Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Appraise the strength of distillation
Assess the strength of distillation
Bending strength
Bond strength
Bonding strength
Check strength of materials
Checks for strength of materials
Color strength
Coloring power
Colour intensity
Colour strength
Colouring power
Compression strength
Compressive strength
Cross-bending strength
Crushing strength
Dispose non-food waste within the food industry
Disposing of non-food waste within the food industry
Flexural strength
Get rid of non-food waste within the food industry
Interlaminar strength
Materials strength checks
Measure strengths of distillation
Measure the strength of distillation
Measurement of strength of materials
Recycle non-food waste within the food industry
Remolded shear strength
Remolded strength
Remoulded shear strength
Remoulded strength
Resistance to bending
Resistance to compression
Staining power
Strength
Tensile strength
Tinctorial power
Tinctorial strength
Tinting power
Tinting strength
Top load strength
Transverse strength
Ultimate strength
Ultimate tensile strength
Vertical compression strength
Yield strength under compression

Vertaling van "strength food " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
compression strength | compressive strength | crushing strength | yield strength under compression

résistance à la compression


appraise the strength of distillation | assess the strength of distillation | measure strengths of distillation | measure the strength of distillation

mesurer le degré de distillation


materials strength checks | measurement of strength of materials | check strength of materials | checks for strength of materials

rifier la solidité de matériaux


bending strength | cross-bending strength | flexural strength | resistance to bending | transverse strength

résistance à la flexion


remoulded shear strength [ remolded shear strength | remoulded strength | remolded strength ]

résistance au cisaillement à l'état remanié [ résistance à l'état remanié ]


compression strength [ compressive strength | resistance to compression | vertical compression strength | top load strength ]

résistance à la compression [ résistance en compression | résistance à la rupture en compression ]


bond strength | bonding strength | interlaminar strength

résistance de collage | résistance interfaciale


tensile strength [ ultimate strength | ultimate tensile strength | strength ]

force de traction ultime


tinting strength | coloring power | colouring power | staining power | tinting power | tinctorial power | tinctorial strength | color strength | colour strength | colour intensity

pouvoir colorant | capacité colorante | force colorante | pouvoir tinctorial | valeur colorante


get rid of non-food waste within the food industry | recycle non-food waste within the food industry | dispose non-food waste within the food industry | disposing of non-food waste within the food industry

éliminer des déchets non alimentaires dans l’industrie alimentaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Each provision in this Part in which the symbol [S] appears between the provision number and the name of the food described in that provision prescribes the standard of composition, strength, potency, purity, quality or other property of that food and a provision in which the symbol does not appear does not prescribe a standard for a food.

Dans la présente partie, la présence du symbole [N] entre le numéro d’une disposition et le nom de l’aliment visé indique que la disposition prescrit la norme de composition, de concentration, d’activité, de pureté, de qualité ou de toute autre propriété à observer pour cet aliment; l’absence de ce symbole indique qu’aucune norme n’est prescrite à l’égard de l’aliment visé.


DFC looks forward to seeing how the new act will recognize the role of technology in food production, enhance control over food imports and exports, deter from tampering and deceptive practices, and add strength to labelling, as well as maintain the authority to provide standards for food in Canada.

Les PLC attendent avec intérêt de voir la façon dont la nouvelle loi reconnaîtra le rôle de la technologie dans la production alimentaire, resserrera le contrôle des importations et des exportations d'aliments, en plus de prévenir l'altération et les pratiques trompeuses, de renforcer l'étiquetage et de maintenir le pouvoir de fixer des normes alimentaires au Canada.


36. Notes that one of the causes of the difference between prices at source and at destination is an imbalance in the food chain, and that, despite this, the European Union lacks adequate measures to encourage producers" organisations, through cooperatives or other organisations, to promote supply concentration; calls on the Commission to establish measures, both within the CAP and in other EU policies, to encourage such organisations, which will result in a better organisation of the market and increased negotiating strength for producers vis-à ...[+++]

36. observe que l'une des raisons de la différence entre prix à la source et prix à la consommation réside dans le déséquilibre de la chaîne alimentaire et que, malgré cela, l'Union ne dispose pas de mesures suffisantes pour encourager les organisations de producteurs, par le biais de coopératives ou d'autres organismes, à favoriser la concentration de l'offre; demande à la Commission que soient établies, tant dans le cadre de la PAC que dans celui d'autres politiques de l'Union, des mesures tendant à promouvoir ces organisations, ce qui favorisera une meilleure organisation du marché et permettra aux producteurs de disposer d'un plus g ...[+++]


