation d'affrètements prolongés et pour l'exploitation entre points à l'étranger


Seminar on the Requirements of Steel Industries in ECE Countries Developing from the Economic Point of View

Séminaire sur les besoins des industries sidérurgiques des pays de la CEE qui sont en développement du point de vue économique


net positive suction head required | NPSHR | NPSH required | required NPSH | minimum NPSH | minimum required NPSH

NPSH requis | NPSH nécessaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In view of this requirement, point 3(i) of Annex I to Delegated Regulation (EU) No 639/2014 provides that Member States are to notify the amounts for the financing of each voluntary coupled support measure.

Au vu de cette exigence, l'annexe I, point 3 i), du règlement délégué (UE) no 639/2014 dispose que les États membres sont tenus de notifier les montants destinés au financement de chaque mesure de soutien couplé facultatif.


14. Notes that some investors in the banking and insurance sectors need to adapt their business models to evolving and tightened regulatory requirements; points out that these requirements are supposed to strengthen the financing of the real economy and should contribute to the overarching EU objectives aimed at a sustainable, inclusive and smart economy;

14. constate que certains investisseurs du secteur bancaire et du secteur des assurances doivent adapter leurs modèles d'activité à l'évolution des exigences réglementaires et à leur durcissement; souligne que ces exigences sont censées renforcer le financement de l'économie réelle et devraient contribuer à l'accomplissement des objectifs généraux de l'Union européenne au service d'une économie durable, inclusive et intelligente;


14. Notes that some investors in the banking and insurance sectors need to adapt their business models to evolving and tightened regulatory requirements; points out that these requirements are supposed to strengthen the financing of the real economy and should contribute to the overarching EU objectives aimed at a sustainable, inclusive and smart economy;

14. constate que certains investisseurs du secteur bancaire et du secteur des assurances doivent adapter leurs modèles d'activité à l'évolution des exigences réglementaires et à leur durcissement; souligne que ces exigences sont censées renforcer le financement de l'économie réelle et devraient contribuer à l'accomplissement des objectifs généraux de l'Union européenne au service d'une économie durable, inclusive et intelligente;


23. Recalls that effective implementation of the Protocol depends on actions to be taken both in developing and developed countries; notes that the elaboration of ABS legislation in developing countries is a precondition for the obligation of user countries to comply with Prior Informed Consent (PIC) requirements; points out, however, that this request poses a real challenge for them as it requires substantial legal and institutional capacity building;

23. rappelle que la mise en œuvre efficace du protocole nécessite de prendre des mesures dans les pays en développement comme dans les pays développés; observe que l'élaboration d'une législation en matière d'accès et de partage des avantages dans les pays en développement est indispensable avant de rendre obligatoire pour les pays utilisateurs le respect des obligations en matière de consentement préalable donné en connaissance de cause; fait toutefois remarquer que cette exigence représente un réel problème pour ces pays et nécessite un renforcement significatif des capacités sur les plans juridique et institutionnel;


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23. Recalls that effective implementation of the Protocol depends on actions to be taken both in developing and developed countries; notes that the elaboration of ABS legislation in developing countries is a precondition for the obligation of user countries to comply with Prior Informed Consent (PIC) requirements; points out, however, that this request poses a real challenge for them as it requires substantial legal and institutional capacity building;

23. rappelle que la mise en œuvre efficace du protocole nécessite de prendre des mesures dans les pays en développement comme dans les pays développés; observe que l'élaboration d'une législation en matière d'accès et de partage des avantages dans les pays en développement est indispensable avant de rendre obligatoire pour les pays utilisateurs le respect des obligations en matière de consentement préalable donné en connaissance de cause; fait toutefois remarquer que cette exigence représente un réel problème pour ces pays et nécessite un renforcement significatif des capacités sur les plans juridique et institutionnel;


in the second column, special requirements, point (b) is replaced by the following:

dans la deuxième colonne (exigences particulières), le point b) est remplacé par le texte suivant:


in the second column, special requirements, point (c) is replaced by the following:

dans la deuxième colonne (exigences particulières), le point c) est remplacé par le texte suivant:


The annual surveillance in a country or region following the achievement of the required points target, shall be no less than the amount required for one-seventh of its total Type B surveillancetarget’.

La surveillance annuelle exercée dans un pays ou une région après que la valeur cible prescrite a été atteinte ne peut être inférieure au nombre requis pour un septième de la valeur cible totale pour la surveillance de type B».


2. Before 1 January 2008, the Commission, in accordance with the procedure referred to in Article 16(2), shall further refine and complement as required points 2 to 6 of Annex IV, whilst respecting the general framework set out in Annex IV.

2. Avant le 1er janvier 2008, la Commission, conformément à la procédure visée à l'article 16, paragraphe 2, met au point et complète selon les besoins les points 2 à 6 de l'annexe IV, tout en respectant le cadre général figurant à l'annexe IV.


9. Insists that relaxing the existing system on freedom of movement and visa requirements will only be possible on a case-by-case approach and after positive evaluation by the EU of the country's capacity to prevent illegal immigration, combat organised crime and cope with the Schengen requirements; points out, nevertheless, that procedures to acquire a visa should be as user-friendly as possible;

9. insiste sur le fait qu'il ne sera possible de libéraliser le système existant de liberté de circulation et d'octroi de visas que selon une approche au cas par cas et après une évaluation positive par l'Union européenne de la capacité du pays de prévenir l'immigration illégale, lutter contre le crime organisé et satisfaire aux exigences de Schengen; souligne néanmoins que les procédures d'obtention de visas doivent être aussi conviviales que possibles;


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