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BRICS
BRICS countries
Bank of Russia
CBR
CBRF
Central Bank of Russia
Free Russia
Free Russia party
People's Party of Free Russia
Popular Free Russia Party
Russia
Russian Federation
Ukraine
Ukraine

Vertaling van "ukraine russia " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Canada, Russia and Ukraine: Building a New Relationship

Le Canada, la Russie et l'Ukraine : établir de nouvelles relations


Western Investment Funds in Russia and Ukraine: A New Mechanism in a Challenging Market

Western Investment Funds in Russia and Ukraine: A New Mechanism in a Challenging Market


Russia, Ukraine and Nuclear Programs Division

Direction de la Russie, de l'Ukraine et des programmes nucléaires


Task Force Russia/Ukraine - Transatlantic/Baltics/Asia

Task Force Russie/Ukraine - Relations transatlantiques/Etats baltes/Asie


Free Russia | Free Russia party | People's Party of Free Russia | Popular Free Russia Party

Parti populaire de la Russie libre | PPRL [Abbr.]


BRICS countries [ Brazil, Russia, India, China and South Africa | BRICS ]

pays BRICS [ Brésil, Russie, Inde, Chine et Afrique du Sud | BRICS | groupe BRICS | pays du groupe BRICS ]


Bank of Russia | Central Bank of Russia | CBR [Abbr.] | CBRF [Abbr.]

Banque centrale de Russie | BCR [Abbr.]


Russia [ Russian Federation | russia(UNBIS) ]

Russie [ Fédération de Russie ]




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
On the readiness of the European Commission to continue discussing gas supplies for the upcoming winter in the trilateral format involving Ukraine, Russia and the European Commission, Vice-President Šefčovič has said: "We want to re-launch the successful trilateral format of gas talks involving Ukraine, Russia and the European Commission.

Concernant la volonté de la Commission européenne que les discussions sur l'approvisionnement en gaz pour l'hiver prochain se poursuivent selon une configuration trilatérale rassemblant l'Ukraine, la Russie et la Commission européenne, le vice-président Šefčovič a déclaré: «Nous voulons relancer les négociations sur le gaz selon la configuration trilatérale rassemblant l'Ukraine, la Russie et la Commission européenne.


The Euratom loan facility may be used to finance projects within Member States (Council Decision 77/270/Euratom) or in certain third countries (Ukraine, Russia or Armenia) (Council Decision 94/179/Euratom).

Le mécanisme de prêt de l’Euratom peut être utilisé pour financer des projets dans les États membres (décision 77/270/Euratom du Conseil) ou dans certains pays tiers (Ukraine, Russie ou Arménie) (décision 94/179/Euratom du Conseil).


Finally, preparatory work on a new programme for Ukraine, Russia, Belarus, Moldova and Kazakhstan is well advanced.

Enfin, les travaux préparatoires sur un nouveau programme concernant l'Ukraine, la Russie, le Belarus, la Moldova et le Kazakhstan sont bien avancés.


International cooperation was stepped up: agreements were signed with Malta, Ukraine, Russia and India and “bi-regional” relations were developed with Asia, Latin America, the Caribbean and the Balkans.

La coopération internationale s'est intensifiée avec notamment la signature d’accords avec Malte, l’Ukraine, la Russie et l'Inde, et le développement des relations «bi-régionales» avec l'Asie, l'Amérique latine, les pays des Caraïbes et les Balkans.


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7. Welcomes the simultaneous ratification of the AA/DCFTA by the Verkhovna Rada and the European Parliament; considers this an important step which shows the commitment of both sides to successful implementation; takes note of the eventual postponement of the provisional implementation of the EU-Ukraine DCFTA until 31 December 2015, to be replaced by the prolongation of unilateral trade measures which represent a de facto asymmetrical implementation of the agreement; deplores the extraordinary measures and level of pressure exerted by Russia; states that the a ...[+++]

7. salue la ratification simultanée de l'AA/ALEAC par le Parlement ukrainien et le Parlement européen; estime qu'il s'agit d'une étape importante qui montre l'engagement des deux parties en faveur de sa bonne mise en œuvre; prend acte du report possible de la mise en œuvre provisoire de l'ALEAC UE-Ukraine jusqu'au 31 décembre 2015, qui sera remplacée par la prolongation de mesures commerciales unilatérales représentant de facto une mise en œuvre asymétrique de l'accord; déplore les mesures extraordinaires et le niveau des pressions exercées par la Russie; déclare ...[+++]


20. Regrets that the consultations between Ukraine, Russia and the EU with a view to ensuring security of energy supply and transit have not borne significant results; stresses the need for the EU and all its Member States to rebalance their energy dependency on Russia and to make sure that European aid will not be used mainly to repay the debt to Gazprom; believes, on the contrary, that the EU Member States would substantially help Ukraine by declaring a moratorium on debt and interest payments until its economy stabilises; calls on the Russian author ...[+++]

20. regrette que les consultations qui se sont tenues entre l'Ukraine, la Russie et l'Union européenne en vue de garantir la sécurité de l'approvisionnement et du transit de l'énergie n'aient pas abouti à des résultats tangibles; souligne la nécessité, pour l'Union et tous ses États membres, de rééquilibrer leur dépendance énergétique à l'égard de la Russie et de veiller à ce que les aides européennes ne servent pas avant tout à rembourser la dette ukrainienne vis-à-vis de Gazprom; estime au contraire que les États membres de l'Unio ...[+++]


– having regard to the Budapest Memorandum on Security Assurances, signed in December 1994 by Ukraine, Russia, the United States and the United Kingdom,

– vu le mémorandum de Budapest concernant les garanties de sécurité, signé en décembre 1994 par l'Ukraine, la Russie, les États-Unis et le Royaume-Uni,


4. Understands that this decision was made under strong pressure from Russia, and in the context of Ukraine’s difficult fiscal and economic situation; rejects the logic of a zero‑sum game as a paradigm for EU-Ukraine-Russia relations; reiterates, in this regard, its firm condemnation of the unacceptable political and economic pressure, coupled with threats of trade sanctions, exerted by Russia on Ukraine, Armenia, Georgia and Moldova;

4. comprend que cette décision a été prise sous la contrainte d'une forte pression exercée par la Russie et dans le contexte de la situation budgétaire et économique difficile qu'est celle de l'Ukraine; rejette toute assimilation des relations UE‑Ukraine‑Russie à un jeu comportant nécessairement des gagnants et des perdants; réitère, à cet égard, sa ferme condamnation à l'égard des pressions politiques et économiques inacceptables, assorties de menaces de sanctions commerciales, exercées par la Russie sur l'Ukraine, l'Arménie, la Gé ...[+++]


Most reported victims from non-EU countries are from Nigeria, Vietnam, Ukraine, Russia and China.

Les victimes issues de pays tiers étaient pour la plupart originaires du Nigeria, du Viêt Nam, de l'Ukraine, de la Russie et de la Chine.


Bilateral energy questions remain fundamentally unresolved, not just between Russia and Ukraine, but between Ukraine and the European Union and between the European Union and Russia, all the more so because there is no common EU-Ukraine-Russia energy operating system.

Des questions énergétiques bilatérales restent fondamentalement sans réponse, non seulement entre la Russie et l’Ukraine, mais aussi entre l’Ukraine et l’Union européenne et entre l’Union européenne et la Russie, d’autant plus qu’il n’existe aucun système énergétique commun UE-Ukraine-Russie.




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Date index: 2024-10-15
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