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Separate Employer Status Project
Separate employer status

Vertaling van "separate employer status project " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Separate Employer Status Project

Projet de statut d'employeur distinct


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Peter D. Martin, Deputy Commissioner, Chief Human Resources Officer, Royal Canadian Mounted Police: When it comes to the whole notion of separate employer status or separate entity, the government can provide authority to the RCMP in a number of ways.

Peter D. Martin, sous-commissaire, dirigeant principal des ressources humaines, Gendarmerie royale du Canada : Lorsqu'il est question du statut d'employeur distinct ou d'entité séparée, le gouvernement peut habiliter la GRC de plusieurs façons.


I would like to continue our discussion where we left off. One of the important recommendations has to do with this famous principle of separate entity and separate employer status.

Une des recommandations importantes vise ce fameux principe d'entité distincte et le statut d'employeur distinct.


Having said that, the departments put on the table three options; namely, the status quo; the Canada Labour Code; and separate employer status under the Public Service Staff Relations Act.

Cela dit, les ministères ont avancé trois options, à savoir le statu quo, le Code canadien du travail et le statut d'employeur distinct au sens de la Loi sur les relations de travail dans la fonction publique.


If we had separate organizations with separate employer status and much more flexibility, they could be open in the evening.

Si nous avions des organisations séparées ayant un statut d'employeur distinct et une plus grande souplesse, ces centres pourraient ouvrir en soirée.


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19. Requests the Commission and national governments to obtain data on the proportion and status (including age and gender) of disabled people who are in poverty, in education and in employment or self-employed and on the impact of projects and policies on disabled people in the fields of education, health, employment and poverty reduction;

19. demande à la Commission et aux gouvernements nationaux de recueillir des chiffres sur la proportion et le statut (y compris l'âge et le sexe) des personnes handicapées vivant dans la pauvreté, en formation, comme salarié ou en tant que travailleur indépendant et sur l'impact sur les personnes handicapées des projets et des politiques en matière d'éducation, de santé, d'emploi et de réduction de la pauvreté;


Honourable senators, the Financial Administration Act, to which the agency is subject, clearly indicates that National Joint Council directives are not to be carried over when a portion of the public service is transferred to separate employer status.

Honorables sénateurs, la Loi sur la gestion des finances publiques, à laquelle l'agence est assujettie, indique qu'il n'est pas nécessaire que les directives du Conseil national mixte soient transférées quand une composante de la fonction publique devient un employeur distinct.


43. Notes that there is a tension between the necessity of separating the responsibilities of Parliament's administration and those of the political groups on the one hand and the Financial Regulation on the other which does not explicitly provide for any such separation; instructs its Bureau to ensure that Parliament's implementating rules of the Financial Regulation include a provision identifying the specific status of political groups so that their particular responsibilities can be clearly and ...[+++]

43. constate l'existence d'une tension entre la nécessité de séparer les responsabilités de l'administration du Parlement et celle des groupes politiques, d'une part, et le règlement financier, d'autre part, lequel ne prévoit pas expressément cette séparation; charge son Bureau de faire en sorte que les dispositions du Parlement concernant l'application du règlement financier incluent une définition du statut particulier des groupes politiques, à l'effet de permettre une réglementation claire et appropriée de leurs responsabilités; ...[+++]


43. Notes that there is a tension between the necessity of separating the responsibilities of Parliament's administration and those of the political groups on the one hand and the Financial Regulation on the other which does not explicitly provide for any such separation; instructs its Bureau to ensure that Parliament's implementating rules of the Financial Regulation include a provision identifying the specific status of political groups so that their particular responsibilities can be clearly and ...[+++]

43. constate l'existence d'une tension entre la nécessité de séparer les responsabilités de l'administration du Parlement et celle des groupes politiques, d'une part, et le règlement financier, d'autre part, lequel ne prévoit pas expressément cette séparation; charge son Bureau de faire en sorte que les dispositions du Parlement concernant l'application du règlement financier incluent une définition du statut particulier des groupes politiques, à l'effet de permettre une réglementation claire et appropriée de leurs responsabilités; ...[+++]


43. Notes that there is a tension between the necessity of separating the responsibilities of Parliament’s administration and those of the political groups on the one hand and the Financial Regulation on the other which does not explicitly provide for any such separation; asks the Commission to include, in its proposal for implementation rules to the Financial Regulation, a provision identifying the specific status of political groups so that their particular responsibilities can be clearly and ...[+++]

43. constate l'existence d'une tension entre la nécessité de séparer les responsabilités de l'administration du Parlement et celle des groupes politiques, d'une part, et le règlement financier, d'autre part, lequel ne prévoit pas expressément cette séparation; invite la Commission à prévoir, dans sa proposition relative aux dispositions d'application du règlement financier, une définition du statut particulier des groupes politiques, à l'effet de permettre une réglementation claire et appropriée de leurs responsabilités; rappelle le ...[+++]


At the institutional level, the inclusion of a separate chapter on employment policy has been advocated as well as improvement of the status of the Ad Hoc group set up by the Social Affairs Council at its meeting of 27 March 1995, and the restructuring of the Standing Committee on Employment.

Au niveau institutionnel, l'ajout au traité d'un chapitre distinct consacré à la politique de l'emploi a été préconisé, de même que le renforcement du statut du groupe ad hoc créé par le Conseil des Affaires sociales au cours de sa réunion du 27 mars 1995 et la restructuration du comité permanent pour l'emploi.




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Date index: 2021-01-19
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