64. Is concerned at the fact that the negotiating strength of food producers at the expense of retailers, due to a strong brand name or product differentiation, acquires a disproportionately negative significance in the above-mentioned Commission Communication on food prices in Europe, compared to other very much more important factors such as imperfect competition or oligopolistic/monopolistic practices; takes the view that the creation of a strong brand name or product differentiation are legitimate practices and that it is only the abuse of the positi ...[+++]

64. se déclare préoccupé par le fait que le pouvoir de négociation dont disposent les producteurs de denrées alimentaires au détriment des détaillants et qui découle d'une marque commerciale forte ou de la différenciation du produit acquière, dans la communication de la Commission susmentionnée sur les prix des denrées alimentaires en Europe, une tonalité bien trop négative face à des facteurs beaucoup plus importants, tels que l'insuffisance de concurrence ou les pratiques oligopolistiques ou monopolistiques; est d'avis que la création d'une marque commerciale forte ou la différenciation des produits sont des pratiques légitimes et que ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
11. Believes that the concentration of agricultural production supply by means of producers" organisations, cooperatives or other similar bodies, would make it possible to shift the balance of power within the food chain, by increasing farmers" negotiating strength, giving greater added value to their products, and shortening marketing channels to consumers;

11. estime que la concentration de l'offre de la production agricole par le biais d'organisations de producteurs, de coopératives ou d'autres structures du même type permettrait de rééquilibrer leur poids dans la chaîne alimentaire, en augmentant le pouvoir de négociation des agriculteurs, en donnant une plus grande valeur ajoutée à leurs produits et en rapprochant les réseaux de distribution du consommateur;


48. Believes that it is necessary to encourage a greater concentration of agricultural supply by supporting the various legal types of association, with a view to adjusting the balance of power within the food chain, give farmers" production added value and increase their negotiating strength vis-à-vis other commercial agents;

48. estime qu'il convient d'encourager une plus grande concentration de l'offre agricole en apportant un soutien aux diverses formes juridiques d'association, afin de rééquilibrer les pouvoirs dans la chaîne alimentaire, d'apporter de la valeur ajoutée aux productions des agriculteurs et d'accroître leur pouvoir de négociation à l'égard des autres agents commerciaux;


36. Notes that one of the causes of the difference between prices at source and at destination is imbalance in the food chain, and that, despite this, the EU lacks adequate measures to encourage producers’ organisations , through cooperatives or other organisations, to encourage supply concentration; calls on the Commission to establish measures, both within the CAP and in other European policies, to encourage such organisations, which will result in a better organisation of the market and increased negotiating strength for producers vis-à ...[+++]

36. observe que l'une des raisons de la différence entre prix à la ferme et prix à la consommation réside dans le déséquilibre de la chaîne alimentaire et que, malgré cela, l'UE ne dispose pas de mesures suffisantes pour encourager la mise en place d'organisations de producteurs par le biais de coopératives ou d'autres organisations, à des fins de concentration de l'offre; demande à la Commission que soient établies, tant dans le cadre de la PAC que dans celui d'autres politiques européennes, des mesures tendant à promouvoir ces organisations, ce qui favorisera une meilleure organisation du marché et permettra aux producteurs de dispose ...[+++]


A review of agri-food production systems will be firmly on the European Union's agenda on the strength of the EU-wide debate on food quality launched by Commissioners Byrne and Fischler at the beginning of March 2001.

Le réexamen des systèmes de production agro-alimentaire figurera certainement à l'ordre du jour de l'Union européenne dans le cadre du débat communautaire sur la qualité des denrées alimentaires lancé par MM. les commissaires Byrne et Fischler début mars 2001.


Hon. Lyle Vanclief (Minister of Agriculture and Agri-Food, Lib.): Mr. Speaker, the government is continually working to find support and strength for the agriculture and agri-food industry in Canada.

L'hon. Lyle Vanclief (ministre de l'Agriculture et de l'Agroalimentaire, Lib.): Monsieur le Président, le gouvernement travaille constamment pour soutenir et renforcer l'industrie canadienne de l'agriculture et de l'agroalimentaire.


Strengths of the region Strengths of the area include a well-organised and stable labour force with a readiness to adapt rapidly to technological change, an entrepreneurial tradition, potential to develop the food processing industry, a relatively strong research and technology base and an attractive tourist area.

Atouts Cette zone dispose d'une force de travail stable et bien organisée, capable de s'adapter rapidement à l'évolution technologique, d'une tradition d'entrepreneurs, d'une industrie alimentaire en puissance de développement, d'une assiette de R-D relativement solide et d'attraits touristiques.


w