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Assist in the conducting of flight checks
CRT based flight deck
CRT configured flight deck
Cathode ray tube-based flight deck
Cathode ray tube-configured flight deck
Company-specific risk
Complete official flight authorisation documentation
Credit risk
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Diversifiable risk
Draw up flight dispatch release
Draw up official flight authorisation documentation
ERM
Enterprise risk management
Exchange risk
Explosion hazard
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Financial risk
Fire danger
Fire hazard
Fire risk
Flight risk
Foreign exchange rate risk
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Industrial hazard
Interest rate risk
Liquidity risk
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Macroprudential risk
Market risk
Pre-flight actions for IFR flights
Pre-flight checks for IFR flights
Pre-flight procedures for IFR flights
Preparation activities for IFR flights
Prepare flight dispatch release
Residual risk
Risk analysis
Risk assessment
Risk management
Risk of explosion
Sovereign risk
Support flight check activities
Support flight checks to ensure safety of aircraft
Systematic risk
Systemic risk
Technological risk
Toxic hazard
Toxic risk
Unsystematic risk

Vertaling van "risk flight " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


financial risk [ credit risk | default risk | exchange risk | foreign exchange rate risk | interest rate risk | liquidity risk | loan risk | macroprudential risk | market risk | sovereign risk | systematic risk | systemic risk ]

risque financier [ risque de change | risque de crédit | risque de défaillance | risque de liquidité | risque de marché | risque de taux d'intérêt | risque macroprudentiel | risque souverain | risque systématique | risque systémique ]


pre-flight actions for IFR flights | pre-flight checks for IFR flights | pre-flight procedures for IFR flights | preparation activities for IFR flights

procédures de pré-vol pour vols IFR


risk management [ enterprise risk management | ERM | risk analysis | risk assessment | risk assessment(UNBIS) ]

gestion du risque [ analyse du risque | évaluation du risque | gestion des risques | gestion du risque d’entreprise ]


support flight check activities | support flight checks to ensure safety of aircraft | assist in the conducting of flight checks | assist in the performance of in-flight and pre-flight checks

prêter assistance pendant l’exécution de contrôles aériens


industrial hazard [ explosion hazard | explosion risk | fire danger | fire hazard | fire risk | risk of explosion | technological risk | toxic hazard | toxic risk ]

risque industriel [ risque d'explosion | risque d'incendie | risque technologique | risque toxique ]


cathode ray tube-based flight deck | cathode ray tube-configured flight deck | CRT based flight deck | CRT configured flight deck

poste de pilotage doté d'écrans


draw up flight dispatch release | draw up official flight authorisation documentation | complete official flight authorisation documentation | prepare flight dispatch release

préparer l'autorisation de régulation des vols


company-specific risk | diversifiable risk | idiosyncratic risk | residual risk | unsystematic risk

risque résiduel


Flight Plan: Managing the Risks in Aviation Security - Report of the Advisory Panel

Plan de vol : Gérer les risques de la sûreté du transport aérien - Rapport du Comité consultatif
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
What about the practical issues of pouching on high-risk flights, and also the pre-delivery of manifests on particular flights, to give our local authorities in an airport a leg up when they're going to deal with specifically high-risk flights?

Qu'en est-il des problèmes pratiques que posent, par exemple, la retenue de documents pour les mettre dans la sacoche de bord sur les vols à risque élevé ainsi que la livraison anticipée de manifestes sur certains vols afin de donner aux autorités aéroportuaires locales une longueur d'avance lorsqu'elles doivent traiter avec des vols où le risque est particulièrement élevé?


The use of several centres for collecting and supplying this information will improve the risk evaluation and relevant flight scheduling. The role of crisis management institutions must be clarified to ensure that operators receive this information which they need for making decisions.

La consultation de plusieurs centres de collecte et de diffusion de ces informations permettra une meilleure évaluation des risques et une programmation adéquate du vol. Il convient de préciser le rôle des institutions dans la gestion de la crise afin de veiller à ce que les compagnies reçoivent ces informations et à ce qu’elles décident en connaissance de cause.


However, in light of our complementary security systems and the security cooperation of Canada and the United States, and the relative risk, we believe that there are excellent security grounds for the proposed Secure Flight Program to exempt all flights to, from and within Canada that overfly the United States.

Cependant, compte tenu de la complémentarité de nos systèmes de sûreté et de la coopération entre le Canada et les États-Unis en matière de sûreté, et des risques connexes, nous considérons qu'il existe d'excellents motifs liés à la sûreté pour que tous les vols à destination, en provenance ou à l'intérieur du Canada qui empruntent l'espace aérien des États-Unis soient exemptés du Secure Flight Program proposé.


It's 30%. So it would be about $15 to go.They can provide the security for a flight to Paris at about half the cost we can; yet, if you did the risk analysis for a U.S. flight versus a Canadian flight, would you say that the risk was higher on a U.S. flight?

