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CAPPS II
Carriage of passengers
Carry out passenger check in activities
Check in passengers
Computer Assisted Passenger Pre-Screening Program II
Conduct airport security checks
Conduct airport security screening
Conduct passenger security checks
Display screen work
Ensure passengers remain in designated passenger areas
Non-passenger screening
Passenger pre-screening
Passenger tariff
Passenger traffic
Passenger transport
Passengers
Perform airport security checks
Perform passenger check in
Perform passenger check in activities
Pre-screening
Prevent passengers accessing unauthorised areas
Prevent unauthorised access by passengers
Restrict passenger access to specific areas on board
Screening of passengers
Traveller pre-screening
VDU work
Video display unit work
Work on screen

Vertaling van "screening non-passengers " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


conduct airport security checks | perform airport security checks | conduct airport security screening | conduct passenger security checks

effectuer des contrôles de sécurité dans un aéroport


passenger pre-screening | pre-screening | traveller pre-screening

contrôle préalable | examen préalable


Computer Assisted Passenger Pre-Screening Program II | CAPPS II [Abbr.]

programme informatique de filtrage des passagers


carriage of passengers [ passenger traffic | Passengers(ECLAS) | passenger transport(UNBIS) ]

transport de voyageurs [ trafic de voyageurs ]


ensure passengers remain in designated passenger areas | prevent unauthorised access by passengers | prevent passengers accessing unauthorised areas | restrict passenger access to specific areas on board

restreindre l'accès des passagers à des zones spécifiques à bord


carry out passenger check in activities | perform passenger check in | check in passengers | perform passenger check in activities

enregistrer des passagers




video display unit work [ display screen work | VDU work | work on screen ]

travail à l'écran


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
CATSA is responsible for the pre-board screening of passengers and the belongings in their possession; checked baggage screening through the use of explosives detections systems; the random screening of non-passengers; and, the enabling of the biometric identification of non-passengers entering airport restricted areas.

L'ACSTA est responsable du contrôle préembarquement des passagers et des bagages qu'ils ont en leur possession, du contrôle des bagages enregistrés au moyen de systèmes de détection des explosifs, du contrôle aléatoire des non- passagers ainsi que l'identification biométrique des non-passagers qui pénètrent dans les zones réglementées des aéroports.


Essentially, we have four responsibilities: the pre-board screening of passengers and their carry-on baggage; hold baggage or checked baggage screening; non-passenger screening, which relates to the screening of airport employees; and the development of the restricted area identity card.

Essentiellement, nous avons quatre responsabilités: le contrôle préembarquement des passagers et de leurs bagages de cabine; le contrôle des bagages enregistrés; le contrôle des non-passagers, c’est-à-dire celui des employés des aéroports; et l'élaboration d'une carte d'identité pour les zones réglementées.


(20) For the purpose of allowing transfer passengers and transfer baggage to be exempted from screening when arriving on a flight from a third country, which is known as the concept of "one-stop security", as well as for allowing passengers arriving on such a flight to mix with screened departing passengers, it is appropriate to encourage the conclusion of agreements between the Community and third countries, recognising that the security standards applied in the third country are equivalent to Community standards.

(20) Pour que les passagers et bagages en correspondance puissent être dispensés d'inspection/filtrage à leur arrivée sur un vol en provenance d'un pays tiers, notion connue sous le nom de "contrôle unique de sûreté", et pour permettre aux passagers arrivant d'un tel vol de se mêler à des passagers inspectés/filtrés en partance, il convient d'encourager des accords entre la Communauté et des pays tiers, qui reconnaissent que les normes de sûreté appliquées dans le pays tiers sont équivalentes à celles de la Communauté.


(18a) For the purpose of allowing transfer passengers and transfer baggage to be exempted from screening when arriving on a flight from a third country, which is known as the concept of “one-stop security”, as well as for allowing passengers arriving on such a flight to mix with screened departing passengers, it is appropriate to encourage agreements between the Community and third countries, recognising that the security standards applied in the third country are equivalent to Community standards.

(18 bis) Pour que les passagers et bagages transférés puissent être dispensés d’inspection à leur arrivée sur un vol en provenance d’un pays tiers, notion connue sous le nom de "système de contrôle de sûreté unique", et pour permettre aux passagers arrivant d’un tel vol de se mêler à des passagers contrôlés en partance, il convient d’encourager des accords entre la Communauté et des pays tiers, qui reconnaissent que les normes de sécurité appliquées dans le pays tiers sont équivalentes à celles de la Communauté.


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The six responsibilities are: pre-board screening of passengers and their carry-on baggage; hold baggage screening; non-passenger screening in restricted areas of Class I and II airports; development of a restricted area identification card; administration of the Canadian Air Carrier Protective Program; and administration of Government of Canada funding agreements for supplementary police services.

Ces six mandats sont : le contrôle des passagers et de leurs bagages de cabine; le contrôle des bagages enregistrés; le contrôle des non-passagers, c'est-à-dire des employés dans les zones réglementées des aéroports de classes I et II; la mise au point du système de la carte d'identité pour les zones réglementées; l'administration du Programme canadien de protection des transporteurs aériens; et l'administration des ententes de contribution du gouvernement du Canada pour les services de police aéroportuaire.


- in terms of a better definition of the aim for which the data are collected. At the beginning it was a question of combating terrorism, then it was combating "transnational" crime and recently it was controlling avian influenza .Are we to expect that there will in future be blanket security screening and catching a plane will license the screening of passengers for any sort of crime, for instance tax offences or detention for the personal use of drugs?

Faut-il s'attendre à ce qu'il y ait à l'avenir des contrôles de sécurité généraux et à ce que le fait de prendre un avion autorise le contrôle des passagers pour prévenir toutes sortes de délits, par exemple la délinquance financière ou la détention de drogues à usage personnel?


(19) For the purpose of allowing transfer passengers and transfer baggage to be exempted from screening when arriving on a flight from a third country, which is known as the concept of "one-stop security", as well as for allowing passengers arriving on such a flight to mix with screened departing passengers, it is appropriate to encourage agreements between the Community and third countries, recognising that the security standards applied in the third country are equivalent to Community standards.

(19) Pour que les passagers et bagages transférés puissent être dispensés d'inspection à leur arrivée sur un vol en provenance d'un pays tiers, notion connue sous le nom de "système de contrôle de sûreté unique", et pour permettre aux passagers arrivant d'un tel vol de se mêler à des passagers contrôlés en partance, il convient d'encourager des accords entre la Communauté et des pays tiers, qui reconnaissent que les normes de sécurité appliquées dans le pays tiers sont équivalentes à celles de la Communauté.


(19) For the purpose of allowing transfer passengers and transfer baggage to be exempted from screening when arriving on a flight from a third country, which is known as the concept of "one-stop security", as well as for allowing passengers arriving on such a flight to mix with screened departing passengers, it is appropriate to encourage agreements between the Community and third countries, recognising that the security standards applied in the third country are equivalent to Community standards.

(19) Pour que les passagers et bagages transférés puissent être dispensés d'inspection à leur arrivée sur un vol en provenance d'un pays tiers, notion connue sous le nom de "système de contrôle de sûreté unique", et pour permettre aux passagers arrivant d'un tel vol de se mêler à des passagers contrôlés en partance, il convient d'encourager des accords entre la Communauté et des pays tiers, qui reconnaissent que les normes de sécurité appliquées dans le pays tiers sont équivalentes à celles de la Communauté.


In the view of the Commission critical parts should at least include those areas of an airport containing screened departing passengers and their cabin baggage, and screened departing hold baggage that has not been sealed.

De l’avis de la Commission, les parties critiques doivent au moins comprendre les zones de l’aéroport où transitent les passagers en partance contrôlés et leurs bagages de cabine, et les bagages de soute en partance ayant été inspectés mais pas sécurisés.


CATSA's mandate and responsibilities are divided into six main areas: one, pre-board screening of passengers and their belongings; two, screening of checked baggage, which includes the acquisition and deployment of explosives detection systems; three, the Canadian air carrier protective program, which is the joint program with the RCMP for on-board security; four, federal assistance for air security-related airport policing; five, the creation of an enhanced restricted area pass system to control access to restricted areas at airports; and finally, the selective screening of non-passengers ...[+++]

Le mandat et les responsabilités de l'ACSTA comprennent six volets principaux: le contrôle pré-embarquement des passagers et de leurs effets personnels; l'acquisition et le déploiement d'équipement de détection d'explosifs; le programme de protection des transporteurs aériens canadiens, qui est une entreprise conjointe avec la GRC, destiné à assurer la sûreté à bord des aéronefs; l'aide fédérale pour des services de police aux aéroports en vue d'assurer la sûreté aérienne; la création d'un système amélioré de laissez-passer pour zones réglementées d'aéroports, afin de contrôler l'accès à ces zones; et le contrôle sélectif des non-passagers qui pénètrent dans ...[+++]


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