C'est 30 p. 100. Il manque donc environ 15 $.Ils peuvent assurer la sécurité sur un vol vers Paris à environ la moitié du coût que chez nous; pourtant, si on analysait les risques sur un vol américain par rapport à un vol canadien, diriez-vous que le risque est plus élevé sur un vol américain?


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25. Regrets that the Commission communication package on aid effectiveness (COM(2008)0177 ) does not mention capital flight as a risk factor for the economies of developing countries; points out that capital flight does serious damage to the development of sustainable economic systems in developing countries and points out that each year tax evasion costs developing countries more than they receive in the form of ODA; calls on the Commission to include measures to prevent capital flight in its policies, as required by the Monterrey ...[+++]

25. regrette que la Commission ne mentionne pas, dans son paquet de communications sur l'efficacité de l'aide (COM(2008)0177 ), la fuite des capitaux comme risque majeur pour les économies des pays en développement; fait observer que la fuite des capitaux porte lourdement atteinte au développement de structures économiques viables dans ces pays et rappelle que l'évasion fiscale coûte chaque année plus aux pays en développement que ne leur rapporte l'AOD; engage la Commission à prévoir dans ses politiques des mesures destinées à empê ...[+++]


25. Regrets that the Commission communication package on aid effectiveness does not mention capital flight as a risk factor for the economies of developing countries; points out that capital flight does serious damage to the development of sustainable economic systems in developing countries and points out that each year tax evasion costs developing countries more than they receive in the form of ODA; calls on the Commission to include measures to prevent capital flight in its policies, as required by the Monterrey Consensus, includ ...[+++]

25. regrette que la Commission ne mentionne pas, dans son paquet de communications sur l'efficacité de l'aide, la fuite des capitaux comme risque majeur pour les économies des pays en développement; fait observer que la fuite des capitaux porte lourdement atteinte au développement de structures économiques viables dans ces pays et rappelle que l'évasion fiscale coûte chaque année plus aux pays en développement que ne leur rapporte l'AOD; engage la Commission à prévoir dans ses politiques des mesures destinées à empêcher la fuite des ...[+++]


25. Regrets that the Commission communication package on aid effectiveness (COM(2008)0177) does not mention capital flight as a risk factor for the economies of developing countries; points out that capital flight does serious damage to the development of sustainable economic systems in developing countries and points out that each year tax evasion costs developing countries more than they receive in the form of ODA; calls on the Commission to include measures to prevent capital flight in its policies, as required by the Monterrey C ...[+++]

25. regrette que la Commission ne mentionne pas, dans son paquet de communications sur l'efficacité de l'aide (COM(2008)0177), la fuite des capitaux comme risque majeur pour les économies des pays en développement; fait observer que la fuite des capitaux porte lourdement atteinte au développement de structures économiques viables dans ces pays et rappelle que l'évasion fiscale coûte chaque année plus aux pays en développement que ne leur rapporte l'AOD; engage la Commission à prévoir dans ses politiques des mesures destinées à empêc ...[+++]


(1) That this committee demands that the Minister of Transport do a risk assessment of the proposed “mixed option” flight attendant ratios and release it to the Transport Committee prior to further moves to change the existing flight attendant ratio requirements.

(1) Que ce comité exige que le ministre des Transports fasse une évaluation des risques de la proposition dite mixte du ratio minimum agents de bord-passagers et qu'il la divulgue au Comité des transports avant d'apporter un changement aux exigences actuelles.


As you know, the risk assessment indicated that while the maintenance of the current ratio of one flight attendant for every 40 passengers provides a consistent equivalent level of safety to which the Canadian public has become accustomed, the ratio of one flight attendant for every 50 passenger seats offers an acceptable level of safety, provided all the safety requirements of the proposed regulations are met and special measures are taken to mitigate the risk associated with the possibility of fewer flight attendants.

Comme vous le savez, cette évaluation des risques a démontré que même si le maintien du ratio actuel qui est d'un agent de bord pour 40 passagers offre un niveau de sécurité équivalent constant auquel la population canadienne est maintenant accoutumée, un ratio d'un agent de bord pour 50 sièges offre un niveau de sécurité acceptable pourvu que toutes les conditions relatives à la sécurité prescrites par un projet de réglementation soient réunies et que des mesures particulières soient prises pour atténuer le risque associé à l'éventualité d'un nombre moins élevé d'agents de bord.


I am calling on the European Commission as a matter of urgency to allocate more monies from the EU research budget to carry out an independent evaluation of the possible public health risks for air passengers travelling on long-haul flights.

J'appelle la Commission européenne à allouer rapidement plus de fonds provenant du budget européen de la recherche pour entreprendre une évaluation indépendante des risques potentiels en matière de santé publique pour les passagers voyageant sur des vols long-courrier.


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